Wonen in Adelaide

hoeks195

New Member
Wij zijn voornemens te gaan wonen in Adelaide. Weet iemand misschien een leuke buurt waar wij, gezin met twee kinderen van 11 jaar oud, kunnen gaan wonen. Huurprijs die we willen gaan betalen tussen de 500 en 700 p/w.
 
Hoi Hoeks195,

Welke valuta bedoel je met 500-700/week? Toch geen AU$ he? In Melbourne kun je toch voor zo'n 200-300 AU$ al een aardig huisje huren dus dat moet dan in Adelaide ook zeker wel lukken. Zelf woon ik (nog) in nederland maar kijk regelmatig op www.realestate.com.au en daar zie ik mooie huizen in deze prijsklasse.

Qua woonwijken kan ik je niet helpen, ik ben zelf niet bekend in Adelaide.

Heel veel succes met zoeken!

Groetjes heidi
 
[quote author=heidi76 link=topic=9923.msg135984#msg135984 date=1238747200]
Hoi Hoeks195,

Welke valuta bedoel je met 500-700/week? Toch geen AU$ he? In Melbourne kun je toch voor zo'n 200-300 AU$ al een aardig huisje huren dus dat moet dan in Adelaide ook zeker wel lukken. Zelf woon ik (nog) in nederland maar kijk regelmatig op www.realestate.com.au en daar zie ik mooie huizen in deze prijsklasse.

Qua woonwijken kan ik je niet helpen, ik ben zelf niet bekend in Adelaide.

Heel veel succes met zoeken!

Groetjes heidi
[/quote]

Kan je een voorbeeld (de link bijvoorbeeld) hierop posten, van dat soort huizen?
 
Jeetje  :lol: voor die prijs! zou ik kijken, aan de zee:  Glenelg, Westlakes, Somerton park, Seacliff, Brighton of als je meer van heuvels houd. Burnside, Belair e.o. alles erg dicht bij het cbd (<10km) en zeer mooie omgeving. Of anders North Adelaide of 1 of ander fancy appartement in het cbd. Zoveel keuze voordat geld.
 
Hoi,

Voor die 500-700 au$ kun je beste huizen huren; geen huizen maar paleizen.
:grin:
groetjes heidi
 
[quote author=hoeks195 link=topic=9923.msg135980#msg135980 date=1238745146]
Wij zijn voornemens te gaan wonen in Adelaide. Weet iemand misschien een leuke buurt waar wij, gezin met twee kinderen van 11 jaar oud, kunnen gaan wonen. Huurprijs die we willen gaan betalen tussen de 500 en 700 p/w.
[/quote]

Als jullie kinderen van 11 jaar hebben en geld 'geen bezwaar'  :wink: (zie commentaar van de anderen, waar ik me bij aansluit) is, dan zou ik vooral kijken naar welke school ik mijn kinderen wilde sturen (voor zover je dat vanuit NL al kunt bekijken). Er zijn erg goede public en private schools, maar het prijskaartje verschilt nogal, soms. Mijn man's tante zei, terugkijkend, dat ze beter een huis in een duurdere wijk hadden kunnen kopen, zodat hun 3 kinderen naar een goede public school hadden kunnen gaan. Dan waren ze financieel beter uit geweest, dan nu, met school fees voor een goede private school, omdat hun huis niet in de catchment area van een goede public school stond (dit was in Brisbane, maar stel me zo voor dat het in Adelaide niet anders is). Verder heb ik er geen verstand van, mijn zoontje is pas 3 - we hebben al een goede (public) kindy voor hem!

Sunburnt
 
Graag wil ik jullie bedanken voor de info. Verder bordurend op de scholen, zijn er tips voor secondary schools. Private or public schools? Ik hoor het graag.
 
Hi

Iets om rekening mee te houden is dat in Zuid Australie high school begint met year 8 (groep 10 als je door zou tellen met het ned.systeem).

In andere staten loopt het wel hetzelfde als in Nederland maar niet in Zuid Australie dus.

Sidonia

 
 
Het is hetzelfde in Queensland hoor. Daar gaat is ook year 8 pas high school. In NSW is het year 7..
 
Back
Top