XPdite dinner at Mullaloo Beach Hotel

perthpete

XPdite Sponsor
Hi everyone,

As I stated earlier in the topic about the Gosnells happening, I am now planning a XPdite dinner. The following thoughts and facts are the base of the plan:

- Because it takes too much time and effort to go around with several dates (and there will always be people who can't attend), I will simply plan one date.
- Some (a lot ??) of us are Dutch/Australian couples, so I am doing this in English, and I also think it is a good idea to agree on speaking at least 50% English during the dinner if non-Dutch speakers are present.
- Being winter makes the weather a bit unpredictable, so I am not planning a midday at the park before the dinner.
- At the Mullaloo beach hotel is a DJ who plays 80's and 90's music every Saturday evening from 8.00pm till 12.00pm. So, whoever wants to go and enjoy that music after dinner can do that.
- The location is in the North of Perth (Mullaloo), with views on the ocean.
- Everyone simply pays his/her own dinner, this way preventing anyone has to gather lots of money ;-)
- I'ld like to suggest to meet at 6.00pm, and then start dinner at 7.00pm
- To make it easy for everyone, including the hotel I have chosen for a ‘set’ menu (AUD 35,= per person, excluding drinks). Of course if this would be a problem (for example if you are vegetarian), just let me know. You can find the exact menu at the bottom of this post ;-)
- Because it is a Saturday, the reservation must be made 2 weeks before.
- When reserving, a AUD 20,= deposit per person has to be paid at that moment.

So, now my questions to all of you, located in Perth, are:

- 1. Do you want to AND will be attending the xpdite dinner on Saturday, July 15th? Location Mullaloo, just south of  Ocean Reef.
If you are:
  - 2. with how many people will you attend?
  - 3. can you please send me your mobile phone (assuming most of you have that ;-) for example through a PM?

PLEASE be aware that the reservations will only be possible when paying AUD 20,= at the time of reservation. So, I can only finalise your attendance if I have received your AUD 20,- per person by June the 25th. Just let me know (by Personal Message) how you’ld like to do that (cash/bank), and we can exchange the necessary info.



Here's a link to the location: http://www.mullaloobeachhotel.com.au/

MENU:


[size=10pt]Set Menu - $35 per Head[/size]

Entrée
Turkish bread with njoi evoo & balsamic

Mains choice of:
f.o.d. grilled fresh fish, mash potato, verjuice butter, asparagus and sprout salad
or
chicken breast, malaysian style curry sauce, fragrant jasmine rice

Dessert
Strawberries in passionfruit syrup, vanilla ice cream ​
 
Sorry ik ben er niet bij omdat ik dan een BBQ and Sizzle heb bij mij thuis heb voor een X aantal nederlanders + aanhang. Zie ook de andere post.

JanMartijns Sizzle

Deze BBQ stond al een langere tijd vast omdat ik verhuisd ben van de rivier na de zee, maar uiteraard is iedereen die naar het etentje gaat  of later wil komen van harte uitgenodigd om nog wat te komen drinken.

Adres is 21 Cowper rd Sorrento.


Geef maar mailtje oid.

Cheers Jan Martijn
 
Dat bedoel ik nouw, Jullie moeten effe wachten :bangingdoor:

WE KOMEN ER AAN!!!!!!!

Het duurt allemaal zo  :wall: :loudcry: :cry2: :dunno: lang!!!!

Groetjes Gerard en Brechtje
en natuurlijk Davie en Stefan
 
Nou wanneer komen julie dan je bent uiteraard van harte welkom om ook een andere keer langs te komen voor een BBQ bij ons thuis.

Cheers JM
 
Deze berichten zijn rap achter elkaar, is het voor ons bedoeld?? Ik neem aan van wel.
Helaas wachten wij op het oproep voor medicals en politie verklaring. Wij hebben al een koper voor onze huis, dus is het afwachten. Ik heb begrepen dat als je het oproep gekregen heb gaat het snel :drive: visum en weg wezen....

Wij hebben er zo een ONGELOOFLIJKE zin in, en dat voor iemand die nog nooit in Australie is geweest!!!
Gek hé.........
Groetjes en bedankt alvast
 
Jah het was voor jullie bedoeld, weet je al waar in Perh je wil gaan wonen???

Wij wonen in Sorrento dat is  aan de noord / west kant van perth 600 meter van het strand en 15 minuten uit het centrum.
 
Wij weten het nog niet helemaal....Wij hebben zo iets van, auto kopen, effe kijken, effe BBQ en dan zien we wel.
Wel dicht bij de kust want ik ben gek op Zee vissen. Wij willen wel meer naar het zuiden. Tussen Perth en Mandurah om reden dat het daar wat groener en koeler blijk te zijn. Momenteel hebben wij zo veel info. dat het me eigenlijk wat te veel word vandaar dat we de knop om moeten draaien. Eerst maar effe zien, ik weet het niet meer zo goed.

Er zijn zo veel vaktoren die mee tellen, werk, scholen, huis kopen of huren, vaste lasten, etc.etc.

Wij gooien onszelf eigenlijk in het diepen, maar goed, Ik heb zelf voor 20 jaar in Zuid-Afrika gewoond en hoop dat het ongeveer hetzelfde is kwa cultuur en temp. Vandaar dat mijn spelling zo beroerd is, :dunno:

Effe snel de kaart gepakt maar kan Sorrento niet zo snel vinden. Brechtje heeft het gevonden....bij Hillarys Boat Harbour
 
Klopt ik woon op 3 minuten van Hilly's (zo noemen ze dat hier) aan het strand en he schijnt een perfecte plek om te zee vissen zijn.

Ik heb zelf nu dat ik ruim een jaar in Perth zit en heb de ervaring dat zuid Perth erg tegen valt (omgeving Rocco). Oook van vrienden hoor ik dat ze daar (bijna) gillend weg gaan en weer lekker in Perth komen wonen omdat de mentaliteit hier heel anders is.

Ps wat voor werk ga je doen en waar is dat???
 
Hi PerthPete,

Eigenlijk hoef ik helemaal niet in dit topic te posten want ik woon niet in WA maar in Sydney en ik kom dus niet. Maar ik voel toch de behoefte om effe te reageren.

Ik wou alleen even laten weten dat het voorstel wat je hier doet erg on-Australisch is klinkt en misschien dat daarom zo weinig mensen reageren (dit naast het feit dat JM al een BBQ heeft organiseerd die erg gezellig klinkt en die ik graag zou willen bezoeken als ik in Perth woonde!).

Ik woon ruim anderhalf jaar in Sydney en heb veel Australische vrienden en we gaan regelmatig uiteten.

Ik heb in Australie:
- nog nooit $20 vooraf moeten betalen voor een etentje
- nog nooit van een standaard maaltijd die voor iedereen hetzelfde is moeten eten (ik ga vaak met groepen van 10 tot 25 mensen eten en normaal gesproken besteld iedereen gewoon wat ‘ie wil, geen enkel probleem. Waarom zou iedereen hetzelfde moeten eten?)
- nog nooit vooraf afspraken moeten maken welke taal we spreken tijdens het eten
- nog nooit moeten afspreken vooraf dat iedereen voor z’n eigen eten betaald (dat spreekt vanzelf)

Als een restaurant veel regels heeft (zoals vooraf betalen, standaard menu als je met een groep komt en dus iedereen moet hetzelfde eten) zou ik daar nooit gaan eten.

Een uitnodiging voor een etenje met zoveel regels ben ik hier in Australie nog nooit tegengekomen. Nederland is veel georganiseerder en daar is je uitnodiging waarschijnlijk meer gebruikelijk maar dat moet je hier laten varen als je wil integreren. Hier is het vrijheid blijheid en niet zoveel regels voor dingen die je in je vrijetijd doet.

De Australische manier om zo'n etentje te regelen is:

Anybody interested in going for dinner on 16 July at the Mullaloo Beach Hotel in Mullaloo at around 7 pm? We could meet for drinks beforehand at 6 pm.

Misschien denk je nu wel “waar bemoeit die CJ zich mee’’. En daar heb je natuurlijk ook wel gelijk in. Maar ik dacht mijn mening even weten, het duurde bij mezelf namelijk ook een tijdje voor ik al die sociale regels doorhad.

Misschien trouwens een leuk en zinvol idee voor een apart topic: de regels voor sociale omgang in Australie....
 
Hi CJ,

Ik ben altijd in voor (opbouwende ;-) ) kritiek hoor, no worries. Ik ben het met je eens dat mijn plan niet erg Australisch georganiseerd was (bewust verleden tijd ;-) ) maar dat was ook niet de bedoeling. Ik denk overigens dat het niet zo kan zijn dat alles zo Australisch mogelijk MOET alleen omdat we hier wonen, toch?

Het betreffende hotel heeft helaas wel deze regels (vooraf reserveren, vooral op zaterdagen en zo) omdat het erg populair is en daardoor al vaak volgeboekt.

Anyway, gezien het gebrek aan belangstelling zal ik zodadelijk in ieder geval ook nog even melden dat ik verder afzie van de organisatie van dit plan (no hard feelings BTW). Volgende keer beter ;-)

Pethpete.
 
[quote author=perthpete link=topic=4824.msg61965#msg61965 date=1149674766]
[size=20pt]Wegens gebrek aan belangstelling is het voorstel bij deze ingetrokken ! (No hard feelings :) )[/size]
[/quote]
 
:-D :-D :-D are you sure.......about the "no hard feelings" bit..... :up: :lol:

Groetjes
Syl
 
:eek:fftopic: 
Jan Martijn, ik ben vrachtwagen- en auto monteur maar heb nog geen werk.Er is in ieder geval genoeg.
Bedank voor het tip wat wonen betreft. Ik vind het moeilijk maar omdat ik er nog nooit is geweest moet ik maar es eerst flink rond kijken :later:

Ik moes er gister avond mee kappen want het was hier al middernacht....... :eek:ops!:
 
Syl,
Ja hoor, absoluut zeker 'no hard feelings' ;-) ;-) ;-)

Nu ik het vandaag nog eens las kwam mijn keuze voor het font en de kleur (alhoewel wel heel duidelijk) wel wat pittiger over dan toen ik het plaatste ..

LSN,
Thanks, maar dat wordt waarschijnlijk een volgende keer. We hebben al weer andere verplichtingen op die avond ;-) .

Perthpete
 
Back
Top