Wonen in zuid ,zuid oosten van Brisbane

Markus

XPdite Sponsor
Hoi Allemaal

Wij hopen eind dit jaar te verhuizen naar Brisbane. :happy:

Wij gaan er een bedrijf overnemen van mensen die in Forest lake wonen (18 km ten zuiden van cbd Brisbane).
Het lijkt ons handig om daar in die omgeving ons te gaan vestigen zodat we niet al te ver (max 30 min) van het bedrijf (industrie terrein Sumner park)af wonen.
Wie woont ,of wie weet leuke omgevings om te wonen met 2 kids van 2 en 4 jaar.
Het liefst willen we wel een beetje acreage wonen en richting zuid oosten van Brisbane zodat de afstand naar de kust wat korter wordt.
Ben benieuwd naar reacties. :up:

Groetjes Markus
 
wil je een huis gaan kopen of huren?

wij hebben het huizen zoeken er net op zitten en dat viel behoorlijk tegen moet ik zeggen. De prijzen zijn flink omhoog gegaan, voor wat acreage mag je toch echt op minimaal op 450/week rekenen en dan nog is het aanbod niet al te groot (dit geldt voor west en zuid brisbane, acreage voldoende voor 1 paard want dat was mijn grote probleem)
Onze ervaring was dat er soms wel acreage was maar dan met een wanhopig slecht onderhouden huis erop.... Mooie luxe huizen met wat grond (bv 0,5 acre) zijn nog wel redelijk te krijgen.

Een tip; neem vooral een referentie van je vorige verhuurder mee en zorg dat je wat mensen in Australie als referentie kan gebruiken (het liefst zakenrelatie's) want zonder referenties is het moeilijk ergens binnen te komen.

als je meer wilt weten, stuur dan een pm
 
Hoi Markus

Je mag ook bij ons komen wonen,het is wel in WA maar goed,hier licht alles ver uit elkaar.Wij houden jullie in de gaten en we zijn HEEL benieuwd naar jullie vooruitgang. :up: :up:Wij hadden GEEN problemen om wat te huren of te kopen,maar goed, wij wonen ook in de COUNTRY!!! :shock: 120km van de kust, en voor een visliefhebber is dat een hele trip!!!

In ieder geval,Markus, wij hebben het hier heel erg naar onze zin en zou niet meer terug willen naar Nederland!!! :roll: :wink:

Groetjes van Gerard en Brechtje
 
Voor alle duidelijkheid!!!!Het is Geen 18h15 maar 23h15 en de hoogste tijd om naar bed te gaan.Morgen moet ik weer werken want anders is er geen eten,dus dat is presies het zelfde als in Nederland.Dat is ook het enige :up:Geen geld geen eten :p

Slaap lekker
 
[quote author=traviesa link=topic=6891.msg87286#msg87286 date=1176715835]
wil je een huis gaan kopen of huren?
[/quote]
Hoi Saskia

Sorry voor de late reactie.
In eerste instantie (hooguit 3 maanden) willen we iets huren om in de omgeving eerst goed de kat uit de boom te kijken .
We willen dus graag een koophuis met een leuk stuk grond (min 1 acre) .
Onze dochter van bijna 5 heeft het maar over een pony (heeft iets minder ruimte nodig dan jou paard Saskia :smile:)
Het mooist zou zijn dat er ook een grootte loods bij is .
Na een jaar zou ik het bedrijf dat wij over gaan nemen graag aan huis willen zodat je de nodige reistijd dagelijks kunt besparen.
We hebben op http://www.brisbanerealestate.com.au/acreage.php?order=id al wat mooie optrekjes gezien maar hebben geen idee of dit leuke suburbs zijn om te wonen .

Waar in Brisbane hebben jullie uiteindelijk jullie stekje gevonden?

Groetjes Markus
 
Hoi Gerard en Brechtje

Geweldig dat het goed met jullie gaat in WA.
Het liefst nam ik vandaag het vliegtuig naar Queensland want ik heb het nu echt wel bekeken hier in NL.
Ik maak voor dit jaar mijn werkzaamheden af hier in NL en neem ook geen nieuwe klussen meer aan.

Wat betreft wonen in WA ,jullie kunnen ook naar Queensland komen . :roll:
Kopen we een flinke lap grond en bouwen we met zijn allen daar 2 kit-homes op . :wow3:
Lijkt mij hartstikke gezellig.
Wanneer ik het bedrijf over neem kun je mij dan ook af en toe helpen met het installeren van gazebos.

:eek:fftopic: Ben weer eens vies in die grapjes van jullie getrapt ,vol enthousiasme wou ik jullie tweede woning bewonderen en wat zien ik  :bangcomputer:        maar hij was wel grappig  :grin:

Groetjes Markus
 
Back
Top