Goed, dan is het dus mijn beurt om hier even wat op los te laten. Het vinden van een woning in Melbourne is wellicht in het centrum erg lastig en als ik de prijs zie die Linda noemt ($350,= per week) dan zeg ik: HHEEELLLPPPP!! Maar goed, dat is dan wellicht een woning met 4 slaapkamers of zoiets dergelijks, 3 of 2? Dan zou ik letterlijk hardhollend wegrennen uit de stad.
Ja, wat dat betreft denk ik weer dat het zo is: Hoe dichter je bij de stad komt, des te duurder en moeilijker het word om een woning te vinden. Wat dat betreft, voor jou Tweety zou je heel redelijk op een afstand van zo'n 30 - 45 minuten van de stad kunnen wonen. Zelf woon ik op 40 minuten met de spitstrein van het centrum af (auto en fiets duurt veel langer). Het is waar je prioriteiten liggen. Binnen 5 - 10 kilometer van de stad of op 30 kilometer in een rustige omgeving. Duurt wel wat langer voordat je in de stad bent maar ach, Je woont wel even relaxter.
En dat is toch voor velen van ons de reden waarom we gaan emigreren? Toch. De vraag is dus: Hoeveel reistijd heb je ervoor over om iedere dag naar je werk te gaan. Als je het ervoor over hebt om iedere dag om 6 uur op te staan om om 8 uur op je werk te zijn? Nou, dan word het al een stuk makkelijker.
Voor wat betreft een gemeubileerd apartement, Elmar. Voor zover ik weet zijn er alleen gemeubileerde woningen te verkrijgen voor studenten / dicht bij Universiteiten. Het aanbod in huurhuizen, ze zijn wel allemaal gestoffeerd, is veel groter.
:spam: Hm, behalve wellicht in de buurt van de stad :nana: . Elke keer als ik ook in de buurt van de stad kom in de nabijgelegen wijken :nana: dan zie ik vaak ook zulke bouwvallen van huizen. En als ik dan naar de prijzen kijk :angry1: voor zo'n krot wat nog net niet van ellende uit elkaar valt..... :grin:
Nou ja, :-( het mag duidelijk zijn dat ik er voor geen goud wil wonen. Maar 2 erin, 2 eruit? Ik heb het hier in de omgeving Bayswater nog niet meegemaakt en toen ik het huurcontract ondertekende waren er vrij weinig problemen. De "periode" die ik nodig had om een huurhuis te vinden: 9 dagen.
Echt moeilijk? Nou, volgens mij niet mits je het er voor over hebt om elke dag meer dan een half uur reistijd hebt. Wat dat betreft Tweety, echte info over alle wijken kan ik je niet geven. Ik heb zelf gekeken naar woningen in Bayswater en Croydon. Die suburbs liggen dichtbij de dandenong ranges en ik moet je zeggen dat het er relaxed wonen is. Er zijn weliswaar geen grote winkelcentra, maar dan kan je naar Ringwood toe (10 minuten met de trein). De totale reistijd naar de stad is:
Trein in de spitsuren: 40 minuten
Trein buiten de spits: 1 uur
Auto buiten de spits: 1 uur
Auto in de spitsuren: 1 1/2 uur
Fiets: 1 1/2 tot 2 uur afhankelijk van verkeersomstandigheden en voor hollandse begrippen aardig wat heuvels.
Meer specifieke vragen? Post maar even wat of stuur een PM.