working holiday en skilled migration?

Griet

New Member
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn van plan om eind september de stap te zetten en naar Melbourne te trekken.
Nu zitten we met het probleem dat ons visum misschien niet in tijd rond is.
De bedoeling is om voor enkele jaren (hoe lang weten we nog niet, min 2 jaar) in Australië te wonen en te werken. Onze beide beroepen staan op de SOL-lijst in group A waarmee we kans maken op een Skilled Indepentent visa.

Alle papieren zijn rond voor onze skill assesment, nog aan het wachten op een laatste vertaling. Dan kunnen we in principe alles online doorsturen, en dan volgt een periode van wachten...
Wachten op onze skill assesment door VETASSESS, hoe lang duurt dit?

En dan daarna onze EOI afronden, en hopen op een invitation en dan de verdere visumaanvraag.
Omdat het toch wel nog enkele maanden kan duren tussen het aanvragen van de skill assesment tot het verkrijgen van een skilled independent visum via skillselect hadden we gedacht van heel deze molen in werking te zetten en dan in september te vertrekken door middel van een working holiday visum.
Kan dit?
Zo kunnen we alvast vertrekken en ons trachten te settelen in afwachting van ons visum.

Lijkt dit haalbaar of zijn er toch opmerkingen? Zaken waar we rekening mee moeten houden?
 
Hoi Griet,

Zo lang jullie beide onder de 31 zijn en nog nooit een WHV aangevraagd hebben, dan zou dat wel kunnen denk ik. Alleen moet je dan even goed kijken vanuit welk land je je skilled independent moet lodgen.
Misschien dat anderen hier meer over kunnen zeggen.

Groetjes Gwen
 
Vetassess was bij ons heel langzaam maar meestal gaat het sneller. Maar weet niet hoe het tegenwoordig is met de nieuwe visa. Lijkt dat sommige zaken nu wel vlotter gaan.
 
Back
Top