zelfde werk verplicht?

inekes

New Member
hoi. het schijnd dat ik waarschijnlijk een visa moet aanvragen  met een state sponsorship om genoeg punten te krijgen als ik er al door zou komen ben je dan verplicht twee jaar het zelfde werk te doen[schilder] of mag je je dat zelf uit zoeken?
 
ha die inekes,

Nou volgens mij mag je doen wat je wilt, ook als je een gesponsord word door een staat.

Dus....................

Groeten marcel
 
Je mag doen wat je wilt, maar......ze verwachten wel dat je moeite doet om in het genomineerde beroep te werken.
Tensloote sponsort de staat je niet zo maar, maar om een gat in te vullen.
En hoe het na 2 jaar gaat bij aanvraag voor je PR (als je weer een beroep moet nomineren) dat weet ik niet.

succes
Ineke
 
Hoi,

Voor SA moet je je antwoord kunnen vinden in onderstaand bestaand.
(vanaf pagina 6 gaat over het aanvragen van permanett stage visa na een SIR

http://www.immigration.sa.gov.au/site/pdfs/General Info - SIR.pdf

Als ik het goed begrijp is het niet verplicht het zelfde werk te doen maar wel een beroep uitoefenen met een ASCO code van 1000 tot 4999

Dat geeft toch wat meer ruimte
Weet niet hoe de regelingen in de andere staten zijn.

groetjes Teuni
 
[quote author=bono link=topic=4624.msg58376#msg58376 date=1146724678]
Je mag doen wat je wilt, maar......ze verwachten wel dat je moeite doet om in het genomineerde beroep te werken.
Tensloote sponsort de staat je niet zo maar, maar om een gat in te vullen.
En hoe het na 2 jaar gaat bij aanvraag voor je PR (als je weer een beroep moet nomineren) dat weet ik niet.

succes
Ineke
[/quote]

Lijkt mij toch bij het aanvragen van de PR na 2 jaar dat je dan in het genomineerde beroep hebt gewerkt...
 
[quote author=Lin link=topic=4624.msg58411#msg58411 date=1146747917]
[quote author=bono link=topic=4624.msg58376#msg58376 date=1146724678]
Je mag doen wat je wilt, maar......ze verwachten wel dat je moeite doet om in het genomineerde beroep te werken.
Tensloote sponsort de staat je niet zo maar, maar om een gat in te vullen.
En hoe het na 2 jaar gaat bij aanvraag voor je PR (als je weer een beroep moet nomineren) dat weet ik niet.

succes
Ineke
[/quote]

Lijkt mij toch bij het aanvragen van de PR na 2 jaar dat je dan in het genomineerde beroep hebt gewerkt...
[/quote]

Maar wat als dat beroep dan niet op de Sol lijst staat?? Niet alle ASCO beroepen staan op de SOL, en kan je dus niet nomineren. BV. fotograaf heeft een ASCO code, als ik in die 2 jaar als fotograaf werk kan ik dat niet nomineren als ik PR aanvraag (dus een STNI nà een SIR)
Als je zoals jullie al een permanent visum hebt heb je dat probleem niet maar wel iedereen met een provisional visum zoals SIR
 
Nee met een permanent visum heb je dat probleem inderdaad niet meer. Subclass 139 overigens weer wel vanaf 1 juli a.s.

Ik heb er geen verstand van hoor, ik schreef meer hoe het mijn inziens zou zijn. Maar stel dat je op een bepaalde ASCO code dan je visum krijgt, is het dan niet logisch dat je in dat beroep blijft werken totdat je PR hebt..?
 
Hoi,
Het is niet meer dan logisch dat je gaat werken in het beroep waar je je visum op gekregen hebt, maar als je echt geen werk daarin kunt krijgen ga je toch wat anders doen.
Als ik maar een stapel afwijzingen op sollicitaties kan laten zien.
Het klopt wat je zegt Teuni, en dat is ook wat ik van anderen hoor.

Mijn vraag was alleen krijg je dan ook een PR als je in een beroep met ASCO code gewerkt hebt maar wat niet op de SOL lijst staat.

Groetjes
Ineke
 
Beste Ineke,


Om in aanmerking te komen voor een STNI-visum na jouw SIR-visum moet je hebben gewerkt in een beroep dat binnen ASCO 1000 - 4999 valt. Het doet er dus niet toe of dat beroep op de SOL staat. Ik heb daar kortgeleden nog persoonlijk met de Manager van Immigration SA over gesproken, dus je hoeft je daar geen zorgen om te maken.


Met vriendelijke groeten,

Rob breumelhof
Adelaide
 
Back
Top