Hangt er een beetje van af wat je zoekt. Toen wij op zoek waren naar een kamer voor mijn dochter, vond ik het aanbod op domain en realestate beter dan op gumtree. Maar als je een woning wil delen met anderen kun je op gumtree of flatmate zoeken. Wil je een betaalbare woning voor je zelf en jouw hond, dan moet je in de suburbs verder van het centrum gaan zoeken. Ik wil je niet ontmoedigen, maar het zal niet gemakkelijk zijn om iets te vinden met een hond. In de rural suburbs maak je nog de meeste kans op een huis waar je een hond mag houden.Bedankt allemaal, ik ben erg blij (met mijn SI 189 visum). Wie wonen er allemaal in Sydney?
Lijkt mij leuk om daar een borrel te organiseren
Nog tips waar/hoe ik het beste een betaalbare woning kan vinden (Gumtree?)..thanks!
He Anneke, weet niet hoe het in Sydney is maar hier in de Mountains willen de makelaars je eerst zien en ze willen dat je de woning zelf komt bekijken. Een email application wordt niet eens in behandeling genomen, dus dat maakt het lastig om iets vanuit Nederland te huren.Had nu een leuke studio gezien in Paddington voor 350 dollar, maar ik ga pas in juni verhuizen.
The same in Sydney!He Anneke, weet niet hoe het in Sydney is maar hier in de Mountains willen de makelaars je eerst zien en ze willen dat je de woning zelf komt bekijken. Een email application wordt niet eens in behandeling genomen, dus dat maakt het lastig om iets vanuit Nederland te huren.
Het vinden van een huis kan heel snel gaan als je er een beetje moeite voor doet (veel huizen bekijken op inspectiedagen), dus ik zou me daarover niet zoveel zorgen maken.Ja! ik denk dat ik het beste als ik aankom, gelijk kan gaan zoeken. Gelukkig kan ik de eerste paar weken bij vrienden terecht
Dit is een heel goed idee! Australiërs zijn gek op dit soort referenties, hoe meer hoe beter.Bij ons werd geadviseerd om wat bewijzen van "goed gedrag" mee te nemen. Ofwel een verklaring van de woningstichting (in het engels) dat we altijd op tijd hebben betaald, verantwoord omgingen met onze woning, gezorgd hebben voor de juiste verzekeringen etc.
Dat heeft ons geholpen toen we uiteindelijk op zoek moesten naar een huurwoning.
Weet even niet if het van toepassing is op jullie situatie, maar ook al heb je een koopwoning dan kun je mssichien bankafschriften ed meenemen.
Alle beetjes helpen. Succes!!!