zelf VISA regelen, moelijk?

Lorsa82

New Member
hallo,

Om een hoop kosten te besparen (denkende aan immigratie bureau), denken we erover om het hele immigratie process zelf te regelen.
Zijn er mensen die ons voorgingen of er momenteel mee bezig zijn?
Graag zouden wij willen weten welke stappen allemaal aan bod komen.

Alvast bedankt voor jullie reactie en moeite.

Vr Groet,
Lorsa
 
hallo,

Om een hoop kosten te besparen (denkende aan immigratie bureau), denken we erover om het hele immigratie process zelf te regelen.
Zijn er mensen die ons voorgingen of er momenteel mee bezig zijn?
Graag zouden wij willen weten welke stappen allemaal aan bod komen.

Alvast bedankt voor jullie reactie en moeite.

Vr Groet,
Lorsa

Hi Lorsa,

Ja ze zijn er. En ja het kan. Maar het kan ook niet en er zijn er ook die het niet voor elkaar hebben gekregen zelf....
 
Het ligt allemaal aan je situatie denk ik.. Hoeveel personen er mee gaan op het visum en of je een opleiding/beroep hebt dat lastig te klassificeren is, etc etc.
 
Er zijn hier meer draadjes over. Gewoon even zoeken :)

Maar ik heb het zelf gedaan. Veel werk, maar was goed te doen.
 
als je visumaanvraag rechtoe-rechtaan is, als je een fatsoenlijk engels kunt, als je de boel gestructureerd kunt afwerken, als je geen stresskip bent - dan kun je het waarschijnlijk prima zelf.
 
als je visumaanvraag rechtoe-rechtaan is, als je een fatsoenlijk engels kunt, als je de boel gestructureerd kunt afwerken, als je geen stresskip bent - dan kun je het waarschijnlijk prima zelf.

Tijd is ook een belangrijke factor. (je moet het niet even tussen een drukke baan in de avond-uurtjes erbij doen...).

Maar met al die factoren, en ook als je wel een stresskip zou zijn is het prima zelf te doen. Je moet alleen veel lezen en lezen en dan nog is lezen (op de immi site, beroepserkennings site, state sites, ......). En dat bijna dagelijks want de regels kunnen zomaar veranderd zijn.
 
Hey, ik heb lang met hetzelfde lopen dubben en besloten het toch zelf te doen: lees continu bij en uiteindelijk moet je de monsterklussen zelfdoen zoals alle zooi verzamelen voor de beroepserkenning. Mocht je fijn vinden dat iemand meehelpt structureren, dan is een immi-bureau zinvol. Helemaal persoonlijk dus.
 
Gaan het ook zelf doen. Ik denk vooral veel lezen, voorbereiden. Idd moet je de monsterklussen zelf doen en op dit forum is ook zoooveel kennis dat ik ervan overtuigd ben dat het zelf moet kunnen.
Maar iedere situatie is natuurlijk weer anders en over je eigen gevoel kan niemand wat zeggen.
 
Back
Top