Year 12/ Havo Certificaten

Culina

Member
Beste mensen,

Aangezien er in mijn ogen geen passend draadje was voor deze vraag, stel ik hem maar in dit nieuwe draadje.

Het volgende:

Vorig jaar examen HAVO gedaan, helaas niet gehaald.
Het kwam er op neer dat ik Natuurkunde, Wiskunde én Scheikunde niet gehaald had. Nu heb ik in Januari wel Natuurkunde weten te behalen dmv een 'her'. Nu blijf ik dus zitten met vijfjes voor scheikunde en wiskunde.
Ter informatie, ik heb profiel natuur & techniek gedaan, wat inhoudt dat ik de volgende vakken had :
Natuurkunde, scheikunde, wiskunde, engels, nederlands, frans, maatschappijleer, godsdienst.
Tevens heb ik ervoor gekozen om Economie en Management & Organisatie ernaast te doen als extra vakken.

Nu zit ik dus met een berg aan certificaten, maar geen volledig Diploma. Momenteel ben ik aan het kijken naar een hotelschool in Sydney. Maar daar zijn de Entry requirements dat je minimaal ' year 12' of iets vergelijkbaars afgerond moet hebben. Nu is het zo dat scheikunde en wiskunde (B) geen rol spelen in dit beroep, terwijl de extra vakken die ik heb gekozen dit wel doen.

Kan iemand mij vertellen of ik zonder een compleet HAVO een kans maak, doordat ik toch veel certificaten heb gehaald?

Bij voorbaat dank,

Hoi Culina,
Ik weet niet of ze je in Sydney aannemen, maar ik weet wel dat je je examen nog 'snel' kunt halen op het ROC. Dan hoef je alleen de vakken te volgen die je niet gehaald hebt.
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je wel wiskunde bijles geven  :grin: Ik had alleen wi B1, en geen B2..
Groetjes

Dat is heel moeilijk te zeggen, want niemand kan mij vertellen wat het Nederlandse equivalent is van year 12, omdat het hier zo'n totaal ander systeem is. Het lijkt mij dat je met de certificaten die je hebt ruimschoots aan de eisen voldoet.
Gezien het enorme aantal scholieren dat year 12 haalt zal dat iets zijn tussen MAVO en HAVO in.
Even navragen bij de school blijft toch het makkelijkste.

groetjes,
Rixta

Idd lastig te zeggen.. ik had zelf net de HAVO afgerond toen ik voor een jaartje naar OZ ging als uitwisselingsstudent. Ik kwam vervolgens in Year 12 terecht en kon dat met 2 vingers in de neus doen. Mjin rapporten waren goed, maar dat kwam misschien ook wel doordat ik bijna geen theorie vakken had ;) Had zelfs op Engels een van de hoogste cijfers van de klas! (er waren lln die nog vroegen 'miss how do you spell 'secret'' in dat in year 12)
Dus qua niveau zou je het wel moeten kunnen, maar of zij hier genoegen mee nemen??

allereerst, bedankt voor de reacties.

het is inderdaad lastig, aangezien ik in zelfs meer certificaten heb dan een gemiddelde geslaagde leerling.
Wat betreft het ROC, dit was mij inderdaad ook al opgevallen, en heb dit ook zeker als een optie in mijn hoofd. Maar als blijkt dat dit wat ik nu heb vergelijkbaar is met het australische 'year 12' dan laat ik het ROC achterwege.

Ik heb jullie raad opgevolgt wat betreft het versturen van een mailtje naar de school, zo gauw ik een reactie heb met hopelijk toelichting zal ik dat hier neerzetten, kan misschien nog wel eens van pas komen!

Thanks!

Ik heb zojuist een mail ontvangen van desbetreffende school.
In deze mail werd mij dat 'year 12' overeen komt met 5 vakken op HAVO niveau.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Na nog wat meer doorvragen blijkt dat ik hiervoor verkeerd ben geinformeerd aangaande dat 'year 12'. Hetgeen dat hier gemeld is is zover ik nu weet juist, en van toepassing in haast heel Australië, hierdoor behoort een andere opleiding nu toch ook weer tot de opties. Dus nu ga ik waarschijnlijk eerst daarvoor. Deze opleiding zal zijn in Adelaide. :smile:

dat zal een opleiding worden tot verkeersvlieger, beter bekend als piloot! :cool:

Ben momenteel in gesprek met Flight Training Adelaide, schijnt een goede naam te hebben!
Selectie's en dergelijke zijn al binnen! :smile:

Toe maar Toe maar! Dat is niet zomaar iets.
Wat vet zeg!
Wanneer ga je?
Groetjes

[quote author=alieNL link=topic=10003.msg138106#msg138106 date=1241643298]
Hey  misschien kunnen jullie een woning delen???
[/quote]

Wie? Ik en Culina?

Ik ga in Februari voor stage naar Adelaide. Leuk als jij ook rond die tijd gaat. Moeten we zeker een keer afspreken!

Ik zie dat er al goede ideeën naar boven komen hier! :wink:

De ideeënbus blijft natuurlijk open voor verdere suggesties! :cool:

Wat ga jij precies doen in Australië en voor hoelang?
Mocht ik ook in de buurt zijn, zal het er vast wel van komen!

Ik ga stage lopen in Adelaide. Komende vrijdag hoor ik als het goed is definitief of ik bij de instelling terecht kan waar ik contact mee heb. Anders ga ik mijn stage laten regelen door een bemiddelingsbureau.
Ik vlieg 6 februari en kom eind juli terug.
Groetjes!

Dat klinkt zeer goed!
Heb je bewust de keuze gemaakt voor Australië of was het 'gewoon' een van de mogelijkheden?

Ik hoop voor je dat alles snel geregeld is, laat het ons even weten hier! :wink:

[quote author=Culina link=topic=10003.msg138239#msg138239 date=1241855437]
Dat klinkt zeer goed!
Heb je bewust de keuze gemaakt voor Australië of was het 'gewoon' een van de mogelijkheden?

Ik hoop voor je dat alles snel geregeld is, laat het ons even weten hier! :wink:
[/quote]

BEWUST australie!!  :grin: Ik ben helemaal verliefd op het land en heb echt het idee dat ik daar later wil gaan wonen (ook al ben ik er nog nooit geweest). Het is gewoon een gevoel, alsof ik daar mijn vorige leven heb gewoond of zo. Ik denk ook echt van in Februari ga ik eindelijk weer terug naar mijn eigen land!
Daarom dus de stage, om te zien hoe het echt is om daar te werken en te wonen. In 6 maanden kun je dat denk ik wel redelijk zien.
Ik laat het zeker weten als ik meer weet! Dat doe ik dan in mijn eigen topic ; waarschijnlijk stageplaats in Adelaide

Leuk te horen!

je bent voor mij de eerste van mijn leeftijd die hetzelfde over Australië denkt als ik.(als je leeftijd klopt)
Helemaal als je zometeen in Australië bent geweest zal je niet meer terug willen naar NL! :p

Groetjes,

[quote author=Culina link=topic=10003.msg138328#msg138328 date=1242041511]
je bent voor mij de eerste van mijn leeftijd die hetzelfde over Australië denkt als ik.(als je leeftijd klopt)
[/quote]

Welke leeftijd staat er dan?  :lol: Ik ben 18. September wordt ik 19, dus ik ben 19 als ik op stage ga in Australië.
Fijn is dat he; om mensen tegen te komen die je passie snappen. Ik heb ook zo veel aan dit forum! Mensen in mijn omgeving zijn allemaal erg positief maar niemand snapt echt mijn diep doorgronde PASSIE voor het land.. Zeker niet omdat ik er nog nooit geweest ben..

Waar woon jij eigenlijk Culina? Misschien kunnen we een keer iets gaan drinken.
Ik woon in Tilburg, maar heb ook OV..

Back