Wonen in OZ, voor permanent visa aanvragen het land uit

groentje

Account Inactief (eigen verzoek)
Wij wonen nu met een sponservisa 457 in Australie en willen een permanent visa aanvragen. Nu zijn we gaan uitzoeken hoe dat moet en lezen dat we het land uit moeten op het moment dat de aanvraag behandeld wordt. lekker duur grapje!

Ze willen graag mensen hebben die naar australie toe komen om het tekort aan werkmensen aan te vullen, maar het wordt ze niet echt makkelijk gemaakt.

Weet iemand hoelang je het land uit moet en of je werkgever je hiermee qua kosten eventueel bij kan helpen? Krijg je van te voren te horen dat je in een bepaalde periode het land uit moet zijn? Moet je voor de periode dat je het land uit bent ook nog een soort visa aanvragen?

Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen, want het geeft ons toch wel wat wakkere nachten.

groetjes Astrid
 
Ik weet niet of het anders is voor employer sponsored visa, maar als je een skilled permanent visa aanvraagt kun je gewoon in Australie blijven tijdens de verwerking ervan. Als dat klaar is krijg je bericht van je case officer dat hij/zij je visum pas kan toekennen als je het land uit bent. Je boekt een weekje NZ of Fiji, Vanuatu, etc. (zolang er maar een Aus ambassade is) voor het hele gezin en stuurt je reisgegevens naar je case officer die er dan voor zorgt dat je visum afgegeven wordt zodra je het land uit bent. In NZ ga je direct naar de lokale Australische ambassade (en misschien dat ze dan zeggen dat je over een paar dagen terug moet komen) en krijgt de sticker in je paspoort. 't Is dus een kwestie van een korte vakantie van een paar dagen tot een week, niet van maanden en maanden.
 
Klopt Hans.
Er is alleen een wijziging op komst en het is nog de vraag wanneer het door gevoerd gaat worden.
Het is NU nog zo zoals je zegt: op het moment van toekennen moet je het land uit om je visa te valideren.
STRAKS (wanneer????) kan je in het land blijven.
En ach, een vakantie naar Singapore vind ik nog niet zo erg.
 
hoe weet je dat die verandering op komst is? Want dat zou voor ons juist heel goed uitpakken. Met je hele gezin het land uit is niet goedkoop namelijk.
 
Ik heb dat een tijd geleden van de TIG gehoord.
Ik zal eens informeren hoever het daar mee staat. Scheelt een hoop gedoe en geld.
 
Back
Top