Woohoo! Gisteren mijn permanent visum gekregen :)

En denk ik toch echt, veeeeeeeeeeeeeel te duur of je moet het over een paar kilo hebben, dan kun je beter een extra koffer meenemen lijkt mij.
Waar hebben we het precies over? DHL international is ook een optie, voor pakketjes.

Bedankt allemaal, ik ben erg blij (met mijn SI 189 visum). Wie wonen er allemaal in Sydney?
Lijkt mij leuk om daar een borrel te organiseren ;)
Nog tips waar/hoe ik het beste een betaalbare woning kan vinden (Gumtree?)..thanks!
Hangt er een beetje van af wat je zoekt. Toen wij op zoek waren naar een kamer voor mijn dochter, vond ik het aanbod op domain en realestate beter dan op gumtree. Maar als je een woning wil delen met anderen kun je op gumtree of flatmate zoeken. Wil je een betaalbare woning voor je zelf en jouw hond, dan moet je in de suburbs verder van het centrum gaan zoeken. Ik wil je niet ontmoedigen, maar het zal niet gemakkelijk zijn om iets te vinden met een hond. In de rural suburbs maak je nog de meeste kans op een huis waar je een hond mag houden.

Wij hebben twee honden meegenomen en hadden binnen een maand een huis, dus dat viel mee. Maar we zitten inderdaad niet midden in Sydney, maar in lower Blue Mountains, uur met de trein naar CBD. Gewoon iets meer bieden dan het gevraagde en wij hebben aan ons tijdelijke'gastgezin' gevraagd of ze een referentie wilden afgeven over onze honden. De real estate agent heeft inderdaad met ze gebeld en toen was het goed. We willen vooral geen hond die de hele tuin omgraaft of hele dag blaft (die blaffers hebben we hier al genoeg, ook wel yep yep dogs genoemd).
Over de post: we hebben 2 dozen per post opgestuurd om de eerste weken te overbruggen tot de container aankwam. Uit mijn hoofd gezegd was dat 120 euro voor een doos tot 20 kilo en dat mag een forse doos zijn. Dat is goedkoper dan extra kilo's meenemen in het vliegtuig.

Ah, wat fijn. Bedankt voor alle reacties! Ik zat inderdaad al op domain en realestate te kijken. Ik wil graag iets voor mezelf (met mijn hond), maar best lastig zoeken omdat ik niet weet wat mijn inkomen zal zijn. Ik heb mogelijk werk bij Bondi Junction in de buurt. Had nu een leuke studio gezien in Paddington voor 350 dollar, maar ik ga pas in juni verhuizen. :(

Nog een vraag: ik ga mogelijk een tussenstop maken in Singapore en heb een nieuwe MacBook nodig. Weet iemand of dit voordeliger is dan in Australie of Nederland? Ook probeer ik in de eerdere threads te vinden welke vluchtmaatschappij het meeste (extra) baggage toestaat bij emigratie..maar ik ben er nog niet helemaal uit..

Apple prijzen zijn erg goed bepaald door Apple. Ben ooit wel eens in Singapore wezen kijken. Het scheelde toen wel maar te weinig voor de moeite (vond ik)
Als ik nu op de Apple site van Singapore kijk of die van NL lijkt het wel zo'n 20% te schelen. Maar of je met garantie,, software en toetsenbord lekker uit de voeten komt in Australië...

Singapore Air heeft volgens mij een migratie allowance.

Helaas mag je bij Singapore geen extra kilos meenemen als je emigreert (vorig jaar voor ons eigen vertrek naar geinformeerd). Toen de standaard is verhoogd naar 32 kilogram. zijn de extra kilos afgeschaft. Alles daarboven is nu superduur.,

Had nu een leuke studio gezien in Paddington voor 350 dollar, maar ik ga pas in juni verhuizen. :(
He Anneke, weet niet hoe het in Sydney is maar hier in de Mountains willen de makelaars je eerst zien en ze willen dat je de woning zelf komt bekijken. Een email application wordt niet eens in behandeling genomen, dus dat maakt het lastig om iets vanuit Nederland te huren.

He Anneke, weet niet hoe het in Sydney is maar hier in de Mountains willen de makelaars je eerst zien en ze willen dat je de woning zelf komt bekijken. Een email application wordt niet eens in behandeling genomen, dus dat maakt het lastig om iets vanuit Nederland te huren.
The same in Sydney!

Ja! ik denk dat ik het beste als ik aankom, gelijk kan gaan zoeken. Gelukkig kan ik de eerste paar weken bij vrienden terecht :)

Ja! ik denk dat ik het beste als ik aankom, gelijk kan gaan zoeken. Gelukkig kan ik de eerste paar weken bij vrienden terecht :)
Het vinden van een huis kan heel snel gaan als je er een beetje moeite voor doet (veel huizen bekijken op inspectiedagen), dus ik zou me daarover niet zoveel zorgen maken.

Bij ons werd geadviseerd om wat bewijzen van "goed gedrag" mee te nemen. Ofwel een verklaring van de woningstichting (in het engels) dat we altijd op tijd hebben betaald, verantwoord omgingen met onze woning, gezorgd hebben voor de juiste verzekeringen etc.
Dat heeft ons geholpen toen we uiteindelijk op zoek moesten naar een huurwoning.
Weet even niet if het van toepassing is op jullie situatie, maar ook al heb je een koopwoning dan kun je mssichien bankafschriften ed meenemen.
Alle beetjes helpen:). Succes!!!

Bij ons werd geadviseerd om wat bewijzen van "goed gedrag" mee te nemen. Ofwel een verklaring van de woningstichting (in het engels) dat we altijd op tijd hebben betaald, verantwoord omgingen met onze woning, gezorgd hebben voor de juiste verzekeringen etc.
Dat heeft ons geholpen toen we uiteindelijk op zoek moesten naar een huurwoning.
Weet even niet if het van toepassing is op jullie situatie, maar ook al heb je een koopwoning dan kun je mssichien bankafschriften ed meenemen.
Alle beetjes helpen:). Succes!!!
Dit is een heel goed idee! Australiërs zijn gek op dit soort referenties, hoe meer hoe beter.

Back