Zijn deze havenkosten en douane kosten reeel?

Is de overweging waard..

Gaat op gewicht he? Dus je zou in principe pakketjes van 19,5 kilo af kunnen wegen, en daar een doos omheen kunnen plakken.

Als je het via een verhuisbedrijf verscheept gaat het per m^3?
 
[quote author=Fae link=topic=8184.msg107846#msg107846 date=1200162050]
Als ik dit alles zo lees, is het dan niet goedkoper en makkelijker om de dozen gewoon per TPG te verzenden?
[/quote]

Het ligt er aan, zoals ik al eerder schreef heb ik 2,5 kuub (35 dozen en nog wat losse spullen) voor 900 Euro betaald + 125 Dollar die ik hier moest betalen. Dit zou per doos dus rond de 25 Euro zijn!
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=8184.msg107855#msg107855 date=1200171159]
@Bear en Fae je kan inderdaad voor 55 euro (vorig jaar) per doos van tot 20 kilo met TNT versturen.Hier hoef je niks extra's voor te betalen en geen gedoe met de douane. Bij ons duurde het wel 3 maanden voordat het hier was maar dit was rond de kerstdagen op de post gedaan.
[/quote]

Het zou het overwegen waard kunnen zijn, maar in ons geval zou het dan inderdaad veel onvoordeliger zijn. Het breekpunt ligt denk ik bij ca. 10 dozen. (= met opsturen ca. 550 euro ) en ik schat dat 1 kuub (bij verschepen is het minimum vaak 1 kuub) verschepen ongeveer ook zoveel kan zijn. (uiteraard zonder extra opslagkosten). Pure schatting!

In ons geval zou het dan 39 x 55 = 2145 euro zijn geweest (Dus 800 euro duurder), en dan zouden items die niet in een doos pasten niet mee kunnen. Verder heb je ook het probleem dat vast niet alle dozen tegelijkertijd aankomen en als je zoals in ons geval nog geen exact idee had waar je ging wonen, het wel erg dure pendelritjes naar het GPO of adres van kennissen is. Opmgerekend naar TPG-prijzen hebben wij ca. 35 euro per doos dus.

Alleen met kleine hoeveelheden is inderdaad opsturen goedkoper. 4 dozen? Absoluut opsturen. Maar daar kon ik me LP-verzameling nog geeneens in kwijt. En die is heel wat meer waard dan de vervoerskosten.

Met opsturen heb je trouwens ook soms gedoe met de douane.

Groeten Sander
 
Hi Sander,

de agent hier was/ is DGX of DHX.
Maar daar ben ik nog niet klaar mee. Bovendien mist onze windmachine.
Die konden ze waarschijnlijk goed gebruiken. Ons depot was b&k.

Groetjes Inge
 
Ach. Je hebt je spullen. Je hebt een auto. Een huis. En je zit in Australie.. ;)

Ik ben best jaloers.

Mooi blog trouwens. Volg hem continue!
 
[quote author=dism link=topic=8184.msg108042#msg108042 date=1200356697]
@ luuk : Ja, het heeft een duit gekost, maar we zijn er. En dat is onbetaalbaar.
[/quote]

Ik had het eigenlijk tegen r2d2.. ;) Maar voor jullie geldt ongetwijfeld hetzelfde.. :)

Het kost ons ook een bom duiten. Hele bom, gezien het feit ik student ben, en mijn vriendin "maar" lerares. Maargoed.. het zal het zeker waard zijn..? Toch? :) Ga ik wel van uit.
 
[quote author=r2d2 link=topic=8184.msg107821#msg107821 date=1200132979]
[quote author=Bear link=topic=8184.msg107791#msg107791 date=1200119895]
Dus als ik het goed bekijk ben je nu ongeveer zo'n 1500pleuro kwijt om 30 dozen van deur tot deur te brengen....
[/quote]

Bedankt iedereen voor de reacties. 1350 euro om precies te zijn voor 36 dozen en 3 grotere items (o.a. een gitaarkoffer en een flightcase met draaitafel) . Het zelf inklaren had ons 180 dollar gescheelt... de andere kosten zijn toch behoorlijk "fixed". Al met al moeten we dan tevreden zijn denk ik.

Groeten Sander
[/quote]Hi ik hoor dat online shipping goedkoop en goed is.Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Hi,

wij hadden van  online shipping een 20 feet container en als je het draadje terug leest is dat goedkope
relatief. Als je in Australie nog een hele berg moet betalen.

Groetjes Inge
 
Hoi hoi,

Wij zitten eraan te denken om met allways transport in zee te gaan.
Zij hebben ons tot nu toe de beste prijs geboden, reageren snel en duidelijk op onze vragen dus erg tevreden.
We verwachten zo'n 10 verhuisdozen, een grote gereedschapskist en een wakeboard te hebben. Dit wilden ze voor 775 euro van deur tot deur brengen.
Het enige wat er nog bij zou komen zijn ong. 300 AUD aan quarantine inspectie kosten bij.
Wat zij aangeven is dat het eigenlijk nooit meer dan dat kan zijn mits je geen spullen meeneemt die extra kosten met zich mee kunnen brengen (kerstversiering, iets waar nog aarde aan zit enz.).
Wij hebben ook een hele tijd met online shipping gecommuniceerd, echter zij bieden ong. dezelfde prijs, en dan moeten we het zelf ophalen bij de haven in melbourne, én komen er ook nog flinke kosten daar bij (die wat ik begrepen heb van andere xpdite gebruikers vaak niet overeenkomen met de prijzen op de website...)

Groetjes Bregje
 
Hoi,

Ik zou wel heel nadrukkelijk vragen of er alle terminal charges ook al bij inzitten... en alle fees... die kunnen in Melbourne erg hoog zijn!

Groeten Sander
 
Zo... mailtje gestuurd én reactie direct terug;

Goedendag,

Dit zijn alle kosten, als per onze offerte van 23 jan.

Tenzij natuurlijk u woont op 6de verdieping zonder lift. Dat wordt beschouwd als een niet goed bereikbaar adres waarvoor ca. aud 150,-- extra wordt gerekend.

Zolang het bijv. een ‘gewoon’ straatadres betreft geen probleem en geen extra kosten.

Er is ook nog de kans dat zending extra wordt gecontroleerd door douane (naast de quaranine). Dit gebeurd zelden, maar kan voorkomen. Naar geland de tijd die er voor nodig is zal er wat extra’s zijn, maar een schatting is dan aud 100,-- en dit is echt sporadisch.

Invoerrechten zullen niet van toespassing zijn, daar het persoonlijke goederen betreft. Stel dat u een zending commercieel wilt inklaren (bijv. winkelinventaris) dan i daar sprake van


Dus volgens mij komt dat goed (dat adres op de 6e verdieping is overigens niet van toepassing voor ons  :lol:)

Groetjes Bregje
 
hoi bregje,

wil je niet ontmoedigen hoor. maar wij hebben net onze spullen ontvangen en nog een bedrag van 700,= dollar aan quarantaine kosten moeten betalen.

groetjes lisette
 
hmmm ok, maar misschien komt het omdat jullie een hele container hebben?
Weet het ook niet hoor...

Groetjes Bregje
 
Back
Top