Timothy
New Member
Wij gaan eind januari 2008 met z'n tweeën voor onbepaalde tijd naar Sydney verhuizen. Ik ga studeren en mijn vriendin gaat werken. Omdat ik ga studeren ben ik verplicht een Overseas Student Health Care verzekering af te sluiten als basis ziektekostenverzekering. Daarbij kan ik dan voor een kleine meerprijs mijn vriendin ook mee verzekeren (family cover). Het probleem dat zich echter voordoet is dat mijn vriendin diabetes mellitus type 1 heeft, en daardoor per maand flinke ziektekosten maakt (insulinepomp behandeling). De OSHC dekt dit maar voor $300 per jaar (geloof ik..), en daar gaat zij ruim overheen. In Nederland is ze nu verzekerd bij het Zilveren Kruis, maar ze kan deze verzekering niet aanhouden in Australië. Hoe kan ze zich nu het beste verzekeren in Australië? Zelf de meerkosten betalen wordt een heel dure zaak.
De verzekeringen in Nederland hebben weinig tot niets te bieden (ISIS, OOM, Delta Lloyd, Zilveren Kruis). We richten nu onze peilen maar op Australië, en hopen dat ze snel in de Medicare kan, maar wanneer kan dat, want Medicare is alleen voor Australiërs zelf toch? Dan wordt het dus waarschijnlijk naast de OHSC een Private Health Care cover. Ik heb al met Medibank gebeld en op de site gekeken, maar toch is het mij nog niet duidelijk welke cover ze dan zou moeten hebben en wat de voorwaarden en prijs zijn.
Heeft iemand dus enig idee hoe je dit het beste kan aanpakken? Alle tips en hulp zijn welkom!
De verzekeringen in Nederland hebben weinig tot niets te bieden (ISIS, OOM, Delta Lloyd, Zilveren Kruis). We richten nu onze peilen maar op Australië, en hopen dat ze snel in de Medicare kan, maar wanneer kan dat, want Medicare is alleen voor Australiërs zelf toch? Dan wordt het dus waarschijnlijk naast de OHSC een Private Health Care cover. Ik heb al met Medibank gebeld en op de site gekeken, maar toch is het mij nog niet duidelijk welke cover ze dan zou moeten hebben en wat de voorwaarden en prijs zijn.
Heeft iemand dus enig idee hoe je dit het beste kan aanpakken? Alle tips en hulp zijn welkom!