Wonen in Aust, werken voor nederlands bedrijf (gevestigd in nederland)

lin-shinji

New Member
Vraagje, vandaag komt mijn baas ineens met de vraag of ik interesse heb om toch via de mail borduur-ontwerpen te blijven maken voor hen ,omdat ze geen geschikte vervanger kunnen vinden op korte termijn, en t duurt nogal ff om iemand in te leren voor mijn werk, t duurt wel een 2 jaar voordat je het fatsoenlijk onder de knie hebt.( ik ben ontwerpster van borduringen op kleding,tassen,petjes etc....)
Nu is mijn vraag, iemand ervaring met hoe het zit met belastingen in Australie en nederland als je daar woont en via nederland werkt? En pensioen , geld overmaken enz enz..
Kan dat namelijk wel meteen aan mijn baas vragen, maar heb gezegd dat ik er nog even over na wil denken, wil niet te happig lijken, is gunstiger voor mij, of course  :evil:
En iedereen hier zit vol met goede ideeen en tips ,dus kom maar op, hoe kan ik het snelst rijk worden via mijn nederlandse werkgever, maar in het land van mijn dromen  :evil:  :evil: .
nou, als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag. Vind mijn werk namelijk super, dus zou wel heel leuk zijn om dat "mee te kunnen nemen".

groetjes lin
 
Helaas, belastingtechnisch heb ik er geen idee van, maar ik snap wel dat je het graag wilt blijven doen, daar kan je volgens mij echt een flink stuk creativiteit in kwijt  :) :)

Hoop dat het lukt .......en dat je snel heel rijk wordt  :w00t: :win3: :w00t:

groetjes Miranda
 
Lin,

Geen echt advies, maar voor mijn gevoel:

Als jouw baas je gewoon hetzelfde zou blijven betalen (in euro´s!), zeker doen! Gezien de wisselkoers en het goedkopere leven in Australie krijg je dan (momenteel) eigenlijk 1,6 keer zoveel...

En voor wat betreft belastingen is het toch al zo dat je als je eenmaal verhuisd bent zal moeten gaan kiezen of je de aangifte in NL danwel in AU doet (mogelijk dank zij het verdrag tussen NL en AU).

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Hmm, 1,6 x zoveel, not bad, not bad at all.
En over belasting betalen, ja, dat heb ik toevallig gister in Het "working and living in Australia" gelezen.
Nou, vandeweek maar eens even een gesprekje met mijn baas aangaan, kijken wat ik eruit kan halen.
Als ik een beetje leuk kan blijven verdienen, blijf ik net zo lief voor mijn oude baas werken, want mijn werk is SUPER !!

nou, bedankt vast.
groetjes lin
 
Nou Lin,

Veel succes met je gesprekje.... Als het lukt om zo goed als fulltime zo te kunnen werken is naturlijk helemaal ideaal! Zou het (dankzij die 1,6) ongeveer 0,6 fte worden, nou ja, dan zit je nog steeds goed...  :up:

A little envious I am ....

M.vr.gr.

Perthpete
 
Ja, ik weet t, ik heb best wel geluk.
joboffer in Australia (eerste mailtje wat ik verstuurde,meteen raak)
een baas in nederland die nog interesse heeft.
En een verloofde die het niet eens nodig vind dat ik meer als 20,25 uur ga werken.
Gossie, wat zal ik doen, zo moeilijk  :evil:

Nou, zal maar eens wat dingen op een rijtje zetten voor mezelf.

Heb jij al een baan in Aust, perthpete??

groetjes lin
 
Ha, ha,  choices, choices .... lucky you ;-)

Nee, ik (of liever we) heb nog geen baan. We hebben een skilled worker visum wat op zich natuurlijk pertinent geen garantie geeft op werk, maar in ieder geval wel aangeeft dat er vraag is naar je werk/beroep/ervaring. Of je ook werk vindt is natuurlijk altijd afhankelijk van jezelf.

Nu zijn wij tijdens onze vorige vakantie bij wat recruitment buro´s langs geweest, en dat heeft ons duidelijk gemaakt dat we ons niet echt zorgen hoeven te maken dat we een baan krijgen (beiden als IT-er, ik als IT-procesmanager (of qualitymanager) en Ellen als IT-project-manager). ..
En dan hebben we allebei een instelling van werk is werk, dus als we gewoon moeten beginnen bij de supermarkt om de hoek achter de kasse o.i.d. dan doen we dat gewoon ;-)

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen! Waar ga je trouwens naar toe?

M.vr.gr.

Perthpete
 
Ik ga eerst zo'n 2 jaar in Canberra wonen, omdat John (mijn verloofde) daar werkt bij de Navy, en zodra zijn soort functie in Perth vrijkomt, gaan we daarheen. in Perth woont de rest van zijn familie, en een vriendin van mij.
En dalijk een paar meiden van het forum, dus dat wordt gezellig.
Maar in Canberra en Perth zijn genoeg borduur/ontwerpbedrijven (heb ik al nagegeken)  en volgens John is het geen probleem om werk te vinden, dus ik zal hem maar op zijn woord geloven  :-D


groetjes lin
 
Hey Lin,

:thinking: Choices, choices :thinking:

Nou, wat vervelend, hoor :p.
Maar in iedergeval heel veel succes ermee.
Super dat er zoveel werk voor je is :up:.
Het is me trouwens geheel ontgaan wanneer je nu gaat, sorry :|.

groetjes,
Mel
 
Plenning om te gaan was eigenlijk december (voorgoed) maar is nu veranderd in vakantie in december , en ik wil nu rond eind maart gaan, is allemaal een beetje uitgesteld omdat het met de gezondheid van mijn stiefvader een aflopende zaak is, en ik wil hier zijn voor hem, en mijn moeder, dus .... maart wordt al moeilijk genoeg, maar dat is nu mijn voorlopige plenning.

groetjes lin
 
Back
Top