Zijn jullie het Nederlandse (en Belgische) weer ook zo zat?

Dijnnas

XPdite Sponsor
Okee, okee, ik geef het toe, ik verveel me momenteel behoorlijk. En wat is een betere remedie dan over het weer te praten? Normaal doe ik dat bij de kapper, maar daar ben ik drie weken geleden al geweest, dus.... Dan maar onder het genot van een lekker drankje en pulp tv (het is weer eind augustus).

Zijn jullie het Nederlandse en Belgische weer ook zo zat?
 
Heb het helemaal gehad met het weer :bangingdoor: :bangingdoor: :stupid: :blond:

Maar morgen is het weer helemaal top als ik het weer mannetje (vrouwtje :smile:) mag geloven.

Dan is het weer korte rokjes weer :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:  moet dan nodig weer een terrasje pakken :evil:

have a nice weekend  Bennie
 
Eigenlijk slaat die hele topic nergens op, want vandaag was het hier perfect weer. Maar zoals ik al zei: ik verveel me vanavond zooooo.

Doe jij je rokje aan morgen op het terras, doe ik het ook.

Goed weekend iedereen  :up:
 
Ik ben momenteel het Queensland weer anders ook helemaal zat! Het regent hier bij ons al een week!!
 
Aaaoooww Lin, kun je wat van dat schaarse water naar Albury sturen? Wij hebben er een ernstig tekort aan, zitten op stage 4 water restrictions.

Oké, beetje off topic, weet het. Ik ben overigens het Alburiaanse weer niet zat, bijna iedere dag een lekker zonnetje en ik heb alweer in de korte broek gelopen een week geleden en het is nog steeds winter met 's nachts nog (bijna) vorst.

Kan me voorstellen dat iedereen het Nederlandse en Belgische weer zat is want wat ik heb gehoord is het weer een petzomer geweest. Ben blij dat ik in Albury woon nu. Het regent hier (bijna) nooit.

Erna
 
Dat is natuurlijk helemaal waar, Brisbane zit op Level 5 of is het 6 zelfs? Water is hard nodig, maar ben teveel Nederlandse om er echt van te kunnen genieten. 's Nachts regenen vindt ik heerlijk en dat mag iedere nacht. Maar het regent nu al vanaf zondag de hele dag door.  De eerste 2 dagen vindt ik heerlijk, lekker op de bank onder een deken enz. Maar nu na een week ben ik het helemaal zat.

Ohja, wel een voordeel van het wonen in de Bay area is, dat we hier op level 2 zitten! Gelukkig wel! Heb de afgelopen weken 10 man totaal in huis gehad (familie) heb in beide badkamers zo'n zandlopertje gehangen.
:shout: Niet langer dan 4 minuten!!

Sorry, nu weer even offtopic, ik kan me ook goed voorstellen hoe je het weer in Nederland zat bent hoor! Voelde me net zo. Hoop dat jullie een beetje een mooie nazomer gaan krijgen. Iets is beter dan Niets!
 
Is het niet om te huilen? We zijn inderdaad alweer aan een nazomer toe Lin! En ik denk dat je dit jaar echt alle echt mooie dagen op een hand kunt tellen  :-(
 
Nou, mijn eerste reactie was ook 'moet je hier komen, en de droogte mee maken!'. Dát ben ik zat, en de regen die er de afgelopen 2 weken is gevallen heeft nauwelijks iets aan de dam-levels toegevoegd.

Geniet maar van die onbezorgde luxe, als is het misschien moeilijk voor te stellen.

Ireen

P.S. Het is nog Level 5 Lin, en 6 is vooralsnog uitgesteld omdat we met z'n allen 133 liter per dag per persoon gebruiken, wat 7 liter onder het streven zit.
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7546.msg97782#msg97782 date=1187995175]
P.S. Het is nog Level 5 Lin, en 6 is vooralsnog uitgesteld omdat we met z'n allen 133 liter per dag per persoon gebruiken, wat 7 liter onder het streven zit.
[/quote]

Gelukkig!
 
Ik las gisteren ergens dat door de regen van de week level 6 met een dikke maand is uitgesteld en later las ik ergens dat het misschien wel met 3 maanden is uitgesteld. Schiet natuurlijk nog niet heel erg op maar beter dan niets.

En alhoewel ik elke dag 2x helemaal zeiknat wordt op de fiets naar/van werk ben ik die regen ook niet zat hoor! Maar zou inderdaad ideaal zijn als het 's nachts regende en overdag niet...

On-topic: voor de mensen in NL & B hoop ik ook op een mooie nazomer! Fingers crossed; september kan nog best een hele mooie maand worden!
 
Te nat, te droog, te nat. hehe typisch Nederlanders! Heeerlijk al die regen in Brisbane toch!

(Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet zo sportief als Jan ben en lekker met de auto/trein naar mijn werk ga.)

:grin:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=7546.msg97786#msg97786 date=1188001694]
En alhoewel ik elke dag 2x helemaal zeiknat wordt op de fiets naar/van werk ben ik die regen ook niet zat hoor! Maar zou inderdaad ideaal zijn als het 's nachts regende en overdag niet...
[/quote]

Same here, twee keer zeiknat (maar gelukkig niet echt koud). Maar mij hoor je niet klagen, laat die regen maar komen. Als het maar wel in de catchment area's valt :up:
 
[quote author=Joep link=topic=7546.msg97794#msg97794 date=1188024617]
Te nat, te droog, te nat. hehe typisch Nederlanders!
[/quote]

Tja, we moeten altijd wat te zeiken hebben he  :wink:
 
hoi Dijnnas,
Wat een onderwerp, maar er wordt wel op gereageerd.
Mijn schoonzus en zwager waren een paar weekjes naar Noorwegen op vakantie, en bijna 3 weken regen gehad. Het regent daar gemiddeld 300 dagen per jaar. Dus weer of geen weer regenoveralls worden aangetrokken en de kinderen worden gewoon naar buiten gestuurd om te spelen of dat de ouders iets met ze ondernemen.

Dan valt het hier ook wel weer mee.
Als het hier in Nederland mooi kortebroekenweer is ben ik al heel snel het slechte weer vergeten, maar als ik een dag later m'n winterjas weer aan heb want dat kan gebeuren voelt het alsof die mooie zomerdag al een hele tijd terug is geweest.

Maar alleen maar mooi weer is ook niet allles hoor, na een hele mooie zomer met een aantal hittegolven vind ik het ook wel weer lekker als het herft wordt. Lekker die frisse lucht. De laatste jaren is dat alleen wel anders, maar goed dat hebben we niet voor het zeggen.

Groetjes Marga
 
Mopper maar over droogte, te nat zoals hier in Nederland is ook niets, deze week al 6 keer natgeregend op m´n fietsje :-(
 
Hai Marga,
Ja he, maar zoals gezegd, ik verveelde me schierlijk. Manlief zat een dikke week in Frankrijk en ik werd het praten tegen me zelf een beetje zat, hahaha.

Groetjes, Dijnnas
 
De winter komt er nu aan dus we gaan steeds meer binnen zitten. Het is nu momenteel droog dus zo even naar buiten met zoonlief en de hond. Als ik overdag niet buiten kom word ik gillend gek. Ik ben altijd blij als het hier weer een paar dagen droog is. Maar goed, nog even en we zitten in OZ met betere weersomstandigheden en minder binnen zitten.
Lekker buiten leven daarom gaan we ook naar OZ.
 
Grappig dat je dat zo zegt; minder binnen zitten in Australië. Want in de zomer zitten mensen heel vaak binnen, domweg omdat het buiten te warm is - ook in de schaduw. Dat buiten leven is misschien iets overestimated, afhangende van waar je woont.
 
Back
Top