zo snel kan het gaan

Een vak apart.. alhoewel het niet echt moeilijk is als je weet wat er in elke koffie gaat, ze hebben alleen vaak tientallen verschillende koffies. Flat laté, long laté, short black, long black, double black etc. etc. Je moet goed melk kunnen schuimen, op de juiste temperatuur.. dat is het moeilijkst. :)

Ik mag vanavond ook weer aan de bak. Als gastheer/barman in een luxe restaurant. Zal er ook wel weer een koffietje of 100 uitgooien.. ;)

@Luuk:  Pistolen?    Bedoel je geen piston?  :smile:

Hoi Lisette, Voor je het weet heb je het helemaal onder de knie hoor en weet je niet anders. Zie het als een uitdaging. En lekkere koffie maken is echt een vak apart. Wij hebben sinds vorig jaar ook een espresso apparaat met piston maar dat is best even wennen. Een Barista cursus is nog niet eens zo'n gek idee.

Groetjes Mariette

nou vandaag mijn 2e dag gehad. en het ging al een stuk beter. ze zeiden ook dat het goed ging, dus er is nog hoop voor deze koffiezetster.

ja goed idee. maar nog wel even flink oefenen dan. want als jullie er allemaal staan, gaan de handjes trillen.

[quote author=marjet link=topic=8700.msg115661#msg115661 date=1207561415]
@Luuk:  Pistolen?    Bedoel je geen piston?  :smile:

[/quote]

Ik ken de Engelse term niet.. wij noemen het pistolen. :) Maar ik denk dat we het zelfde bedoelen:

8301005010.jpg

:)

Hey Lisette,
Ik lees net dat je een baan hebt, toppie  :up:
Leuk man, voor je het weet heb je het allemaal onder de knie.
Veel succes.
Groetjes,
Jolanda

[quote author=vlasjes link=topic=8700.msg115663#msg115663 date=1207562613]
nou vandaag mijn 2e dag gehad. en het ging al een stuk beter. ze zeiden ook dat het goed ging, dus er is nog hoop voor deze koffiezetster.
[/quote]

Het allerbelangrijkste (zegt de ' thuisbarista' ;-) ) is dat je de melk wel warm genoeg maakt, maar absoluut niet laat koken. Dat is een van de meest voorkomende 'problemen' bij de coffees-to-go ... (Wat mij betreft dan).

Ben vorige week nog in Frankston geweest voor een sollicitatiegesprek. Natuurlijk gekeken bij de Donut King toen ik door het winkelcentrum liep, maar ik zag geen bekend gezicht. Maar gelukkig voor jou werk je natuurlijk ook niet elke dag. Heb je het nog naar je zin?

ja het is idd nog steeds leuk. ik begin het ook al aardig onder de knie te krijgen. het is altijd alleen weer even wennen he nieuwe mensen. op mijn oude werk ken je de mensen al zo lang en weet je wat je aan elkaar hebt. dat is hier nog even aftasten. en toch ook wel wennen naar 4 maanden lui zijn. ik werk 3 daagjes in de week en dan ongeveer 5 uur per dag. wanneer was je daar?

hier even een vervolg op mijn zo snel kan het gaan verhaal.

afgelopen weekend samen met arjon besloten dat ik toch niet blijf werken. ik vond het werk niet leuk genoeg om er zoveel voor te moeten regelen. mijn huis is een zooitje omdat ik toch aardig wat dagen werk en al zijn het korte dagen, als je thuiskomt doe je niets meer. ik moest toch steeds met arjon te veel regelen voor de kids waardoor ze soms wel eens alleen naar school moestte. daar voelde ik me niet lekker bij. en ik kon niet helpen op school zoals ik graag wilde.

ik merkte dat het leven weer zo gestrest werd, snel in het weekend boodschappen, was, schoonmaken. terwijl we hier toch wat relaxter wilde leven. dus vandaar deze beslissing. alleen deze week nog werken en dan ben ik weer lekker thuis. voelt een stuk lekkerder ook naar de kids toe. wat kan een mens toch steeds veranderen he.

Ach, mensen ontmoetten doe je ook wel op school / sport enzo! Ook leuk toch!

Ik kan het me wel voorstellen.. en als het financieel nou nog aantrekkelijk was.. maar dat denk ik ook niet echt.

Niets zo veranderlijk als een mens Lisette  :smile:

En je eigen gemoedstoestand, je kinderen en je man gaan toch voor, helemaal als je dit financieel kunt veroorloven. Weer lekker relaxt gaan leven: een beetje helpen op school, kletsen met nieuwe vriendinnen en af en toe eens een sopje door het huis halen............klinkt beter dan met tegenzin naar de Donut King gaan!

Liefs Mariette

Je heb helemaal gelijk hoor meid  :up:
Ik help ook 2 dagen per week op school, en de kids vinden het helemaal top.
Ik werk ook 2 dagen, en 1 dag is helemaal voor mij alleen  :grin:
Die stress hebben we toch in NL achtergelaten......

Cheers,
Jolanda

Hi,

Je heb helemaal gelijk hoor, geen dingen doen waar je niet achter staat als het niet nodig is.

groetjes,
moon

Hallo daar,

Jammer dat het uiteindelijk niet werkte voor je!

Zeg, ik heb een heel ander vraagje. Ik heb net jullie blog een beetje door zitten lezen, en was nieuwsgierig geworden naar jullie huidige woonplaats Frankston, en de reistijd naar Melbourne (city). Ik dacht eigenlijk altijd dat veel leuke plaatsen in de monington peninsula te ver rijden zouden zijn als je in de stad moet werken, maar dat is dus niet zo?

Groetjes,
EandE

Back