XPdite Jozef

Familie S

XPdite Sponsor
De laatste fase van emigreren kan zo frustrerend zijn!
Het wachten op de verkoop van je woning.
Voor alle bijgelovige XPditers is er nu een oplossing:
De XPdite Jozef! :wink:

Verkoop je huis sneller met hulp van boven

Jozef
Staat jouw huis al tijden in de verkoop en krijg je veel kijkers maar geen kopers? De oplossing is nabij. Het wordt tijd dat je de hulp inroept van Sint Jozef. Het schijnt dat als je een beeldje van deze heilige op zijn kop in de voortuin begraaft (de achtertuin werkt niet?) jouw huis binnen de kortste keren verkocht wordt

Dit ervaarde in ieder geval Sander Baken uit Eindhoven. Zijn huis stond al drie maanden te koop, hij begroef het beeldje in de voortuin en binnen de kortste keren was het raak.

Hulp

Uit onverwachte hoek is er nu hulp bij de verkoop van woningen. Jozef, timmerman, verloofde van Maria, kan helpen het huis sneller of beter te verkopen. De heilige Jozef is namelijk patroonheilige van huizenbezitters en het huisgezin. En dus begraven steeds meer mensen een beeld van Jozef in de tuin. 'Het schijnt een volkswijsheid te zijn dat je als je je huis niet snel verkocht krijgt, je een Jozefbeeld in de tuin van je woning, of in geval van een appartement, in een bloempot moet begraven.

Volgens de overlevering ligt de oorsprong van het begraven van een Jozefbeeld in de zestiende eeuw. De Heilige Theresia van Avila had land nodig om haar kloosters te stichten. Ze besloot een medaillon met de afbeelding van St. Jozef te begraven en in haar gebeden vroeg ze hem om haar wensen te verhoren. Korte tijd daarop verkocht de eigenaar zijn land.

Mien heeft dit beeldje gekocht en jawel! Er is een grandioos bod op haar huis gedaan.
En nu is het beeldje in ons bezit en is hij sinds vandaag ook in de tuin verdwenen.
Aangezien het ons grappig lijkt om het beeldje te laten rouleren onder de XPditers heb ik dit topic aangemaakt. :up:
Kijken hoe lang het daarna nog duurt om het huis te verkopen. Liefhebbers?? :smile:

De reis van de Xpdite Jozef :up::

Mien: In de tuin op 11-08-2011, bod op 9-10-2011
Familie S: In de tuin op 12-10-2011, bod op



 
Good job.....
Zal Mr. Josef ,(of was het Joseph, of Jozef of waren het broers van elkaar!!??..zie jouw mailtje :grin: ),
fijn vinden... op zijn kop de tuin in met zijn gat omhoog <_<
Dat zal g^&verd())%me veel geluk brengen zo!!.......

But, hoe was de bezichtiger van afgelopen Dinsdag.
Durf je er over te praten :grin:

Cheers lady,

Jack :evil:
 
De kijker was positief, het huis was wel wat ze zochten.
Hun huis was al verkocht en ons huis was beter dan de vorige 2 die ze bezichtigd hadden zeiden ze.
Maar goed, dit is de tekst van de makelaar.
Rest ons nu nog te wachten op het verlossende telefoontje: een bod of een validatie vlucht boeken. :up:


Edit: ik zal de tekst aanpassen grapjas! :grin:
 
Tja...het klopt helemaal!!!! Ik ben helemaal niet bijgelovig maar een ( normaal zeer nuchtere) vriendin vertelde me over Jozef en ik ben er dus 1 gaan halen in Wittem. Hij is 11 augustus de grond in gegaan en dezelfde avond belde kijkers voor een tweede bezichtiging!!! Deze kijkers hebben 9 oktober een bod gedaan die we accepteerden!!! Trek je conclusie..... :up:
 
hee, hoe moet dat dan met de carport, wij hebben geen voortuin en de tegels van de carport openbreken lijkt me ook zo wat???

Groetjes
Yvonne
 
@Yvonne:
Tja, da's gewoon pech hebben natuurlijk, dat huis verkopen jullie zo nooit. Maar ja, je kunt je woning natuurlijk wel verhuren. Wellicht dat je het beeldje van de patroonheilige voor woningverhuur niet in je voortuin hoeft te begraven, maar gewoon onder de carport kunt zetten? :p
 
Ja hoor, en wij Randstedelingen in een appartement worden weer gediscrimineerd.... Ik ga een croc bij Jack halen om St Jozef op te eten hoor!
 
AAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH!!!!

Waar haal je zo'n St Joseph beeld dan... We hadden dus kijker as vrijdag.. maar die hebben alsnog afgebeld, gister weer telefoontje nieuwe kijkers as vrijdag! Ik MOET een St Joseph beeld hebben! Margot... stuur 'm met express voor vrijdag deze kant op! Mmmmmm.. gaat niet lukken!!! Uhhmmm... zou een foto van Ro (ook timmerman, en erg lijkend op 'JEZUS', echt waar.... voor diegene die hem hebben ontmoet, toch!) ook werken... Mmmm,,, snel, op zoek naar dit beeld, ons huis verkoopt deze vrijdag! Ik voel het, ik bestel het, ik wil het! Get me een ST JOSEPH BEELD!!!!!!!!!

Voor nu... nu ga ik maar even chillen, en zo meteen lekker slapen, nou ja lekker, met Ro weer in de kost slaapt ik niet zo best, we shall see!

Smiles, Betty
 
LOL!! Als deze kijkers van ons een goed bod doen, komt hij met de expres post naar je toe! :up:


Hahahaha... Ze komen om 16.45 vrijdag middag! Fingers crossed dat jullie morgen dat bod krijgen, mken wij ook nog kans! M'n vader vindt me belachelijk, maar hier geniet ik zo van! Heerlijk, lig helemaal in een dubbel vh lachen!

xxx
 
In het winkeltje in Wittem vertelde de mevrouw dat je hem ook in de achteruin kon begraven(op zijn kop met gezicht naar deur/raam) of in een bloembak voor appartement bezitters. Ik had trouwens de kleine Jozef gekocht....die was eigenlijk voor appartementen, maar hij heeft toch gewerkt!!


Groetjes, Mien
 
@ Betty,

Op de hoek van de grote markt (t.o. het spoor) is een heel klein winkeltje met allemaal St en heiligen beeldjes. Ze zullen er vast wel 1 hebben van Jozef.

Dat huis van jullie MOET verkocht worden!!!!!! Kunnen jullie het beeldje weer doorgeven aan Family of 6 (Wim) Die zit ook te wachten totdat het huis verkocht word.

@ Jack....
Zal Mr. Josef ,(of was het Joseph, of Jozef of waren het broers van elkaar!!??..zie jouw mailtje ),
fijn vinden... op zijn kop de tuin in met zijn gat omhoog

Onbevlek ontvangen? (of hoe ze dat dan ook zeggen ;))
 
haha fantastisch. Zal voor een heleboel leden wel heel erg leuk zijn las ze hun huis verkopen. Succes!! Hoor ggraag of het werkt Fam S en :up: met de huisbezichtiging
 
Sint Jozef? Die ken ik niet. Komt die op 6 december? :D leuk idee voor de bijgelovigen ;)
 
Sint Jozef? Die ken ik niet. Komt die op 6 december? :D leuk idee voor de bijgelovigen ;)

St Josep, joseph, Jossiemijnie, jozeph Jozef, is toch die creap die tijdens Halloween op komt zetten.

Jack :evil:
 
Ik heb hem gevonden ! Een piep klein houten mini Josephje uit Pip & Sky's kerststalletje op zolder.
Heb lieve Jospeh in een zakje gedaan en in de voortuin op zn kopke in de grond geplant! De buren vonden het maar al te grappig! VANDAAG VERKOOPT ONS HUIS!!!!

Smiles, Betty
 
Back
Top