wonen en werken in Byron bay , pro's en cons ????

Ivan

New Member
Hallo , omwille van een keuze die ik moet maken om ons te gaan vestigen op een plek in Australie denken wij aan Byron Bay . Jammer genoeg ben ik er nog maar amper een week in totaal geweest en bekijk ik Byron vanuit het standpunt van een toerist . Er zich definitief gaan vestigen met vrouwtje en twee kindjes van 6 en 7 jaar en er een zelfstandige zaak starten is nog wat totaal anders . Wie kan mij raad en ervaringen geven over wonen en werken in Byron bay . Hoe staat het met sociale contacten , scholen en sport-cultuurverenigingen . Sommige mensen waarschuwen mij voor de blootstelling van druggebruik in Byron aan mijn kinderen ( eventueel op latere leeftijd ) , is daar wat van aan ? Is er een reden om bang te zijn voor drugs of criminaliteit in Byron bay ? U begrijpt de ernst van mijn vragen want we moeten ons voor onze business visa als zelfstandige vestigen en omzetten draaien . Wij denken aan één of twee goeddraaiende hotelletjes of BNB's te kopen om de vereiste omzet waar te maken binnen de drie jaar en onze definitieve visum te bemachtigen . daarna kunnen we doen en laten wat we willen . Maar nu moeten we keuzes maken waar ons te vestigen . Omwille van de grote toeristengolf lijkt Byron bay de ideale keuze om slaapgelegenheden aan te bieden in town . Er staan enkele goede Bed and breakfasts  te koop ! Maar mijn gezin heeft voorang , het leven en wonen moeten er onbezorgd en veilig zijn , anders zoeken we een andere plek ! Wie kan mij raad geven ? Groetjes van Ivan en Patricia
 
Byron Bay schijnt inderdaad een drugsparadijs te zijn dus of het de ideale plek is om kinderen te laten opgroeien? Ook is Byron Bay erg toeristisch dus in dat opzicht voor wat jullie van plan zijn wel een goede keus.

Erna
 
Byron Bay was vroeger nogal een hippiedorp en dus werden er wel wat jointjes gerookt ja. Tegenwoordig is het voornamelijk toeristisch, en zal het drugsgebruik niet veel erger zijn dan in elke andere toeristen-/backpackersplek. Drugsparadijs zal wel meevallen lijkt me; Nimbin, zo'n 30-40 km (?) landinwaarts van Byron Bay, heeft veel meer een reputatie een vrijhaven voor met name marihuana te zijn.
Als je als ouder werkelijk denkt een plek te kunnen vinden waar je kinderen nooit met drugs geconfronteerd zullen worden, ben je m.i. een beetje naief. Zelfs in het kleinste boerengat is er vrijwel altijd wel iemand te vinden die "wel effe wat kan regelen"...
 
Hallo , ik ben het volledig eens dat vandaag overal haast de kinderen blootgesteld kunnen worden aan drugs en alcohol . Het gaat erom ze daarvoor te behoeden omwille van goede voorlichting en intense opvolging , wat we als verantwoordelijke ouders zeker zullen blijven doen ! Maar wanneer ik met mensen praat over Byron vertellen mensen die echt wel binding hebben met het stadje dat het helemaal het paradijsje niet meer blijkt te zijn . Er zou een ergere vorm van criminaliteit aanwezig zijn , met name inbraken en  diefstallen !Het probleem zou liggen dat rijk en arm dicht bij elkaar wonen en tevens de vele jeugd geld nodig hebben om hun alcohol of softdrugs te kunnen kopen . Wat is daar van aan ? Moeten we ons daar zorgen over maken . Ik las via mijn topic op google diverse artikels over een gebeuren van vorig jaar waar een bekende Australische sportman lastig gevallen zou zijn door een jeugdbende . Dat kwam op de nationale nieuwszenders en was aanleiding tot veel contreverse ! Graag zou ik uw mening over deze feiten willen kennen . U mag mij ook privé mailen : ivanwillems@skynet.be . Groetjes ...
 
Back
Top