Working Visum Vraag

WingedWaff

New Member
Hey!

Ik zit dit jaar in mijn examenjaar, het jaar daarna wil ik iniedergeval een jaar in Australië wonen.
Ik wil dit doen met een working visum, maar het zit iets anders dan waarschijnlijk de meeste mensen.
Mijn vriendin woont namelijk in Australië, ik zal dus de hele tijd bij haar verblijven en af en toe gaan we samen wat verder in Australië. Ik dacht eerst dus, dan kom ik in Australië en zal ik zeker eerst even een maand "vakantie" houden, en daarna werk gaan zoeken. Maar ik hoorde van iemand dat als je Australië in wilt met een working visum, moet je aan kunnen tonen dat je al een/meerdere werk plaats(en) hebt. En eigenlijk moeten aantonen dat je kan overleven in Australië met een geld bedrag is ook niet echt nodig voor mij, omdat ik toch al verblijf enz heb.
Mijn vraag is dus, moet ik ook al werkplaatsen hebben voordat ik naar Australië kan, en moet ik ook aantonen dat ik een bepaald bedrag klaar heb liggen?

Thanks in Advance!  :smile:
 
Hi,

ik denk dat je onder de dertig bent en dan kan je een working holiday visum aanvragen en dan
hoef je niet aan te tonen dat je werk hebt. Bovendien schijnt dat ook vrij makkelijk aan te vragen te zijn.

Groetjes Inge
 
Het Working Holiday Visa (subclass 417) heeft (naast andere voorwaarden de volgene financiele voorwaarde:

Financial requirements
You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD$5,000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.

You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.
Je kunt precies nalezen hoe je aan dit visum komt op de website van de Immigratiedienst. Je kunt het "on line" aanvragen.
 
Ahhh, je hoeft dus helemaal niet al werk te hebben voordat je gaat.
Ik dacht al, want ik had veel erover opgezocht en vond inderdaad over het geld dat je moest hebben, maar niets over dat je al werk moest hebben. Daarom begon ik me dat af te vragen toen ik het van iemand hoorde.

Thanks!
 
Back
Top