Worldwide bagage service

Ook hier effe een update (en sorry, ik weet niks van een schapenvachtje, mail eens naar AQIS, die antwoorden héél snel):

Onze dozen zijn dus afgegeven bij WBS, ze zijn allemaal samen op een palet gezet en dan 'wrapped' in folie. Samen was het 1.8 m3. KOstte ons 450 euro ongeveer om ze per boot (met de Leda Trader  :-D ) naar Melbourne te brengen. De boot vertrekt op 19 juli en op 16 augustus komt ie aan in Melbourne.

Ik hou jullie op de hoogte!

Sara

Oh wat goed! Dus dat is allemaal voorspoedig gegaan.....
Hoeveel dozen waren het ook alweer? En ´t zag er dus netjes verpakt uit en zo?

Zelf nog iets speciaals gedaan met inpakken? Behalve een goede paklijst maken dan......

henriette

Het waren twintig verhuisdozen, elke goed dichtgeplakt en genummerd. Deze werden op palet gezet en dan als een gigantische boterham ingepakt met folie  :-D . Was opeens dus 1 gigantische doos, net 1.8 m3 groot.
Ik heb dus elke doos genummerd en op de paklijst bij elk nummer gezet wat er in de doos zat: bvb

Box 1: clothes, shoes (cleaned), documents, photoalbum

Gewoon algemeen beschreven, zodat ze ongeveer alles wat ze op de X-ray zien, kunnen verklaren adhv die lijst

Hopelijk is tgenoeg ....

Sara

PS Onze dvd's zijn ook mee ....  :oops: hopelijk struikelen ze daar ni over, ongeveer 1200 dvd's ... de meeste wel gekopieerd....

Als je wilt weten hoeduur WBS precies is moet je ze ff bellen. Nr. staat op de site baggage.nl
Zijn zeer behulpzaam, rekenen precies voor je uit wat de douanekosten etc. zijn.
En per plaats hoelang het kan duren voordat je spullen door de douane zijn.

Ben heel blij om dit thread te ontdekken. Wij nemen weinig "grote" dingen (geen kasten, koelkasten enz). Dus ik wil alles zelf inpakken en sturen.

Ik kom terug als ik iets meer weet.

Groet

Joseph

Ben meteen terug....met een vraag. :lol:

Hoe gaat het met redelijk grote artikelen zoals mijn luidsprekers? Die zijn omgeveer een meter hoog en passen niet in een standarde verhuidoos. Zijn er grotere, hardere verhuisdozen beschikbaar?

Groet

Joseph

enne, mag je gewoon ook zelf verhuisdozen regelen of moet er nog aan bepaalde voorwaarden worden voldoen...? bv grootte, breedte, materiaal enz.? :-o

Bij zeevracht zit het zo: jij pakt je spullen in dozen in, maakt ni uit welke size: nadien worden die op 1 palet gezet en ingepakt met folie, zodat je één groot pakket hebt. Zorg een gewoon een beetje voor dat het 'stapelbaar is'.  :up:

Sara

Dozen mogen niet groter dan 80 bij 1.20 zijn. En niet zwaarder dan 30 kg. oP hun site kun je al deze info vinden.
Je mag ook koffers meegeven.

succes groetejs Mary

Back