Written Statements Spouse Visa

Vinvanmil

New Member
Hallo,

Wij zijn met de laatste loodjes voor een spouse visa bezig, en gaan dit weekeind (gezellig onder de airco tijdens kerstmis) onze statements schrijven. Echter, op dit moment is het me eventjes onduidelijk hoeveel statements en welke we nu moeten schrijven. Voor zover bekend, dienen we de volgende statements te schrijven:
- Statement of how sponsor proposes to fulfil sponsorship obligations – Sponsorship statement
- Statement from Vincent (that's me) on our relationship
- Statement from Krystal (mijn partner) on our relationship
- Written statement about housework responsibility

Vraagjes:
1. Klopt dit? Dienen we inderdaad 4 statements te schrijven?
2. Dient op een speciale form te gebeuren? Of kunnen we gewoon een net word-documentje maken met handtekening en datum enzo?
3. Hoe lang dienen deze te zijn? Zo rond de 2-3 pagina's?
4. Ik heb veel gezocht via de search-functie, maar het is me nog steeds onduidelijk wat er nu precies verwacht word ik deze statements....
5. Brutaal vraagje: heeft iemand misschien een aantal voorbeelden... Ik begrijp dat niemand er om zit te springen om hun persoonlijke statements door te spelen aan een wild vreemdje... Maar ik zou erg dankbaar zijn als ik in ieder geval een soort van opzetje heb hoe ik dit zou moeten aanpakken en wat er verwacht word in elk van de statments....

Ik hoop graag iets van jullie te horen, zodat we snel de aanvraag de deur uit kunnen doen (fingers crossed!!).

Cya,

Vin

Hmmm Is het voor aanvraag in Australie? of in Berlijn? Wij hebben namelijk onze aanvraag ingeleverd in Perth, hebben we alleen een statement ingeleverd en die was door ons samen geschreven (volgens de formulieren die wij hadden mocht dit..) Wij hadden volgens mij 3 a 4 pagina's.
We hebben gewoon zelf een verhaal gemaakt, gewoon in Word, met hoe we elkaar ontmoet hebben, hoe alles verder verliep, de vakanties die we samen hadden, gezamenlijke vrienden, vereniging waar we lid van zijn, etc etc. erin.
Wij zijn wel getrouwd, ik weet niet of jullie samenwonen en of het dan anders is?

groetjes Anne Marie

hey Vin,

Op dit moment zijn we bezig met de aanvraag voor fase 2 (ik heb 2 jaar gelden mijn spouse visum gekregen en woon dus nu al een tijd in Oz).
Dat betekend weer statements schrijven enzo.
Vrijwel alle formulieren kun je downloaden , wij moeten de stat decs van derden (mensen die onze reatie beamen) laten schrijven op formulier 888 (dit formulier geeft je ook een goed idee over de kwantiteit )
http://www.immi.gov.au/allforms/forms_num1.htm

Indertijd hebben we alletwee een verklaring geschreven over onze relatie. (2 a4tjes per persoon)
Samen een verklaring over 'the nature of our household'; hoe we praktisch dingen regelen (half a4 tje)
En een verklaring hoe we financieel onze toekomst in australie al in de steigers hadden staan. (half a4 tje)

succes!

[quote author=Anne Marie link=topic=3543.msg41136#msg41136 date=1135081596]
Hmmm Is het voor aanvraag in Australie? of in Berlijn? Wij hebben namelijk onze aanvraag ingeleverd in Perth, hebben we alleen een statement ingeleverd en die was door ons samen geschreven (volgens de formulieren die wij hadden mocht dit..) Wij hadden volgens mij 3 a 4 pagina's.
We hebben gewoon zelf een verhaal gemaakt, gewoon in Word, met hoe we elkaar ontmoet hebben, hoe alles verder verliep, de vakanties die we samen hadden, gezamenlijke vrienden, vereniging waar we lid van zijn, etc etc. erin.
Wij zijn wel getrouwd, ik weet niet of jullie samenwonen en of het dan anders is?
[/quote]

De aanvraag is voor in Australie, Adelaide. We zijn niet getrouwd, maar wonen meer dan een jaar samen.

[quote author=suske link=topic=3543.msg41137#msg41137 date=1135083513]
Indertijd hebben we alletwee een verklaring geschreven over onze relatie. (2 a4tjes per persoon)
Samen een verklaring over 'the nature of our household'; hoe we praktisch dingen regelen (half a4 tje)
En een verklaring hoe we financieel onze toekomst in australie al in de steigers hadden staan. (half a4 tje)
[/quote]

Ok bedankt jullie beide!! Nog even een kort vraagje. Hebben jullie deze statements destijds gewoon in Word ofzo getikt? Of hebben jullie hiervoor nog een speciaal formulier gebruikt? En moeten deze statements ook worden ondertekend door iemand (dokter, politieagent, etc.), zoals bijvoorbeeld form 888, in het kader van een "witness"?

Cya,

Vin

Ik zou alle statements laten certificeren, in Australia door een JP en in Nederland door burgelijke zaken van je desbetreffende gemeente.

Hoi Vin,

Wij hebben het volgende gedaan:

1. Statement van Marielle on our relationship (2 A4tjes)
2. Statement van Kym, mijn partner, on our relationship (2 A4tjes)
3. Statement van Kym and Marielle together on household responsibilities (1 A4tje)
4. Statutory Declaration van Kym and Marielle together (1 A4tje)
5. 5 Statutory Declarations (form 888) from family and friends
6. Sponsorship Statement

Over 1 en 2: Dit waren van ons allebei 2 A4tjes getypt in Word over hoe, waar, wanneer we elkaar hebben ontmoet en hoe dat is gegaan, wanneer we zijn gaan samenwonen, waar en waarom, en hoe de relatie zich heeft ontwikkeld, niet alleen op romantisch vlak, maar zeker ook praktisch, dus beslissingen als huis op 1 naam, gezamelijke bankrekening, familie uitjes, etc etc en wat we hebben gedaan in tijden dat we separate waren, dus gespecificeerde telefoonrekeningen noemen etc) Hier stonden alleen onze handtekeningen onder, verder geen officiele legalisatie o.i.d.

Over 3 : gewoon 1 kantje over wie wat doet in het huishouden en waarom het zo geregeld is... Getypt in Word met allebei onze handtekening eronder. Geen legalisatie.

Over 4 : 1 kantje met ons gezamelijk verhaal over dat de relatie genuine and continuing is etc. Getypt in Word en dit hebben we officieel laten ondertekenen en stempelen op het gemeentehuis, allebei onze handtekening eronder.

Over 5 : Dit spreekt voor zich, de forms 888. Moeten gelegaliseerd worden inclusief kopie identificatie van degeen die het heeft geschreven.

Over 6 : Dit waren geloof ik 3 A4tjes geworden met uitleg over onze financiering. Je kunt hierover veel vinden op het forum. Het komt neer op uitleg geven over

1. Adequate Accommodation
2. Adequate Finances
3. English language support
4. Information and advice for settling in Oz

Bovenstaande heeft voor ons in ieder geval gewerkt, want ik heb m'n visum gekregen  :up:

Succes, Marielle

Back