Worldwide bagage service

sarabaes

XPdite Sponsor
Ik ben van plan om een kg of 80 te verschepen als Unaccompanied bagage, via de firma Worldwide bagage service, in Schiphol. Heeft er al eens iemand dat gedaan? Het gaat vooral om kleren en wat dvd's. Moeten er nog veel importkosten betaald worden? Ik wil ni voor een verrassing staan als we ze dan in Melbourne ophalen ...  :-(

Iemand ervaring?

Groetjes,
Sara

Ik heb tijdens de emigratiebeurs uitgebreid met ze gesproken, omdat ik waarschijnlijk tussen de 10 en 15 dozen wil verschepen.
Wat ik me nog kan herinneren is dat je kunt kiezen voor luchtvracht of zee. Luchtvracht gaat op gewicht en is veel duurder. Zeevracht gaat op volume.
Ook moet je het geloof ik zelf wegbrengen (ingepakt). Zij maken er dan een pallet opbouw van.........
En je haalt het ook zelf weer op........

Kosten staan op de website (volgens mij kun je inclusief administratie en importkosten vinden).
Dat is toch baggage.nl of zoiets?

Ik ben dat dus ook van plan. Dus ben heel benieuwd. Het leek mij zeker wel wat.................!

Henriette

Dat is het net, op de website staat veel maar niet welke extra kosten van douane en zo zijn .... daarom wilde ik horen of iemand er al eens iets mee verscheept heeft, via de lucht.
Dan haal je in Melbourne de dozen op bij hun afdeling in de transporthal ....en inderdaad, via de lucht betaal je per kg, prijs valt best mee...

Ma ja, als er dan nog enkele 100-en euros bijkomen ....volgens hen is dat ongeveer 50 euro, de douanekosten .... maar had het toch graag van iemand anders gehoord...

Niemand?

Sara

Ik heb net op de site rondgesurfd. Stond wel veel info op. Zo stond er op het forum dat iemand 33 euro moest betalen voor het ophalen van 2 dozen in Perth. Dit zouden dan inklaringskosten en een soort airport holding tax zijn.

Volgens mij is het vooral belangrijk dat je weet wanneer de boel aangekomen is. Dan heb je ongeveer 1 dag om het nog gratis te laten liggen, daarna ga je ook opslagkosten betalen. Ik begrijp ook WBS website dat zij je contacttelefoonnummers etc. geven en dat je je zending kunt tracken. Dus je zou moeten weten wanneer het is aangekomen.
Volgens mij zijn 15 dozen ongeveer 1 m3 (maar bij jou gaat het om luchtvracht toch?). Ik vind dat te duur. Ik betaal ongeveer 275 euro voor 1 m3, ongeacht hoe zwaar. Aangezien het vooral om boeken gaat, lijkt me dat wel handig.
Op de customs pagina van Australie staat dat emigranten in principe geen customs hoeven te betalen over personal and household items. Dus hebt alleen met de inklaringkosten te maken, en ze hebben me op de beurs verteld dat ze dat wel ongeveer weten. Belletje waarschijnlijk de moeite waard?

Ik ga de hele boel goed ingepakt en al bij mijn ouders klaar zetten. Op mijn teken gaan ze dat dan naar Schiphol brengen en laten versturen.  Duurt ongeveer 25 dagen per schip. Overigens hebben ze ook wel een goede deal voor verhuispakketten (20 dozen + beschermingshoezen en plastic etc. ) voor 35 euro (bij een ander bedrijf maar via hun links). Overigens kan je ook de boel 3 weken gratis bij hun laten staan als je nog geen adres hebt als je zelf vliegt.

Er zou toch IEMAND moeten zijn die dit eerder heeft gedaan op dit forum.....
Wie o wie, Sara en ik zijn in ieder geval erg benieuwd naar de procedure en de extra kosten bij ophalen etc.

Henriette

Bij ons zijn het vooral kleren en dvd's en schoenen .... dus ik weet ni of zeevracht voor ons zoveel goedkoper uitkomt, luchtvracht betalen we ongeveer 450 euro voor 100 kg.

Sara

Wij hebben, toen we naar Nieuw Zeeland gingen, WBS gebruikt. Dat was in maart 2002. Ik weet helaas niet meer hoeveel het toen kostte, het ging om ongeveer 5 of 6 kub geloof ik. Ik zal vanavond even aan mijn man vragen of hij het nog weet, dus ik kom er nog even op terug. Ze waren toen wel het goedkoopste omdat we geen container hadden, het ging om dozen en we moesten wel alles ingepakt aanleveren. Zij hebben het toen op een pallet gezet en omdat een aantal dozen niet zo gunstig gestapeld konden worden, werd het volume wat meer en waren we dus ook meer geld kwijt dan we verwachtten. Maar goed, je hoort het nog van me.

groetjes, Ira

naar aanleiding van een topic die ik gister las over baggage.nl heb ik een offerte opgevraagd voor 8m3. De prijs daarvoor is 1446.48 Op zich niet duur maar hier zit geen verzekering bij en ook heb ik ingevuld dat ik het zelf breng naar ze. Dit is met zeevracht en tot de haven van bestemming (Melbourne).
Nog te verwachten: lokale terminal kosten en buiten de E.U. inklaring douane.

Frequentie: 4 keer per maand
Reisduur: 24 dagen
Route: DIRECT

Het is tot nu toe wel de goedkoopste die ik binnen heb. Maar het inklaren enzo weet ik dus ook nog steeds niet wat je daarvoor betaald.

Heb effe gekeken hoeveel het kost om 2 m3 via water te laten vervoeren naar Melbourne: is ongeveer 436 euro, zonder verzekering. Nu vraag ik me af... hoe veilig is dit? Weet ik zeker dat mijn dozen ook echt tot bij mij komen, via Bagage.nl?

Iemand ze al eens gebruikt?  :?  :|
Sara

Hoi Sara, gewoon doen hoor!
Ik ga het ook doen (via zeevracht). Ik vond ze op de emigratiebeurs deskundig overkomen en heb ook eens gesnuffeld op de website van hun partners in andere landen. Het gaat met precies dezelfde boten mee als alle andere verhuizers, het enige verschil is dat je de afhandeling verder eigenlijk zelf doet (wegbrengen, ophalen en eventuele douane kosten).
Bij vergaan van het schip is het ALTIJD zo dat berging mede wordt verhaald op eigenaren van de waar........dat is altijd zo, en natuurlijk vergaat dat schip niet!!!!!!!!!!! Verzekeren kun je evt. nog apart doen, dat is dan voor eventuele schade verwijtbaar aan de vervoerder, niet door onzorgvuldig verpakken! Is natuurlijk afhankelijk van de waarde van je spullen. Ach, ik waag het er gewoon op. Wat is eigenlijk het allerergste wat kan gebeuren? Dat je je spullen kwijt bent...............dat kan ook bij brand in je eigen huis, dan krijg je die foto´s ook niet terug. Eventueel je meest dierbare negatieven of cd´s in je persoonlijke bagage tijdens het vliegen?????????

Volgens mij komt dat wel goed! Succes!

henriette

ps. bij mij gaat het denk ik om ongeveer 15 dozen met persoonlijke spulletjes zoals boeken, souvenirs en foto´s en mijn nieuwe computer scherm. De rest gaat allemaal in de verkoop of naar de kringloopwinkel!

Bij mij gaat het vooral om wat kleren, schoenen, wat persoonlijke spulletjes en onze dvd-collectie. Ik waag het er maar op ....  :up:

Sara

wij hebben ze gebruikt om 2 m3 te verschepen (zo'n 13 verhuisdozen en 2 kastjes) . wbs regelde een vrachtwagen om het in nederland op te halen. In Melbourne moesten we zelf de inklaring regelen en het ophalen van de docks. (een beetje gedoe en wat kosten (rond de 100 dollar meen ik met te herrineren). Het duurt even omdat het via de zee ging, maar omdat we op de heenreis een paar weken Thailand deden was dat geen enkel probleem.
Onze ervaringen met Wbs zijn goed.

Suske, hoe heb je die inklaring dan geregeld?
Krijg je bericht dat je shipment is aangekomen? En wat moet je dan doen?

Thanks for the info!  :up:
Sara

Hallo,

Ik had ook nog een vraagje. Ik wil in November 1 m3 laten verschepen idd ook met WWB. Alleen ik ga op een toeristenvisum (voorlopig). Gaat dat me dan extra geld kosten?

Groetjes Ivet

Hoi Ivet,

Het versturen van spullen heeft niets met je visum te maken (tenzij je commerciele spullen invoert). Maar ik neem aan dat het persoonlijke spulletjes zijn.

Henriette

Ha Sara,

WBS stuurde ons een email om ons te vertellen dat de shipment was aangekomen. De datum hadden ze ons zowiezo van te voren al gegeven.
Sterker nog, we hadden ze gevraagd om onze spullen een tijdje op te slaan en wat later te verzenden omdat we eerst naar Thailand zouden gaan.

Ze gaven ons een contact nummer voor hun partner in australie. daar kregen we de informatie hoe we onze spullen moesten inklaren.
Op zich vrij eenvoudig, zowel de australische partner en de douane zitten in de buurt van Tullamarine ( luchthaven ).

Het is een kwestie van wat papieren invullen, een bedrag betalen en een aantal dagen later de spullen van de haven (zowat aan Footscray road ) ophalen.

Een beetje vreemd maar we moesten zelf onze dozen open maken voor de douane om erin te kijken (neem een stanley mes enzo mee).
Om het op te halen had ik gewoon een Ute gehuurd. Neem er de tijd voor; ik moest ongeveer anderhalf uur wachten op de docks.
De douane is erg geinterreseerd in alles wat plantaardig / hout is.

Ongetwijfelt kun je het ook zo organiseren dat dit allemaal voor je geregeld wordt, zal je alleen meer kosten.

Dank voor de info Suske!

Dan weten we een beetje hoe dat gaat hè...?
Ook ik ga spulletje via WBS versturen.

Lijkt me allemaal best wel duidelijk............

Henriette

Oke Suske, zoals Henriette zegt, dan hebben we al een idee van hoe het zal gaan hé ...  :up:

Dank je!
Sara

Er zijn veel topics over, maar vind maar eens de juiste............

Vraagje: kan ik het schapenvachtje (wat ik ooit in NZ heb gekocht) inpakken en meenemen? (aangezien huiden, producten van dieren etc. niet toegestaan zijn)

Henriette

Back