Wordt referentie in NL gecheckt??

Barb

New Member
Ik vroeg me af of de referenties bij (oude) werkgevers daadwerkelijk door IEAust/DIMIA gecheckt worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Bij mij is ook niets gecheckt, maar ze waarschuwen er wel voor dat het kan gebeuren. Als het niet klopt.....bye, bye visum.
 
Terwijl ik bezig was om mijn CDR voor IEAust te schrijven, heb ik de referenties die ik gebruiken wilde opgebeld. Het is toch vervelend als je mensen noemt die a) er niet meer werken, B) die overleden zijn zoals ik gemerkt heb, c) niet genoemd willen worden om een reden.
Eén van hen vertelde mij dat hij enige jaren geleden gebeld was over een persoon die ook ging emigreren. Daaruit blijkt dus inderdaad dat de mogelijkheid bestaat dat het nagetrokken wordt. Op zich wel goed. Iedereen kan wel opschrijven dat hij/zij dit of dat gedaan heeft, terwijl hij/zij alleen maar een verhaaltje uit de één of andere tijdschrift overgeschreven heeft. Van mij mogen ze bellen.

Groetjes, Wilco
 
Heb een mailtje gestuurd naar IEAust en aangegeven dat het nu onmogelijk is om een reference letter op te vragen bij zijn huidige werkgever en gevraagd welke documenten we hiervoor in de plaats konden sturen. Dit antwoord kregen we:

If you are unable to provide a reference letter please note this, and
the reasons why,  in a covering letter.


Ik las op het forum dat je ipv een reference letter ook een arb.ovk en je laatste salarisstrook kon sturen. Zou dat nu dan niet hoeven? Of die gewoon maar ongevraagd meesturen?
 
Als ik jou was gewoon meesturen.........zoals we hier zeggen better safe than sorry.... :up:

zo laat je in ieder geval zien dat je daadwerkelijk werkzaam bent bij het bedrijf, maar dat je om persoonlijke redenen (emigratie nog niet zeker, afh van de uitkomst skill assessment bla bla bla) niet om een referentie kunt vragen op dit moment...

Gr. sab
 
Moet je je salarisstrook ook vertalen of kan de NL-versie ook opgestuurd worden. Ik lees dat de een het wel doet en de andere niet.
 
Hoi Barb,

Of je je salarisstrookjes laat vertalen kan ik je het volgende mededelen:

You do not need to have your payslip translated if you have other evidence to include with your application that states clearly the nature of your employment and the length of time of your employment.  If you are relying on payslip information as evidence of your employment, you will need to have it translated. :up:


Lijkt me duidelijk! Voor mij dus geen vertaling, scheelt weer.  :wink:

Veel succes ermee.

Gr  Roland
 
Barb,

toch niet.....? Als je je contract vertaald, waarin staat sinds wanneer je er werkzaam bent, en als aanvulling een salarisstrook als bewijs dat je er nog steeds werkt, lees ik dat je het niet hoeft te vertalen......

Alleen als je loonstrook het enige bewijs van employment is willen ze een vertaling....

Gr. SAb
 
@ Sabien:

Dat dacht ik eerst ook, maar later las ik dat ze wel willen weten tot wanneer. Kunnen ze dat van een NL salarisstrookje lezen dan?

Door welk bureau heb jij je stukken laten vertalen? Wat een dure toestand trouwens.
 
als je er nog werkt, dan krijg je van die maand toch een salarisstrook........

en als je er niet meer werkt, en dus geen strook hebt, is het toch geen probleem om een referentie te vragen....?

zoals ik je verhaal heb begrepen wil je niet aan je huidige werkgever een referentie vragen op dit moment, nou je laatste salarisstrook geeft dan toch aan dat je er nog werkt....er is nog geen einddatum......

Sab
 
Dus kan gewoon een kopie van de NL salarisstrook toevoegen en hoef ik deze niet te vertalen.
Bedankt maar weer voor je reactie, zou je bijna moeten gaan betalen voor al je advies  :)
 
[quote author=Barb link=topic=2926.msg34426#msg34426 date=1130920665]
If you are unable to provide a reference letter please note this, and
the reasons why,  in a covering letter.

[/quote]

Wat hebben jullie mazzel met IEAust.
Bij ACS moet je absoluut een ref insturen, anders geen assessment.

:|
 
Op British Expats las ik een horror verhaal over iemand van de ambassade die langs kwam bij een bedrijf om te controleren of de betreffende persoon er werkte.

:oops:
 
op zich wel vreemd....je moet de laatse 12 van de 18 maanden VOOR het indienen van het visum werkervaring hebben. theoretisch zou je dus een dag later ontslag kunnen nemen...er staat nergens dat je tijdens de visum dproceduren nog werkervaring op moet doen......

Lijkt me dan ook niet logisch dat de officer daadwerkelijk op de werkvloer gaat controleren of je er werkt, want dat is geen eis..........het gaat erom of je er gewerkt HEBT......ivm basiq requirements werkervaring..... :|
 
[quote author=AJ link=topic=2926.msg34717#msg34717 date=1131039323]
[quote author=Barb link=topic=2926.msg34426#msg34426 date=1130920665]
If you are unable to provide a reference letter please note this, and
the reasons why,  in a covering letter.

[/quote]

Wat hebben jullie mazzel met IEAust.
Bij ACS moet je absoluut een ref insturen, anders geen assessment.

:|


[/quote]

Weet iemand hoe dit bij TRA geregeld is?
 
Het is hier voor het eerst dat ik hoor over een referentie brief van je huidige werkgever. In de handleiding van IEAust staat bij mijn weten "reference letter when applicable". Van je huidige werkgever kan niet, want die krijg je normaal gesproken pas als je weggaat.
Maar ik zal toch voor de zekerheid onze agent met deze vraag lastigvallen.

Groeten, Wilco
 
dus........zoals al eerder gezegd........voor IEAust is een referentie niet verplicht, maar kun je doen wanneer het geen probleem oplevert. anders is vertaling van je contract met een loonstrook voldoende....

DIMIA eist dus wel een referentie......
 
Back
Top