Zijn er kosten bij het ophalen van het visum???

Jack

Well-Known Member
Beste mensen van xpdite.net,

wie kan mij het antwoord geven op de volgende vraag hieronder.

Op het moment dat je te horen krijgt van de DIMA dat het visum voor je klaar ligt....
Zijn er dan nog bijkomende kosten zoals;

Als je in Berlijn het visum kan ophalen, wat zijn hier de kosten van??
Ander mogelijkheden bij het ophalen van je visum en waar kosten bijkomen....???

Ik bedoel niet tickets/ vervoeren van inboedel enz. enz. alleen de kosten van het nodige papierwerk rond de tijd van het verkrijgen van je visa....

Bij voorbaat dankend,

Jack :evil: :?
 
Hey Jack,
wij zijn net zo'n 3 weken geleden onze visa wezen ophalen in Berlijn. Er zijn geen extra kosten aan verbonden (behalve je reis- en verblijfskosten  :-o - duh). Ze zijn op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend geopend vanaf 9.00 uur. Als je zorgt dat je er rond die tijd bent dan is het nog rustig. Toen wij binnekwamen waren er 3 wachtenden voor ons, en wij stonden na zo'n 3 kwartier wachten weer buiten, met de visa in onze paspoorten (kicken!).

Heb je je (pre-)grant letter al binnen?

Grtz,
Maak.
 
En als je het via de post doet is het 6,95 voor het aangetekend opsturen en zij sturen het aangetekend terug (zonder kosten).
Groetjes Maike
 
He Maak en Maike,

Dank je voor jullie antwoorden,  :up: :up:
Meer antwoorden dan deze heb ik niet nodig op mijn vraag ....Ik zou zeggen,

Global moderators ....zet er maar een slotje op :-D :devil: :devil: :devil:


Jack :evil:
 
Neeeeeeeee, nog even geen slotje want ik heb nog een vraagje die hopelijk hier wel even kan:

Is het nou een grant die je krijgt, of een pre grant? Maw. Is je visum al toegewezen op het moment van het mailtje en hoef je die alleen nog maar op te halen?
Of wordt hij daadwerkelijk pas echt toegekend in Berlijn?

En daaraan gelieerd: moet je perse naar Berlijn? Of mag je bij elke willekeurige ambassade die in visas doet (wel de australische ambassade duh) deze sticker gaan halen? London , Parijs?, Timboektoe?
 
Je krijgt een email met daarin de bevestiging dat het visum is goedgekeurd maar dat je het moet laten inplakken (kan 5 dagen na de afgifte van de email). Je krijgt een internet adres met daarop de ambassade's die visa mogen inplakken.
Groetjes Maike
 
Oops, goed dat je het zegt van die 5 dagen! Want het is dus niet zo dat ik op 6 sept de email krijg en 8 september naar berlijn kan scheuren voor de sticker en zondags op het vliegtuig.......

Voor mij wel even goed om rekening mee te houden dat ik dus uiterlijk op 1 sept of zo mijn visum moet binnenhebben ivm met vlucht op 10 september......en anders: ff wachten met toekennen totdat ik in Australie ben (maar dan wordt het een pre-grant....)

Thanx!
 
Oke okay , ik zal niet meer op een slotje vragen  :) :-D :-D

Vraagje; Grant wil zeggen dat het visum al toegekend is,

Maike, is het binnen 5 dagen dat je die sticker moet ophalen voor in het paspoort of op de vijfde dag pas?? ?

Welke adressen van de ambassade moet ik daaraan denken , Den haag zit daar ook bij?? ...want iedereen praat over Berlijn :?

Well , A lot of questions but that's me....

Jack :evil:
 
In Den Haag zit nog wel een Australische Ambassade, maar daar kun je voor ons soort visum niet meer terecht. Ik dacht alleen nog voor toeristen, studentenvisa en WHV.
Iedereen heeft het hier over Berlijn, omdat dat misschien het makkelijkst te bereiken is? Wie weet ook wel het leukst ;)
 
Jack, over die vijf dagen: vanaf de datum van toekenning hebben de 'plakbevoegde' ambassades 5 dagen nodig om het ook in hun systeem te hebben staan. Het is dus een zaak van rustig vijf dagen wachten na toekenning vóórdat je als de wiedeweerga je visum gaat halen.
 
Oke oke ,

Dus na 5 dagen binnen een bepaalde tijd kun je je visum afhalen.

Bedankt Prizmaak,

Jack :evil:
 
Als je je stickertje gaat halen, moet iedereen dan mee om een stickertje te halen.
In ons geval dus met zijn vijven, of bijvoorbeeld alleen van 16 jaar en ouder.
Dus diegene, met een eigen paspoort?

Mariette
 
En begrijp ik dat Parijs er niet bijstaat? (ik hoor daar niemand over...) Ik dacht da´s dichter bij!  :wink:
 
Staat Parijs er niet bij,

Op welke site kun je de plaatsen vinden waar je in Europa je visum kunt ophalen.

Zal Henriette ook wel willen weten, misschien in Canada..

Jack :evil:
 
Is het niet veel makkelijker om je paspoort aangetekent op te sturen naar Berlijn?

Scheelt je reiskosten en hotelkosten.

Ik denk dat wij dat op die manier gaan doen als het zover is.

Jolanda  :wink:
 
Hoi,

Aangetekend doen wij ook om de kosten wat te drukken.

Is het nu gewoon zo dat ik:

- een envelopje pak, daar in 2 paspoorten doe
- een uitdraai van de granted-email erbij in doe

en dit aangetekend opstuur?

Moeten ze niet
- mijn email bijvoorbeeld geforward krijgen
- weten dat onze paspoorten er aan komen
- begeleidend formulier erbij hebben

Ik kan over evidencing niets vinden op de site van de ambasade in Berlijn.

Groeten Sander
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=5302.msg67740#msg67740 date=1155371442]
Is het niet veel makkelijker om je paspoort aangetekent op te sturen naar Berlijn?

Scheelt je reiskosten en hotelkosten.

Ik denk dat wij dat op die manier gaan doen als het zover is.

Jolanda  :wink:
[/quote]

Op zich lijkt mij wel, alleen niet als je nog maar een dag of zo hebt!  :wink:
 
Back
Top