Zoeken van woning in Melbourne (1jr)

[quote author=linda link=topic=6850.msg88127#msg88127 date=1177462293]
@hawk, hou er rekening mee dat jij al weer een tijdje geleden je huissie hebt geregeld.
[/quote]

Bijna een half jaar ja, en raad eens: Als ik de krant lees is de huizen prijs hier gezakt  :cool:
Maar nu begrijp ik waarom veel mensen roepen dat het zo duur is geworden hier in Australie. Gemiddeld $300,= per week voor een 2 kamer apartementje? tsjoh. Laat mij maar een uur of voor mij part 1 1/2 uur er over doen om in de stad te komen. Dan heb ik tenminste wel een vrijstaande woning met 2 slaapkamers in een heerlijke rustige omgeving.
En, het is behoorlijk wat goedkoper.
Afstanden: ik woon op 10 minuten lopen van zowel het treinstation als de supermarkt als alle andere winkels af.
Misschien woon ik in een hele impopulaire buurt?
Ik heb al wel vernomen van mijn buren dat het huis voordat ik er in kwam eerst een half jaar leeg stond.
Staat van het huis? 1 scheur in de muur en volgens een kennis van mij, iets verzakt.

Tja Hawk: voor iedereen anders. Je zegt dat je geen moeite hebt met 1,5 uur reistijd: wordt anders als je 5 dagen per week in de stad werkt... heb je het wel over 10 * 1,5 uur is 15 uur per week...  Da's een boel vrije tijd minder zeg maar...

Ik heb dat in NL ook gedaan... als single... maakte het me niet uit of ik 6 uur 's avonds thuis was of 7 uur. Maar zo gauw je een relatie (/kids: niet van toepassing op mij) krijgt, vind je dat niet zo grappig meer....

Ik snap dat je vanuit je eigen situatie redeneert maar ik wil alleen maar zeggen: iedereen heeft z'n eigen beweegredenen om ergens te gaan wonen.

Ben het wel met je eens dat dichtbij OV erg convenient is. Ken Melbourne niet zo goed maar hier in Brisbane is OV van en naar centrum redelijk voor elkaar maar tussen de suburbs is het waardeloos
Wat zoeken betreft: elke avond op de bekende sites kijken, volgende dag real estate agent bellen voor afspraak, bezichtigen en als het bevalt application form invullen. En dat heel vaak en dan kom je vanzelf iets moois/goeds tegen! Heb het in Brisbane 2x gedaan; kost tijd en energie maar uiteindelijk komt het goed  :up:

Ja okee, inderdaad beredeneren vanuit mijn eigen situatie. Maar in ieder geval krijgt de toekomstige emigrant een beeld van wat hem / haar te wachten staat, toch?
En ik vind dat er vaak hele negatieve berichten hier op dit forum komen over het wonen in Australie. En dan plaats ik soms een bericht dat dat wel mee kan vallen, vaak afhankelijk van wat je ervoor over hebt.

Tja Hawk: voor iedereen anders. Je zegt dat je geen moeite hebt met 1,5 uur reistijd: wordt anders als je 5 dagen per week in de stad werkt... heb je het wel over 10 * 1,5 uur is 15 uur per week...  Da's een boel vrije tijd minder zeg maar...

Ik heb dat in NL ook gedaan... als single... maakte het me niet uit of ik 6 uur 's avonds thuis was of 7 uur. Maar zo gauw je een relatie (/kids: niet van toepassing op mij) krijgt, vind je dat niet zo grappig meer....

Yep ik herken dit....ook ik heb geen problemen met 1,5 uur reistijd! Ik weet dat het een boel vrije tijd scheelt maar aan de andere kant scheelt het in de weekenden dus ook 6 uur om de stad uit te komen  :grin:. Ik sta er wel bij stil dat je inderdaad niet elk weekend de natuur in gaat  hoor maar toch.
Zelf reis ik nu in Ned al 6 jaar 5 dagen per week 1,5 uur per keer dus dat is heel wat kostbare vrije tijd, maar zelf kies ik er voor om de weinige vrije tijd die je dan nog over hebt in een voor mij zo prettig mogelijke omgeving door te brengen.

Ik realiseer me dat iedereen andere wensen heeft en dat is maar goed ook! Via deze berichten van Linda en Hawk krijg ik toch een beetje een idee hoe of wat.

Groeten, Chantal

Ik denk dat ik er nog aan toe kan voegen dat, gezien het prijsverschil, in de stad zo'n $ 100,= per week duurder dan in de verre suburbs je aardig wat meer geld overhoud voor je, eerlijk is eerlijk, wat beperktere vrije tijd.

ik lees nu pas dat je bij het Hyat hotel gaat werken. Daar heb ik een geweldige herinnering aan!!!!  :evil:

Ben daar als backpacker eens met 3 andere backpackers naar binnen gelopen en de hele dag lekker kunnen zwemmen en bubbelen. We waren van harte welkom, alleen konden we geen roompass inleveren als borg omdat "onze ouders die bij hadden en in de stad aan het wandelen waren".

Ik heb toen in de Little Collin street gewoond, Daar hadden we een appartement met meubels en alles erop en er aan voor $1200,- per maand. Dat was tussen de commonwealth bank en het ANZ gebouw. Lekker in het centrum en niet echt gek duur dacht ik zo.
Gehuurd via LJ HOOKER.

Maar het is maar net wat je er inderdaad voor over hebt......
Succes met zoeken, en veel plezier met werken!!!! (dat gaat wel lukken in dat hotel denk ik)

Mwah, ik zit er dik onder. Volgens mij rekenen ze dan ook als mediaan huizen met 3 of 4 slaapkamers.

Back