Hallo , omwille van een keuze die ik moet maken om ons te gaan vestigen op een plek in Australie denken wij aan Byron Bay . Jammer genoeg ben ik er nog maar amper een week in totaal geweest en bekijk ik Byron vanuit het standpunt van een toerist . Er zich definitief gaan vestigen met vrouwtje en twee kindjes van 6 en 7 jaar en er een zelfstandige zaak starten is nog wat totaal anders . Wie kan mij raad en ervaringen geven over wonen en werken in Byron bay . Hoe staat het met sociale contacten , scholen en sport-cultuurverenigingen . Sommige mensen waarschuwen mij voor de blootstelling van druggebruik in Byron aan mijn kinderen ( eventueel op latere leeftijd ) , is daar wat van aan ? Is er een reden om bang te zijn voor drugs of criminaliteit in Byron bay ? U begrijpt de ernst van mijn vragen want we moeten ons voor onze business visa als zelfstandige vestigen en omzetten draaien . Wij denken aan één of twee goeddraaiende hotelletjes of BNB's te kopen om de vereiste omzet waar te maken binnen de drie jaar en onze definitieve visum te bemachtigen . daarna kunnen we doen en laten wat we willen . Maar nu moeten we keuzes maken waar ons te vestigen . Omwille van de grote toeristengolf lijkt Byron bay de ideale keuze om slaapgelegenheden aan te bieden in town . Er staan enkele goede Bed and breakfasts te koop ! Maar mijn gezin heeft voorang , het leven en wonen moeten er onbezorgd en veilig zijn , anders zoeken we een andere plek ! Wie kan mij raad geven ? Groetjes van Ivan en Patricia