Working Holiday Visa

P

Peter Meijer

Hallo allemaal,

ik ben van 12-2002 t/m 12-2003 in Australie geweest op een Working Holiday Visa. Wie weet of het mogelijk is om weer een Working Holiday Visa aan te vragen voor een jaar??

Is het ook mogelijk om dan als ik in Australie ben een bedrijf te zoeken die mij eventueel wil sponsoren zodat ik in Australie kan gaan wonen?

Groetjes van Peter
 
[quote author=Peter Meijer link=topic=1424.msg11954#msg11954 date=1112130479]
Hallo allemaal,
Wie weet of het mogelijk is om weer een Working Holiday Visa aan te vragen voor een jaar??

Is het ook mogelijk om dan als ik in Australie ben een bedrijf te zoeken die mij eventueel wil sponsoren zodat ik in Australie kan gaan wonen?

Groetjes van Peter
[/quote]

Hoi Peter !

Ik sluit me bij Anouk aan: volgens mij kun je maar 1x een WHV aanvragen maar ik kon het zo gauw niet terug vinden op de DIMIA site... http://www.dimia.gov.au/faq/visiting/visiting03.htm

Ik heb zelf het volgende gedaan: ik ben op een toeristenvisum Australie binnen gekomen (sept 2004). De aanvraag voor registratie bij de Queensland Nursiong Council liep toen al ruimschoots een half jaar ( :x) dus het schoot niet echt op.

Ik heb de QNC continue achter de broek gezeten en dat heeft geholpen: ik volg nu een cursus die zal leiden tot mijn registratie als verpleegkundige hier in QLD.

Ondertussen heb ik een sponsor gezocht en gevonden  :up: en kan ik aansluitend op deze cursus gesponsord gaan werken. Mijn toeristenvisum word dan vervangen voor een 'sponsored employer' visum.

Veel succes met alles !

groetsels,

Ingrid.
 
Aussielover,

Hoe vind je nou een sponsor? Ik heb al genoeg moeite hier (Nederland) met het vinden van iemand die me wil betalen voor werk :roll: Laat staan dan als ik iemand wil zoeken in Australie die ook nog eens mij wil sponseren enzo.. Hoe doet iedereen dat toch? :?
 
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1424.msg11976#msg11976 date=1112173567]
Aussielover,

Hoe vind je nou een sponsor? Ik heb al genoeg moeite hier (Nederland) met het vinden van iemand die me wil betalen voor werk :roll: Laat staan dan als ik iemand wil zoeken in Australie die ook nog eens mij wil sponseren enzo.. Hoe doet iedereen dat toch? :?
[/quote]

Hahaha !  :eek:fftopic: Ik zal je een pm sturen en antwoorden op je vraag okee ?!

Greetings,

Ingrid.
 
Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik had zelf ook al zo'n vermoeden dat ik het WHV maar 1 keer kon aanvragen.  Zoals Aussielover is wel een goede manier natuurlijk, ik ken aardig wat mensen in Melbourne dus dat moet wel lukken.
 
[quote author=Aussielover link=topic=1424.msg11991#msg11991 date=1112183777]
[quote author=Anoukie1983 link=topic=1424.msg11976#msg11976 date=1112173567]
Aussielover,

Hoe vind je nou een sponsor? Ik heb al genoeg moeite hier (Nederland) met het vinden van iemand die me wil betalen voor werk :roll: Laat staan dan als ik iemand wil zoeken in Australie die ook nog eens mij wil sponseren enzo.. Hoe doet iedereen dat toch? :?
[/quote]

Hahaha !   :eek:fftopic: Ik zal je een pm sturen en antwoorden op je vraag okee ?!

Greetings,

Ingrid.
[/quote]

Is goed.. Thanks mate :wink:
 
Die uitleg daarover zou ik ook graag willen lezen, dusse anouk kan je m ff doorsturen???? Thanks.

WHV is idem maar 1 keer aan te vragen. Ik weet niet meer p-cies hoe het zat hoor, maa rik ben op een temporary resident visa binnen gekomen. Dr zit alleen wel een work limitation op, maar die kan je volgne smij ook zonder krijgen. Ondertussen zullen de regels misschien strenger zijn geworden, maa rik weet wel dat je dat visa voor verschillende redenen aan kon vragen.
 
Er staat een wijziging aan te komen dat je ook voor een tweede keer een WHV kunt aanvragen. Voorwaarde is dat je minimaal 3 maanden oogstarbeid (bv. druivenplukken) hebt gedaan tijdens je eerste WHV.

Verder kunnen mensen met een WHV vanaf 1 november 2005 een SIR visum aanvragen zonder dat zij Australia hoeven te verlaten. Je moet dan gesponsored worden door een State Government of een regionale body. Verder moet je wel de passmark van 110 punten behalen.

Die 110 punten worden trouwens wel eenvoudiger te behalen, want vanaf 1 juli 2005 krijgen de aanvragers van een SIR visum 10 punten extra.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
helaas, maar waar. je kan het visa maar 1x in je leven aanvragen, maar als je drie maanden  lang hebt fruitgeplukt, dan kan je een tweede aanvragen. je met ff op de dimia website kijken.

het staat of bij ´een visum aanvragen´ of ´een visum verlengen´

LET OP!. Bij een van de twee staat dat je het maaar 1x kan aanvragen. bij de andere staat dat je het 2x kan aanvragen. Het is 2x, ze hebben de website niet helemaal aangepast.

Zelf ben ik eind juni teruggekomen en ik heb niet drie maanden fruit geplukt. heb 2 dagen volgehouden. had ik nu langer gedaan, dan zat ik daar nu weer.

Ik zie net de reactie van Rob Breumelhof over de SIR en 110 punten. daar wil ik zelf ookw at meer over weten. Ik ben nu al in NL, kan je het dan alsnog aanvragen
 
Back
Top