[quote author=CJ link=topic=8385.msg111078#msg111078 date=1202944016]
Ja dat klopt Suske. Zo'n online poll is natuurlijk niet random - iedere site trekt een bepaald publiek. Zo verwacht ik dat de SMH lezers over het algemeen positiever tegenover de apology staan dan de Daily Telegraph lezers... Zo'n polls van polling-bureaus zijn wat meer representatief.
[sub]Ik ben een van de excellent stemmers op de smh site.[/sub]
In tegenstelling tot Prizmaak heb ik geen enkel probleem met het vormen een mening over de apology. Ik vond het geweldig. (Ik moest zelfs een traantje weg pinken. Maar dat kunnen ook de zwangerschapshormonen zijn :wink: )
Ik vond de speech van Rudd prima. Stilstaan bij het verleden. Erkennen van het leed en de pijn. Sorry zeggen. En wat plannen voor de toekomst noemen. Prima, ik kon er gewoon niets aan toevoegen. Geweldig.
Wat betreft de speech van Brendon Nelson - ja het klopt dat alle dingen zei, dat die waar zijn. Er zijn problemen in Indigenous communities. Het was zwaar voor de oorsponkelijke kolonisten. Velen hebben offers gemaakt voor Australie (de Diggers). Maar mijn inziens was het niet het juiste moment deze te bespreken. Gisteren was het de dag van de APOLOGY. En veel zaken uit zijn speech waren niet passend in een apology speech, naar mijn mening.
Anyway - hoera!
[/quote]
YES, helemaal mee eens CJ en ik ben op het ogenblik NIET zwanger dus het hoeven geen hormonen te zijn hoor! :smile:
Vanochtend ook hier in NL groot artikel, breed uitgemeten op de voorpagina van de Volkskrant, inclusief foto van een lachende Rudd omringd door Aboriginals...geweldig jongens!
A small step for Rudd but a giant leap for Australia!
En mijn ontbijt had niet beter kunnen beginnen....