zelf visum aanvragen of met hulp van bureau

singlefooter

New Member
Ik kon het zo snel niet terugvinden op het forum, maar was benieuwd of jullie gebruik maken van een bureau voor de aanvraag en afhandeling van het visum of dit zelf doen. Wij hebben Live Downunder (voorheen TIG) onze aanvraag laten doen en zijn er erg tevreden over.

Ook ben ik benieuwd wat voor kosten jullie gemaakt hebben voor de aanvraag enz. Wij zijn ongeveer EUR 5000 voor ons skilled visum incl. verklaringen, vertalingen, ielts, medicals, enz voor 2 personen.

Groetjes Sietske
 
Hier is inderdaad al meer over gepost o.a. in http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=196.0

Groetjes Chantal
 
[quote author=singlefooter link=topic=7824.msg101696#msg101696 date=1193569233]
Ik kon het zo snel niet terugvinden op het forum, maar was benieuwd of jullie gebruik maken van een bureau voor de aanvraag en afhandeling van het visum of dit zelf doen. Wij hebben Live Downunder (voorheen TIG) onze aanvraag laten doen en zijn er erg tevreden over.

Ook ben ik benieuwd wat voor kosten jullie gemaakt hebben voor de aanvraag enz. Wij zijn ongeveer EUR 5000 voor ons skilled visum incl. verklaringen, vertalingen, ielts, medicals, enz voor 2 personen.

Groetjes Sietske

[/quote]


Hoi Sietske,

Wij hebben alles zelf geregeld en zijn tot nu toe EUR 2463 kwijt voor twee personen, we moeten alleen nog de medicals en de VOG  betalen. Het enige nadeel is dat het wat meer tijd kost. Verder was het prima te doen.

Groetjes Siegrick
 
Wij hebben het via een buro laten doen. Heerlijk relaxed maar het kost voor ons 5en inderdaad zo'n 5000 euries. Voors en tegens staan er diversen onder de searchbutton, das voor iedereen anders.
 
Hoi,
Ik weet niet of we al het uitzoek werk en samenstellen van verklaringen van werkgevers enzo zelf zo goed op papier hadden kunnen krijgen, wij zijn heel tevreden over ons bureau, staan altijd klaar en staan ons altijd vriendelijk te woord voor alle vragen.
Via hun zijn we ook op deze site terecht gekomen.

Sietske
 
Wij hebben ook TIG beter is er niet> Jennifer staat altijd voor je klaar. Kost wel wat maar je weet dat alle mogelijkheden bekeken worden en dat alle aanvragen goed worden ingevuld.

marc
 
Wij hebben het zelf gedaan. Als je het geld er voor over hebt en je wilt er zelf niet zoveel tijd in stoppen is het een heel goed alternatief om een bureau in te schakelen. Mijn vriend heeft het grootste gedeelte van het uizoekwerk gedaan en hij heeft heel veel aan dit forum gehad.

Wij hebben nu in totaal zo'n 2200 euro betaald (skills assessment, visumaanvraag 2x IELTS, 2x VOG, 2x medicals en kosten voor de vertaalster).
 
Wij hebben ook alles zelf gedaan.
Onderstaand onze kosten tot nu toe:

VOG 60,10
Medische tests voor ons 4-en 600,00
Vetassess, opleidingskwalificatie 172,50
Visumaanvraag 699,80
Post 10,40
Ielts 2 keer 362,50
Vertalingen 13,20
Paspoort Jacky 48,35
Paspoort Jip 48,35
Documenten certificeren kosten voor ons 1 limburgse vlaai!

Totaal Euro 2015,20 (excl. de vlaai)

Cheers,
Loek
 
Wij zijn ook van plan om alles zelf te regelen, en geen bureau in te schakelen. Ik ben op dit moment nog bezig een overzicht te maken van de kosten. In ieder geval de volgende, uitsluitend voor de visumaanvraag:

Visum $2.100,00 € 1.120,00
IELTS test 2x € 360,00
ACS Skill Assessment $400,00 € 213,00
Geboorteaktes 2x € 22,20
Waarmerken alle kopieën € 100,00

TOTAAL Eenmalige kosten € 1.990,00

Eventuele bijkomende kosten
Medische controle 2x         € 500,00


Daar komen dan in ons geval nog bijkomende kosten bij. Zo gaat de hond bijvoorbeeld mee, maar dat valt buiten de OT regels van dit draadje ben ik bang :)
 
Hoi,
Misschien een rare vraag: waar beginnen we mee??
mijn vriend staat op de critical skills list en we willen dus graag een
visum gaan aanvragen. wie heeft tips en wat is nu de weg om
te bewandelen?

groetjes
sandy
 
vooral veel zoeken en posten op dit forum. Dat helpt!
Je zult dan ook weten dat je het beste kunt beginnen om je diploma's/opleiding/werkervaring erkend te krijgen :up:
 
[quote author=Frankp link=topic=7824.msg134589#msg134589 date=1237205808]
mijn vriend staat op de critical skills list
[/quote]
Oh grappig, op welke pagina? hahaha
 
Zelf gedaan. Maar ik raad anderen aan om het door een bureau te laten doen. Je hebt 130 IQ nodig en HEEEEEEL veel tijd om alles zelf te doen. We zijn zo'n 3000 euro kwijt ( hebben alles zelf gedaan ).
 
[quote author=Frankp link=topic=7824.msg134589#msg134589 date=1237205808]
Hoi,
Misschien een rare vraag: waar beginnen we mee??
mijn vriend staat op de critical skills list en we willen dus graag een
visum gaan aanvragen. wie heeft tips en wat is nu de weg om
te bewandelen?

groetjes
sandy
[/quote]
Allereerst moet je bepalen of je vriend (primary applicant) voldoende punten kan behalen voor de 175, aannemende dat hij de skills kan aantonen en hij de Engelse test goed door zal komen. Houdt daarbij rekening dat je extra punten voor je Engels kunt krijgen, maar dat je daarvoor wel een hogere score moet behalen. Daarnaast moet je ook bekijken of jij als vriendin (secondary applicant) inderdaad mee kan gaan als spouse, anders heeft het natuurlijk geen zin. En uiteraard moet je bepalen of je het kan veroorloven, want de kosten lopen snel op.

Als je jezelf hebt verzekerd dat het met de punten wel snor moet zitten, dan kun je de volgende zaken in parallel gaan organiseren:
- bij elkaar rapen papieren, genotariseerde kopien, vertalingen etc
- IELTS test inplannen en doen
- skills assessment/RPL

Ik heb zelf eerst de IELTS test gedaan om mij er van te verzekeren dat ik de bonuspunten kon krijgen voordat ik meer geld en tijd in de RPL zou steken. Ik ben namelijk niet zo sterk in Engels schrijven en wist niet of ik een 7 kon scoren, uiteindelijk had ik precies een 7 voor dat onderdeel.

Als je dan alle papieren hebt, IELTS score binnen, skills assessment/RPL positief, en je dus zeker weet dat je alle punten hebt, dan kun je de aanvraag opstarten.

De secondary applicant (jij dus) kan de IELTS test voor of na de aanvraag doen, zolang je de gewenste score maar behaald voordat je het visum krijgt toegewezen. Anders moet je een bepaald extra bedrag betalen.

Om alle regels te begrijpen en dus de punten te bepalen moet je wel heel goed zoeken op de immi web site en 5x de Engelse regels lezen om zeker te zijn dat je het hebt begrepen. Als je het dan nog niet zeker weet of je voldoet of niet, dan kan dit forum zeker helpen of je kunt een agent inschakelen. Zoals Scamp al aangeeft, het kan heel veel tijd kosten. Maar ik denk zelf dat je niet zo heel veel tijd bespaart met een agent, aangezien je de meeste documenten toch zelf moet regelen/opstellen. Maar een agent kan je wel helpen om zeker te zijn dat je het goed hebt gedaan.

Veel succes,
Rene
 
Houdt er ook rekening mee :

- IELTS duurt 6 maanden ( jep, ze zitten helemaal 'volgeboekt' tot september enzo... helemaal gekke zooi, je kunt hem in Belgie doen, daar zijn de wachttijden minder lang )
- ACS enzo duurt 2 maanden + preparatie = ook 6 maanden
- Huisdieren duurt minimaal 6 maanden
- Een police clearance uit Zuid Afrika of die gekke landen kost je al gauw 6 maanden

Dus dat zijn we die dingen die je allereerst moet regelen. En het is zeer stressvol, ook al doe je het door een agent.
Elke dag email bekijken , elke dag forums, elke dag news.com.au etc...
 
[quote author=Scamp link=topic=7824.msg136602#msg136602 date=1239522390]
Houdt er ook rekening mee :

- IELTS duurt 6 maanden ( jep, ze zitten helemaal 'volgeboekt' tot september enzo... helemaal gekke zooi, je kunt hem in Belgie doen, daar zijn de wachttijden minder lang )
- ACS enzo duurt 2 maanden+preparatie
[/quote]

Hoi Scamp, ben toch niet helemaal eens met de info die je geeft. Ielts 6 maanden??Dat snap ik niet. Dat ligt er maar net aan waar en wanneer je het aanvraagt.
Ons voorbeeld :in Januari 2009 ofzo gekeken wanneer we terecht zouden kunnnen, dat was 1,5 maand later.In Amsterdam.
Voor de 2e Ielts kon mijn vriend 4 weken later al weer terecht,( maart 2009 )  ook weer in Amsterdam.Als we Utrecht kozen hadden we 1 maandje langer moeten wachten.

Jij had te maken met ACS, wij met TRA.Bij de TRA gaat het snel. Ons voorbeeld: preparatie duurde best lang, maar dat is maar net of je er alles voor aan de kant zet of niet. Toen we eenmaal het hadden ingediend was er met 4 weken al een uitslag.

Dus je ziet, het ligt er maar net aan. Kan allemaal best sneller gaan. Maar je moet nu eenmaal incalculeren dat je als aanstaande emigrant heel veel geduld moet hebben.

Groetjes Ingrid
 
[quote author=Scamp link=topic=7824.msg136602#msg136602 date=1239522390]

- Een police clearance uit Zuid Afrika of die gekke landen kost je al gauw 6 maanden

[/quote]

gekke landen..... ? :?
 
[quote author=slatsr link=topic=7824.msg136590#msg136590 date=1239487420]

Als je jezelf hebt verzekerd dat het met de punten wel snor moet zitten, dan kun je de volgende zaken in parallel gaan organiseren:
- bij elkaar rapen papieren, genotariseerde kopien, vertalingen etc
- IELTS test inplannen en doen
- skills assessment/RPL
[/quote]

Maar waarom zou het hier een R*L betreffen? Mis ik wat info?
[quote author=skippie link=topic=7824.msg136853#msg136853 date=1239886940]
[quote author=Scamp link=topic=7824.msg136602#msg136602 date=1239522390]

- Een police clearance uit Zuid Afrika of die gekke landen kost je al gauw 6 maanden

[/quote]

gekke landen..... ? :?
[/quote]

Ja, heeeeele gekke landen Ingrid  :wink:

ACS was bij ons ook heel erg snel (iets meer dan 3 weken in mei/juni 2008). Het schrijven van de R :cry: L heeft wel veel tijd gekost, maar niet iedereen die zijn beroep bij het ACS laat assessen hoeft er een te schrijven en niet iedereen heeft met het ACS te maken.

Maar volgens mij heeft Sietske en partner het visum al lang binnen (heb even teruggelezen in andere topics). ow, ik zie nu dat het een topic uit 2007 is die door iemand opgepakt is.
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7824.msg136869#msg136869 date=1239905795]
[quote author=slatsr link=topic=7824.msg136590#msg136590 date=1239487420]

Als je jezelf hebt verzekerd dat het met de punten wel snor moet zitten, dan kun je de volgende zaken in parallel gaan organiseren:
- bij elkaar rapen papieren, genotariseerde kopien, vertalingen etc
- IELTS test inplannen en doen
- skills assessment/RPL
[/quote]

Maar waarom zou het hier een R*L betreffen? Mis ik wat info?
[/quote]
Het enige wat vermeld is door de OP is dat haar vriend's beroep op de critical skills lijst staat. We weten niets over welk beroep en/of welke opleiding e.d. Dus afhankelijk van de situatie zal er een skills assessment of een RPL gedaan moeten worden. Is dat duidelijk genoeg?
 
en daarnaast als je op de site van de bltc kijkt is er vanaf 13 juni nog plaats om examen te doen.
Ik weet niet hoe de kalender in NL loopt maar volgens de australische is dat minder dan 2 maanden  :evil:

Gr,
Johan.

PS: Het enigste wat een "paar" maanden kan duren is het wachten nadat je je aanvraag hebt gedaan.
Als je jezelf een hoop uitzoeken en frustraties wilt besparen neem dan gewoon een bureau in de arm, kost wat meer maar dan weet je dat alles in de goede volgorde gaat en in het geval van Move2Australia dat ze goede contacten hebben bij DIAC, ACS, etc.
 
Back
Top