Hoi Sara, gewoon doen hoor!
Ik ga het ook doen (via zeevracht). Ik vond ze op de emigratiebeurs deskundig overkomen en heb ook eens gesnuffeld op de website van hun partners in andere landen. Het gaat met precies dezelfde boten mee als alle andere verhuizers, het enige verschil is dat je de afhandeling verder eigenlijk zelf doet (wegbrengen, ophalen en eventuele douane kosten).
Bij vergaan van het schip is het ALTIJD zo dat berging mede wordt verhaald op eigenaren van de waar........dat is altijd zo, en natuurlijk vergaat dat schip niet!!!!!!!!!!! Verzekeren kun je evt. nog apart doen, dat is dan voor eventuele schade verwijtbaar aan de vervoerder, niet door onzorgvuldig verpakken! Is natuurlijk afhankelijk van de waarde van je spullen. Ach, ik waag het er gewoon op. Wat is eigenlijk het allerergste wat kan gebeuren? Dat je je spullen kwijt bent...............dat kan ook bij brand in je eigen huis, dan krijg je die foto´s ook niet terug. Eventueel je meest dierbare negatieven of cd´s in je persoonlijke bagage tijdens het vliegen?????????
Volgens mij komt dat wel goed! Succes!
henriette
ps. bij mij gaat het denk ik om ongeveer 15 dozen met persoonlijke spulletjes zoals boeken, souvenirs en foto´s en mijn nieuwe computer scherm. De rest gaat allemaal in de verkoop of naar de kringloopwinkel!