Zelf permanent visum, hoe zit het met mijn man?

Liz

New Member
Hoi, ik weet niet of ik hier goed zit mkaar ik heb een beetje advies nodig, ik heb een permanent visa voor Oz dus dit geld voor mijn man.  Hij wil mischien een cursus doen in IT. zou dan zijn kansen dan vergroten om australie binnen te komen ook zou hij onder een spouse visa gaan? Kijken ze dan ook naar je opleidingen en/of ervaringen??

gr Liz
 
Volgens mij als je als spouse gaat is het ALLEEN van belang dat je aantoont dat je een relatie hebt, wat voor werk en hoe lang is voor het visum niet van belang!!!
Wel is het natuurlijk voor werk te vinden wel handig als je skill erkent worden
 
Hoi, ik weet niet of ik hier goed zit mkaar ik heb een beetje advies nodig, ik heb een permanent visa voor Oz dus dit geld voor mijn man.  Hij wil mischien een cursus doen in IT. zou dan zijn kansen dan vergroten om australie binnen te komen ook zou hij onder een spouse visa gaan? Kijken ze dan ook naar je opleidingen en/of ervaringen??

Een beetje late reactie, maar toch nog wat uitleg.

Jij hebt een permanent visum voor Oz? Das heel mooi, maar je geeft vervolgens aan dat dit voor je man geldt? Dit begrijp ik niet. Als jij een skilled visum hebt, dus op jouw skills, dan mag je partner meeliften op dit visum. Hij mag dan sowieso mee het land in.

Een spouse visum is heel wat anders. Die kun je alleen krijgen als je kunt aantonen dat je een echte en hechte relatie hebt met een persoon die de Australische nationaliteit heeft.

Als je aangeeft dat jij een permanent visum hebt voor Australie en je aangeeft dat je wilt proberen om de kansen om Australie binnen te komen voor je man wilt vergroten, kun je dus geen "spouse visum" hebben. Als je een permanent visum hebt, ben je dus geen native australian en je man kan het ook niet zijn, omdat hij zijn kansen juist wil vergroten. Houdt je dus: "skilled visum" over...welke categorie en subclass dan ook. En daarbij is het zo dat...zoals eerder vermeld, als een van jullie het visum heeft, je partner (oftwel spouse)(en hier komt waars. ook de spraakverwarring naar voren) ook Australie binnen mag. Hij lift dan mee op jouw visum....
 
[quote author=Maluka link=topic=3751.msg46619#msg46619 date=1139171789]
Een spouse visum is heel wat anders. Die kun je alleen krijgen als je kunt aantonen dat je een echte en hechte relatie hebt met een persoon die de Australische nationaliteit heeft.
[/quote]

Iemand met PR maar zonder Australische nationaliteit kan ook een spouse sponsoren.
 
[quote author=Maluka link=topic=3751.msg46619#msg46619 date=1139171789]
Jij hebt een permanent visum voor Oz? Das heel mooi, maar je geeft vervolgens aan dat dit voor je man geldt? Dit begrijp ik niet.
[/quote]

nou wat ik bedoel is, ik heb een permanent visum, maar mijn man niet, dus deze vraag geldt voor hem en niet mij. tja ik snap het wel in mijn hoofd en dan om he te gaan typen komt het mischien een beetje raar uit!
 
Heb je je man dan leren kennen NADAT  :lol: je zelf al een permanent visum had. Dus...je hebt de visumaanvraag gedaan VOORDAT je je man leerde kennen  :lol:,

Bedoelde je dat? En heeft je man daarom geen visum?

Groetjes Miranda  :)
 
nee, toen in anderhalf was, verhuizde mijn ouders en mijn broer en ik naar australie,  20 jaar later kwam ik een keer alleen op vakantie naar NL en ja hoor PAF mijn grote liefde gevonden.  Nu woon ik in NL al 6 jaar, en mijn man zit er over na te denken om mischien naar AUS te gaan, dus ja elke kans om zijn visum aanvraag makkelijker te maken is mee genomen natuurlijk! Ik zit gewoon op een permanent residency since de jaren 80 of zo, als ik maar elke 3 jaar terug gaat voor die alle belangerijk duane stempel, blift mijn visum geldig. :)
 
Ahh...nu is het verhaal me pas duidelijk...en volgens mij (bijna) identiek aan de situatie van Ton en Ineke (hier ook op het forum).

Omdat jij dus al permanent resident bent en je je Nederlandse man hebt leren kennen, kan je man gewoon op een spouse-visum gaan. Bewijs aantonen dat jullie een echte en hechte relatie hebben en dan kan niets meer misgaan (gezien de vele voorbeelden hier op het forum van mensen die al een spouse-visum op zak hebben).

Een cursus in de IT zouden zijn kansen niet vergroten om Australie binnen te komen. Bij een spouse-visum kijken ze daar nl. niet naar.

Maar het is natuurlijk wel zo dat je de kans op een baan vergroot. Bedrijven zien nu vaak liever mensen met een relevante opleiding, dan mensen zonder relevante opleiding voor hun beschikbare functie.
 
bedankt voor alle reacties, nu weet ik toeminste waar ik moet beginnen als het zover is!! :up:
 
Back
Top