wonen in Perth op 1 salaris, kan dat?

Interessant!

Als dat jou insteek is $40.000.00 dan zou dat een makelijke haalbare doelstelling moeten zijn, maar dat is wel krap voor twee personen.

Ik begon hier drie en een half jaar terug met net iets meer dan 50k en dat was voor een simpele baan, nu meer dan 80k.

Maar het is wel te doen afhankelijk hoe zuinig dat je wilt (kunt) leven?

Het is nu wel duidelijk dat het leven daar niet zomaar te vergelijken is met het leven hier.
Wat doe jij voor werk dan, en wat deed je voor werk toen je net arriveerde?
 
$40k is ver onder het gemiddelde salaris.
Denk niet echt dat je daar van kan leven, niet in Perth in ieder geval.
 
Wij doen het met z'n 2en in Melbourne op dit moment van 1 salaris voor $75.000 "before tax"ons doel was $80.000 "before tax" met z'n 2en en we zitten daar met 1 salaris dus al bijna aan. En we sparen tussen de $1000 en $1500 per maand. Ik ben dus nu op zoek naar de ideale baan ;) weinig uren en toch een beetje bijverdienen.

Groetjes
Yvonne
 
Op zich zouden wij ons ook prima kunnen redden met rond de 40k (after tax). Daarnaast rekenen we ook maar even dat we de eerste periode niet veel meer zullen verdienen, dan valt het tenminste mee als het straks toch meer is.
(met name als we tijdelijk ander werk moeten doen dan ons normale beroep)

Kijk ik naar de Hays salary dan moet ik rekenen op een salaris van 55 tot 80k per persoon. (before tax). Maar ja dan moeten we wel beiden een fulltime baan in ons beroep vinden...
 
Interessant!



Het is nu wel duidelijk dat het leven daar niet zomaar te vergelijken is met het leven hier.
Wat doe jij voor werk dan, en wat deed je voor werk toen je net arriveerde?

Mijn laatste baan was in België bij Airliquide industrial gas, daarvoor werkte ik in div. Landen als duikinstrukteur.

Hier in Australië werk ik als industrial painter werk nog steeds bij mijn eerste werkgever, er zijn daar nog steeds groei mogelijkheden voor mij met natuurlijk salaris verhoging in het verschiet.

Cheers
 
Handig site, thanks,

Wordt onze target om beiden 20.000 te verdienen. (hoeven we tenminste geen belasting te betalen :D)
 
Wij gaan uit van huur a 350 per week rond mandurah of iets noordelijker. Dan komen we uit op 40 - 45k aan leefkosten eerste jaar (even uit mijn hoofd). Beetje verlies dus bij 40k inkomsten, maar dat moet zich daarna recht trekken.
 
pfff jeetje nou op dit moment moeten wij als gezin met 2 kinderen rondkomen van 50k in Melbourne en dat lukt aardig. De meiden kunnen op sport af en toe is er ruimte voor een leuk uitje. Het is maar net wat wat jij als gezin allemaal nodig denkt te hebben. Hou je van een luxe levenstijl, kick je op dure merken, wil je elk jaar met vakantie en wil je ook nog zo'n grote showwaddywaddy auto dan heb je denk ik een inkomen nodig van minimaal 100k :p
gr. Moon
 
Ik begin me bijna te schamen... Ik zou het niet kunnen met 40k, 50k of zelfs 100k. En we hebben echt geen luxe levensstijl of kasten vol met merkkleding. We houden wel van vakantie maar ook dat doen we op een budget. Het leven hier (Perth) is vele malen duurder dan wat we ooit hebben meegemaakt, en we hebben in notoire dure steden gewoond in de afgelopen jaren; Singapore, Hong Kong en Dubai.
 
Ben het met bas&myla eens.
Iedere twee weken gaat er al 35% weg aan de hypotheek.
Dan ruim 20% aan eten en drinken. Dan komt de school er nog bij, de vaste lasten.
Ondanks dat we niets geks doen, gaat het sparen niet snel.
Maar om eerlijk te zijn, we betalen meer af aan de hypotheek dan nodig is.
 
Wij zijn geen big spenders. We leven al 5 jaar op 1 salaris, maar ja, of je met 1 salaris rondkomt hangt inderdaad van het salaris af. We letten wel wat op wat we uitgeven, maar kopen wel wat we nodig (denken te) hebben. We willen geen honderden euro's per maand tekort komen als we in Oz zijn. Hier hebben we alleszins minder dan 70k before tax.
 
Back
Top