Worden de Britten voorgetrokken?

EandE

XPdite Sponsor
Ik zal vast niet de enige zijn die ook af en toe op de Britse variant van Xpdite kijkt.
(http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?f=54)

Het heeft me daar altijd opgevallen dat de Skilled Visa aanvragers daar sneller werden behandeld. Maar de verschillen zijn de afgelopen tijd in rap tempo wel heel erg groot geworden. Er is daar nu een topic met juli 2008 aanvragers (van de 175) die inmiddels al een CO hebben toegewezen, en in sommige gevallen zelfs al een visum. Dat betekent dus een half jaar verschil met Nederlanders.

Heeft iemand hier wel eens een verklaring voor gehoord?
Is het eigenlijk wel legaal? Als je de regels er op naleest staat er nergens dat een Brit meer rechten heeft dan een Nederlander...

Reacties? Iemand?
Ik ben ook wel benieuwd of Rob Breumelhof er iets van weet?

Groet,
E
 
Ik ben trouwens in NZ ook engelsen tegen gekomen die een 2 jarige WHV kregen ipv de gebruikelijke 1 jarige WHV.. (zonder daar iets extra voor te hoeven doen)
 
ik weet niet precies hoe het zit....maar ja, australie en nieuw zeeland horen wel bij de commonwealth landen.... en ze hebben dezelfde koningin, dus op zich niet vreemd dat zulke mensen "voorgetrokken" worden denk ik... bovendien beheerden zij de taal al... wil niet zeggen dat wij geen engels kunnen, maar vaak niet zo goed als engelsen en kiwi's
 
Klopt, maar aan de andere kant.. als ze toch nog 'gedeeltelijk' bij Engeland horen, waarom dan wel al diezelfde procedures doorlopen.. Aan de ene kant vind ik het logisch dat ze 'voorgetrokken' worden, maar aan de andere kant denk ik dat het hele systeem dan anders moet..
 
is ook een beetje wat je wilt zien denk ik:

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=567007&page=17

Daar staat ook een artikel van iemand in de UK die niet echt happy is zo te zien:

hello hexy, even VE 175 is stuck up on 7th December since ages.....VE 175 and 176 status for October 2008 shows that for 175 E-lodged it had reached 6 December 2007 and for 176 E-lodged it had reached 7 December 2007..its pity that two months have passed since then and the minimal progress we see here on 15th December status ifor E lodged applications in VE 175 has reached just 7 December 2007 and 176 to 11 December 2007.

Wij hebben 12.5 maanden op ons grant letter gewacht, het schijnt dat je geduld moet hebben en ik kan je vertellen dat ik dat ook niet echt heb, toch Rob ?  :grin:

Groeten,
Johan
 
@ Ingrid

Ik zal niet ontkennen dat je alleen nog op zoek gaat naar bevestiging op het moment dat je een beeld hebt gevormd.

Tegelijkertijd wordt mij dat niet heel moeilijk gemaakt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de signatures in de post "July 2008 Applicants" http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=546072 dan zie je daar duidelijk dat de meeste juli-aanvragers inmiddels hun visa of minimaal een CO hebben.

@simmer
Alhoewel het misschien logisch klinkt, is dat het niet. In de regels staat hier niets over. Er zijn wel risicolanden, maar wij zitten wat dat betreft met Nederland in dezelfde groep als Engeland. Daarnaast moeten zelfs de Engelsen tegenwoordig een IELTS test doen als zij extra punten voor taal willen scoren (vind ik wel weer heel eerlijk), omdat niet iedereen die in Engeland geboren wordt ook goed Engels spreekt.

Overigens heb ik wel eens gehoord dat een apart team in Adelaide alle aanvragen beoordeeld van de Engelsen, dus het kan natuurlijk zijn dat dat team veel sneller werkt dan de rest omdat er minder variatie zit in het aanbod...

Nou ja, het is in ieder geval frustrerend, en ik vind het niet helemaal eerlijk. Zeker niet, nu het er op lijkt dat de regels worden veranderd en dus ook de mensen die al meer dan een half jaar in de pijplijn zitten de dupe kunnen worden.
 
Wij hebben ondervonden dat een goede emigratie agent de boel aardig kan versnellen.

kijk maar eens naar mijn signature.

Bart
 
Emigratie bureaus weten hoe alles verloopt dus op die manier kunnen ze alles iets soepeler laten verlopen.
Maar je komt volgens mij gewoon indezelfde wachtrij zoals iedereen.

Er is wel een heel groot verschil als je de aanvraag binnen of buiten Australia doet.

@ Carmen
De hele wereld draait nu eenmaal om geld. Het is nu eenmaal niet anders. Helaas.
 
When opportunity knocks.................



Ik ben blij dat wij de "gok" (volgens Rob 99,9% zekerheid) wel genomen hebben.
Ik moet er niet aan denken dat we na 1 Januari een hele stapel aanvragen, bovenop de onze gekregen zouden hebben.
Want vergeet niet dat na 1 Januari de MODL en CSL en State Sponsored aanvragen, bovenop die stapel komen te liggen.
En ik ben geen van die drie.
Als je toch niet van plan bent om voor 2010, voorgoed naar OZ te gaan, kan ik me voorstellen dat je geen haast hebt.
Al zou ik me wel druk gaan maken als ik niet aan 1 van de "Big 3" zou voldoen.

Ons leven staat al een behoorlijke tijd "on hold" en aangezien wij gezeur zouden kunnen krijgen over de medicals, zijn we blij dat er zo'n 5 maanden wachttijd afgehaald zijn.
Binnen enkele weken weten we waar we aan toe zijn en kunnen we verder.

Dit draadje gaat over het voortrekken van Engelsen en als M2A dan een manier gevonden heeft om hun klanten (meestal NL’s en Belgen) naar voren te trekken, beginnen jullie te zeuren?
Rob en Marijke zijn gewoon SUPERGOED, alle mogelijkheden die ze zien worden uitgeplozen. Zo was voor TRA mijn werkervaring moeilijk te classificeren. Rob en Marijke zijn hierbij tot het uiterste gegaan om de TRA assessors duidelijk te maken dat er echt een bij mij passend beroep bestond. En met succes!
Er wordt ook met DIAC gepraat en gemaild, ze organiseren seminars voor collega's en DIAC, etc.....
Wie goed doet, goed ontmoet.
En met resultaat zoals ook nu weer gebleken is.

En over dat beetje geld extra, volgens mij groeit het brood niet aan de bomen in OZ, dus extra werk is extra kosten toch?
M2A heeft een afgesproken prijs voor de totale procedure.
Er schijnen ook buro's te zijn die voor elk mailtje de teller laten lopen :?
Nu er dankzij hun contacten ineens een versnelde stap aan deze procedure toegevoegd kan worden (iets waar je zelf voor mag kiezen), ontstaat er dus extra werk en daar betaal je dan wat voor.



Bart
 
Back
Top