Zelf citizen, is trouwen in Oz handiger dan in NL?

Ennie

New Member
Hi all,

ik ben er vandaag achter gekomen dat ik gewoon citizen ben van Australie omdat ik er voor 1986 geboren ben! Yay! Mijn zoon is automatisch citizen by descent dus dubbelyay! Alleen het aanvragen van een spouse visum gaat wel een lekker ritje worden voor mijn lief. Nu zijn we trouwplannen aan het maken en gaan morgen zelfs in ondertrouw, maar we vroegen ons af of het niet enorm scheelt in visa kosten en gedoe als we gewoon in Oz trouwen? Als we er bijv met vakantie gaan?

Mijn lief is Nederlander fyi. Als iemand hier iets meer van weet hoor ik het graag, dan veranderen we de trouwkaart nog even. En alle plannen.....;)
 
Volgens mij maakt het voor de aanvraag helemaal niets uit waar je trouwt, in beide gevallen moet je je getrouwde status aantonen. Het scheelt wellicht alleen een vertaling.
 
Ik denk ook niet dat het uitmaakt. Het lijkt me makkelijker om dan gewoon in Nederland te trouwen, ipv een reis naar Australië te maken, weer terug en het dan uit te zoeken.
 
Volgens mij maakt t niets uit, je moet voor n spousevisum aantonen dat je een langdurige relatie hebt.
 
"Mijn zoon is automatisch citizen by descent dus dubbelyay!" --> je zoon heeft er recht op, maar dit moet je nog wel aanvragen! Zie onze geschiedenis. Wat betreft trouwen maakt het weinig uit waar je dat doet. Als je in nl trouwt zou ik wel zorgen dat je, als je naar oz gaat, een internationale trouwakte met een appostillestempel van de arrondissementsrechtbank meemeemt. Wij zijn onlangs in nl getrouwd, vooral ook om alle familie en vrienden hier er nog bij te kunnen hebben. De bewijzen hiervan, zoals aantal gasten en dat mensen het leuk vonden at we gingen trouwen (foto's en kaartjes) hebben we weer kunnen gebruiken als extra bewijs voor onze relatie. Tot zover ons advies ;-)
 
Thanks iedereen, dit is inderdaad ook zo'n beetje wat we hebben uitgevonden. De alleraardigste meneer van de embassy heeft enorm geholpen en we gaan sowieso voor mij en mn zoontje het citizenship aanvragen. Het proces van spouse visum aanvragen duurt wel erg lang zagen we, ik ga even een thread opzoeken die hierover gaat.

De uitnodigingen voor de bruiloft in NL kunnen gemaakt worden;)
 
Hoi Ennie,
Mijn lief heeft een partner visa op basis van mijn Australierschap en dat duurde krap 7 maanden.
Veel succes!
 
Back
Top