YES!!! Positief bericht van IEAust!!

Bartman

XPdite Sponsor
Ik heb net van George Lombard te horen gekregen, dat IEAust mij ingedeeld heeft als Professional Mechanical Engineer (ofwel 2126-11). Het was geen kattepis, al die documenten schrijven, maar je weet uiteindelijk wel waarvoor je het doet!!!

YIEEEEEEHAAAAAA!!!!

Hey Bartman,

Gefeliciteerd, joh!!! :up:
Maareh...misschien een beetje een :blond: vraag: wat houdt het eigenlijk in :oops:.
Sorry, ben gewoon nieuwsgierig. Ben nog niet geheel op de hoogte van al het reilen en zeilen :|.

Groetjes,
Mel

Jij blond? Was me niet opgevallen  :lol:

Wel, het volgende is aan de hand.

Hier in Nederland noem je jezelf Werktuigbouwkundig ingenieur, maar dat maakt op die Ozzies niet zo veel indruk. Omdat we niet in een angelsaksisch land hebben gestudeerd zegt het diploma hen niet zo veel.

Daarom moet je voor de IEAust (de australische ingenieursvereniging) een CDR doen (competence demonstration report). Kort gezegd moet je aan de hand van 3 projecten een beschrijving maken wat je met je opleiding gedaan hebt. Je kunt dit doen met behulp van de assessment kit. Maar als je klaar bent heb je ongeveer een halve kilo papier (inclusief je vertaalde diploma, nieuwe resumé, en allerlei andere van toepassing zijnde documenten.

Dit is dus de eerste grote stap in het verkrijgen van een skilled visum, ze hebben mij dus nu erkend als Professional Mechanical Engineer (het hoogste, volgens IEAust op academisch niveau, terwijl ik maar HTS heb)

De volgende stap is het verkrijgen van een nominatie van een staat (ik wil liefst naar SA) voor het STNI visum.

Groetjes, Bart

Alrighty!!!!!!!!!!!

:-D vanaf nu kan het gewoon, dus het visum is volgens mij
puur een formaliteit, toch?

COOL  :cool:
en Good Job!

:group: :cheers: :happy:

:)
Annemarie

Proficiat :cheer: :cheer:

Even een brutaal vraagje... Waarom ga je eigelijk voor een STNI visum?? Je bent toch nog niet zo oud dat je niet genoeg punten heb? Haal je ook niet de 115 voor een SIR visum.  Of haal ik nu alles door elkaar :up:  :oops:

in iedergeval proficiat en tot ziens in SA :wink:

Inderdaad van harte!!

Freeling here comes Bartman :lol:

Sidonia

PS Wij zijn uit SA vertrokken vanwege een promotie en het hoofdkantoor zit in Melbourne.

Van harte Bart.

:congrats:
Al je harde werk heeft toch ht goede resultaat op gebracht.
Good on you.
:flowers: :flowers: :flowers: :flowers: :flowers:

Gr Ineke

:congrats:, Bart ! Good on ya mate ! 

Suc6 met het verdere verloop van het visum traject.

Greetz,
Koen

[quote author=Bear link=topic=3515.msg40725#msg40725 date=1134685428]
Proficiat :cheer: :cheer:

Even een brutaal vraagje... Waarom ga je eigelijk voor een STNI visum?? Je bent toch nog niet zo oud dat je niet genoeg punten heb? Haal je ook niet de 115 voor een SIR visum.  Of haal ik nu alles door elkaar :up:  :oops:

in iedergeval proficiat en tot ziens in SA :wink:
[/quote]

Toch wel barry. Ik ben net 35, dus krijg de 120 punten niet bij elkaar.

En heb besloten niet voor het tijdelijk (SIR) visum te gaan, maar voor het STNI.

Er zijn nu dus nog 2 hordes te nemen:

1 Nomination door SA of WA
2 Toelating door Dimia

De grootste stap is dan gedaan??

Hartstikke goed nieuws Bart!! Van ons een Hartelijk Gefeliciteerd!!

Wanneer ga je voor de volgende stap. Of hoor je wat de volgende stap moet worden??

Rene

Dat is goed nieuws man, proficiat!

Je hebt gelijk dat je nu gaat voor een STNI visum.
Veel succes met de volgende stap!

:up:

[quote author=Bartman link=topic=3515.msg40752#msg40752 date=1134717686]
Ik ben net 35, dus krijg de 120 punten niet bij elkaar.
[/quote]

Hey Bart,

Thanks voor de uitleg :).
Enne, 35 had ik je niet gegeven, hoor (ook niet ouder :p)
Succes in iedergeval.

Groetjes,
Mel

Bedankt allemaal!

Ik laat jullie weten wanneer er meer nieuws is, maar dat kan nog wel een paar maandjes duren.

GEWELDIG!! Hoe lang heeft het nu uiteindelijk geduurd?
Wij wilden dit jaar nog de stukken naar IEAust sturen, maar gaat waarschijnlijk niet lukken. Wordt begin januari. Het is inderdaad een hele klus.

Grote klasse Bartman. Ik heb ergens gelezen dat bij een nominatie van een staat Dimia niet moeilijk meer doet. Dat betekent nog 1 hindernis(je) te nemen. Succes, Frank

[quote author=Barb link=topic=3515.msg40825#msg40825 date=1134778243]
GEWELDIG!! Hoe lang heeft het nu uiteindelijk geduurd?
Wij wilden dit jaar nog de stukken naar IEAust sturen, maar gaat waarschijnlijk niet lukken. Wordt begin januari. Het is inderdaad een hele klus.
[/quote]

Ik had jullie nog gewaarschuwd (in 1 weekend je CDR schrijven :-D :lol: :-D)

Als ik mijn mailtjes terugzie, ben ik 21-8 in contact gekomen met George Lombard, en zij hebben mij op 30-8 aan een Ingenieur in Oz gekoppeld waarmee ik samen de CDR heb geschreven. Die was op 18-10 klaar (dus ruim anderhalve maand, waarin ook de summary, mijn nieuw resume en alles wat IEAust vroeg bij zat), daarna nog een paar werkgeversverklaringen, en toen op 8-11 alles opgestuurd met DHL. De IELTS test uitslag kwam bij mij op 25-11 aan, in Oz waarschijnlijk 1 week later. Dus zijn ze eigenlijk pas op 1 december begonnen met assessen. Heel snel resultaat dus, want er staan normaal 4-5 weken voor.

Over de uitslag van de IELTS was nog wat onduidelijkheid. Ik had nog een paar keer gebeld naar IEAust, die me elke keer vertelden dat ze niks hadden ontvangen. Ik had net opnieuw de uitslag op laten sturen door IDP, krijg ik de uitslag van IEAust als een donderslag bij helder hemel!  :up:
Waarschijnlijk hadden ze het niet druk of zo, of mijn docu's zagen er zo mooi verzorgd uit met kleurenplaatjes dat ze me daarom snel hebben verwerkt. :-D

Nog een tip: zorg dat je alles voor de IEAust in 3 voud hebt; 1 voor IEAust, 1 voor jezelf, en 1 straks voor Dimia.

Afijn, dat is dus even dit in een notedop.

En Frits, ik denk dat je gelijk hebt. Als de nomination binnen is gaat dimia vast niet vervelend doen. Ik heb geen crimineel verleden, ook geen enge ziektes gehad, dus zal dat inderdaad slechts een formaliteit zijn. Ik heb geen idee hoe lang de dimia over het processen doet. Kan iemand me daarover wat meer vertellen?

Back