zelf aanvragen visa 175

ariena

New Member
ik wil zelf de visa aanvraag gaan doen wie heeft hier ervaring mee en kan mij voorzien van info over het te volgen traject. Alle site`s met info ben ik al aan het doorspitten maar als iemand een stappenplan beschikbaar heeft voor mij graag :grin: Wij zijn beide 37 jaar hebben een zoontje van 2 jaar :evil: zijn kapster en hovenier dus volgens mij :up: goede kans en geen haast.
 
helpen kan ik je niet met een 175, wij gaan voor een ander visum.
wel een tip die hier al vaker is gegeven: laat een kansbeoodeling doen door M2A. Kost iets van €100 en dan weet je wel of je echte slagingskansen heb. Dat geeft wel een hoop rust in het hoofd.

cheers,
loek
 
Dag Ariena,
de volgende link zal je wellicht verderhelpen:

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,8790.msg116925.html#msg116925

Succes en groetjes,
Angeline.
 
Wij hebben deze aanvraag ook zelf gedaan. Er is een stappenplan beschikbaar van de DIAC en dat heet een Booklet. Onze aanvraag stamde nog uit de tijd dat dit visum een 136 was, dus ik heb geen idee of dit Booklet nog steeds Booklet 6 heet. Het is een dik pakket, te downloaden als PDF van de DIAC site (http://www.immi.gov.au) en samen met dit forum kun je alle informatie vinden die je nodig hebt om je visum te verkrijgen.

Succes met de aanvraag
 
Hoi Ariena

enkele tips die ik zelf al gekregen en/of gelezen heb:

- als je de resultaten van de Ielts niet nodig hebt voor je skills assessment kan je best eerst je skills assessment laten doen. Want sommige assessment agencies hebben zoveel tijd nodig dat je Ielts al bijna verstreken is eer je je positieve assessment hebt (mss een beetje overdreven, maar kom, een gewaarschuwde vrouw is er 2 waard)

- aan de andere kant ook weer niet te lang wachten met je in te schrijven voor de Ielts want er zijn deadlines voor inschrijving en als je pech hebt moet je 4 maanden wachten. En als je dan ook nog de eerste keer niet slaagt ...

- je hebt geen haast schrijf je maar probeer het toch te doen voor je 40 bent anders gaan er weer punten vanaf

- vooral niet vergeten alles mee te sturen met de aanvraag (vooral ook Ielts-resultaten) want anders wordt je visum zonder pardon afgewezen

Dat is waar ik op het moment aan denk. Hoop dat je er iets aan hebt. Succes!  :up:

Jerden
 
Back
Top