Working Holiday

AustralianKelpie

New Member
Hey iedereen!
Weer een tijdje geleden sinds mijn laatste post maar eindelijk komt het dichterbij! In november (dit jaar!!) zouden wij op working holiday gaan. Eindelijk mijn vriend kunnen overtuigen en hopelijk wil hij daar ook nooit meer weg :wink: Mijn vraag is: regelen we alles zelf zoals visum en alle andere nodige documenten of via een vereniging die dit voor ons zou doen? Ik heb een goeie: http://www.wep.be/BENL/Jobs_Stages_Vrijwilligerswerk/Jobs_Travel_Werken_Reizen_/Jobs_Travel/Australie/14/2/8/productDetailJSV.aspx maar deze is wel duur als je ziet hoeveel een vlucht slechts kost met airAsia. Natuurlijk is het via WEP met Quantas of Etihad maar is dit echt nodig?
Ook weten wij niet wat we allemaal moeten aanvragen en wanneer we er mee beginnen dus leek een vereniging een makkelijke oplossing. Iemand een ideetje?
Groejtes,
Natacha
 
Een WHV visum is heel makkelijk aan te vragen via www.immi.gov.au

Je vult gewoon je gegevens in en - als er geen reden toe is - heb je meestal dezelfde dag nog je visum in huis. Ik ga ervanuit dat jullie beide nog geen 30 zijn. Voor alle andere visums ben je veel meer tijd kwijt en heb je heel veel documenten nodig.

Voor je WHV moet je (eventueel.. ze kunnen je op het vliegveld vragen) alleen kunnen aantonen dat je de beschikking hebt over 5000 Australische dollars.

De rest kun je gewoon in Australie regelen:
- bankrekening openen
- Medicare
- TFN regelen (kan online)

Succes!
Oh ja.. wacht niet te lang met het aanvragen van je WHV (ik bedoel, niet tot het laatste moment, afhankelijk van je antwoorden kunnen ze van je eisen dat je medicals moet doen en dan kan het visum een aantal weken op zich laten wachten)
Na toekenning van je WHV heb je een jaar om het land binnen te komen, daarna vervalt je visum. Dus stel je zo hem nu aanvragen en toegekend krijgen dan moet je uiterlijk 4 januari 2013 binnen zijn.
 
Bedankt! Ik dacht dat ik meer documenten nodig zou hebben, dit moet me wel lukken. Ik moet eerst nog een paar zaken regelen via het werk (en ze eerst op de hoogte brengen :grin: ) en dan boek ik zo vlug mogelijk mijn vlucht en aanvraag visum. Can't wait!!
 
Dankzij de hervorming van onze nieuwe regering (***land!!!!) mag tijdskrediet enkel opgenomen worden als de persoon in kwestie al 5jaar gewerkt heeft of kinderen ten laste heeft. Ik werk nu 4jaar en kinderen heb ik al helemaal niet, wat dus wil zeggen dat ik hiervoor niet in aanmerking kom! Als ik mijn aanvraag in december 2011 nog gedaan had, kreeg ik deze wel. Ik ben ten einde raad, ik had de uitkering die ik via tijdskrediet zou krijgen echt nodig want ons huis moet afbetaald worden. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om toch dit jaar in Oz te raken? Ik kijk er al zo lang naar uit en nog een jaar wachten is geen optie. :cry:
 
Haha oké, ik dacht dat dit overal zo was. Tijdskrediet is ongeveer hetzelfde als loopbaanonderbreking. Ik zou dus gewoon "pauze" kunnen nemen op mijn werk, en dit maximum 1jaar fulltime, terwijl ik toch een minimum uitkering ontvang. De meeste mensen nemen dit op als ze voor hun kinderen willen zorgen.
Wat ik wil doen is "reizen" en volgens de staat tijdskrediet zonder reden en kan ik dit dus niet opnemen. Moest ik een kind hebben was dit geen probleem... Apenland :angry:
 
Niet klagen, hier hebben ze zgn Long Service Leave... Maar dan krijg je NIETS doorbetaald
 
apenland??
:lol:
Dat wordt nog leuk dan hier voor jou, je mag hier veel,maar je krijgt niks.
Zit echt met mijn mond open hier, een jaartje reizen en dan nog uitbetaald willen krijgen op kosten vd belastingbetaler, woehoeeeee, geweldig. :wink:
 
Haha veel mensen hebben al gezegd om zwanger te worden :) heb ik helemaal geen zin in hoor, zie me niet rondlopen in oz met een dikke buik ;) Ondertussen is het probleempje al opgelost. Ik spaar al mn verlof en overuren zo heb ik 2maandjes tijd om rond te trekken. Ondertussen al geboekt en vertrekken 20 november! Eindelijk! De route is ook al uitgestippeld maar ik twijfel over de afstanden. Is Sydney - Adelaide doenbaar met een camper in 3weken tijd?
 
Wij hebben Sydney-Adelaide gedaan met een auto in vier weken. Ik vond het zelf vrij kort, maar het kan in twee dagen... Alles kan, het is maar net wat je wilt, en hoeveel tijd je onderweg uit wilt trekken voor bepaalde plekken.
 
Haha bedankt, zal ik onthouden voor als ik er ooit woon :p
can generally be taken after 10 years continuous service ... hier is het al na 5 jaar ;) en ja het is inderdaad op kosten van de belastingbetaler maar ik betaal ook belastingen en besteed het liever eens aan mezelf ipv de illegalen die ze hier op hotel steken met mijn belastingsgeld :)
 
Pff met zo'n soort probleem zit ik ook een beetje.. Heb nu een vast contract en ik hoop dat mijn teamleider mij een half jaar onbetaald verlof geeft zodat ik mijn baan nog heb als ik terug kom. Maar schat die kans vrij klein in, haha. Zou wel echt mooi zijn!
 
Back
Top