YES YES YES

Hallo,
Even een update.
Onze vluchten zijn nu geboekt. We vertrekken op maandag 20 november om 8.55 u. vanuit Zaventem (B) met Singapore Airlines naar Brisbane.
Ambassade in Berlijn gecontacteerd en geen probleem om de paspoorten via koerier op te sturen. De dame aan de telefoon legde mij uit dat ze met UPS werken. Maar UPS België zegt dat het niet mogelijk is om al vooraf te betalen voor een retourzending, hoewel de ambassade zei dat  we een schriftelijk bewijs van betaling aan UPS voor retourzending bij de paspoorten moesten steken. :?
Dus vandaag de ambassade terug gebeld en nu duidelijk antwoord gekregen. We sturen de paspoorten op via koerier en voegen een blaadje bij met alle gegevens van de kredietkaart. De ambassade zal de paspoorten terug bezorgen met koerierdienst UPS en het bedrag afnemen van onze kredietkaart.
Iemand al ervaring hoe lang het duurt voor je de paspoorten terug krijgt? De man vandaag aan de telefoon zei dat het wel zo'n 10 à 12 dagen kon duren?!?!
Grtjs,
Nath
 
  :hi:  (tekst is verwarrend , maar hij zwaait , daaaaaaaag)


:-D :) :lol: :p :lol: :-D :evil: :-D :beach: :happysun: :humble: :cheer:  :clap2: :dancing: :flying: :happy:


Ik ben heeeel erg blij voor jullie , maar stiekem ook voor mezelf , want nu heb ik er meer vertrouwen in dat mijn visum ook heel dichtbij is............................ :-D


Ik wens jullie heeel veeel plezier!!!




Groetjes Johan
 
Hallo iedereen.
Het is lang geleden dat ik nog eens keek op het forum (wegens verhuis dus) maar nu zitten we goed en wel al  maand in Hervey Bay, Queensland.
Op  20 november vertrokken we vanuit Zaventem. Na de lange vlucht arriveerden we in Brisbane en wilden er een hotel boeken. Jammergenoeg was alles volzet door een cricketwedstrijd tss Engeland en Australie. Dan maar meteen een auto gehuurd en daarin geslapen. De volgende dag onze tentjes opgeslagen op een camping in Pialba. Na een dag of 10 een eigen auto kunnen kopen (Jeep Cherokee) en na 2,5 weken ook eindelijk een huurhuis gevonden (wat ook niet echt simpel is als je geen australische achtergrond hebt) Moesten  ook met een score van 100 punten halen maar dankzij de betaalbewijzen van de camping,onze paspoorten en internationale rijbewijzen raakten we er net aan. De kids zijn ook al ingeschreven in een school. Werk zoeken stellen we nog even uit en genieten dus volop van ons nieuwe leven.
Het bevalt ons hier erg.  :grin: Het enige wat ons hier een beetje tegensteekt is het vele telefoneren of invullen van papieren om iets te bekomen. Bestendige opdracht bij de bank kennen ze hier niet... bellen maar via Bpay. Verzekering afsluiten? Je hangt zeker een klein halfuurtje aan de telefoon. Gsm-kaart kopen en dan maar bellen om je pincode te krijgen... En vragen,vragen,vragen... om gek van te worden. :lol: Zeker in het begin. Nu zijn we dat al wat meer gewoon. Het was ook een hele zoektocht om ons eigen internet te krijgen. Want dat is hier nogal wat duurder dan we in Belgie gewoon waren. Zijn nu aangesloten bij Internode, een echte aanrader! :up:
De kids vinden het ook leuk om zo dicht bij de zee te wonen en genieten van het warme weer.
Wij hebben onze stap nog voor geen moment beklaagd.
Grtjs,
Nath
 
Hey tof dat jullie weer online zijn. Het is altijd wel leuk om te weten hoe het in het prille begin verloopt. :up:
 
Is toch een hele ovegang van Belgie naar Australie.
Zolang jullie er plezier in hebben en het positief inzien gaat zelfs het vele bellen leuk worden. Laten ze maar voor je werken.
Veel suc6 in jullie nieuwe huis.

Groeten, Wilco
 
Back
Top