Zoekmachine

skippie

XPdite Sponsor
Als je iets wilt opzoeken is erg moeilijk sinds het forum vernieuwd is.
Tenminste dat vindt, ik. Doe ik iets fout of....?
B.v ik zocht info over online shipping en ik krijg een hoop te zien waar ik niks aan heb, waarin hooguit iets staat waar het woord "online" in voor komt. :|

Ik heb geprobeerd om het op te zoeken met een - streepje er tussen maar ook dan doet ie niet wat ik wil.
Heb ik dat alleen en zo ja :p hoe moet ik de zoekmachine dan wel gebruiken?
 
als je tussen aanhalingstekens de letterlijke woordgroep zet vindt je wat je zoekt. dus "online shipping"
 
Wat ook werkt: een plusje voor elk woord dat je er per se in wilt hebben. Dus "+online +shipping" vindt alles met online shipping, ook als het niet naast elkaar staat.
 
Ingrid,

Ik denk dat de zoekmachine van slag raakt van jouw zoekopdracht.

Hij is natuurlijk gewend dat jij als vrouw "Online Shopping" wilt zoeken ipv "Shipping".......... :evil:
 
Er worden veranderingen doorgevoerd aan de zoekengine van het forum. De volgende versie van het forum zou een verbeterde zoekfunctionaliteit moeten hebben die ook wat intuitiever werkt. Ik ga binnenkort ook testen met een andere zoekengine (Sphinx) zodat ik als ik nog steeds niet tevreden ben, ik eventueel de zoekengine kan vervangen.
 
Wat ik heb uitgevonden, is dat de zoekmachine automatisch zoekt op 'Last update time'. Als je deze zet op 'Relevance' is je zoekopdracht veel beter!
 
Ingrid,

Ik denk dat de zoekmachine van slag raakt van jouw zoekopdracht.

Hij is natuurlijk gewend dat jij als vrouw "Online Shopping" wilt zoeken ipv "Shipping".......... :evil:

Zeg grapjas, moet jij niet op het strand liggen? :grin:
 
hej Skip! Had je het gevonden? Volgens mij zocht je dit www.onlineshipping.nu

Carlijn en Axel (Tasmanie) hebben hun spullen op deze manier verscheept.
 
hej Skip! Had je het gevonden? Volgens mij zocht je dit www.onlineshipping.nu

Carlijn en Axel (Tasmanie) hebben hun spullen op deze manier verscheept.
Oh ja, Online Shipping.
Was dat niet dat bedrijf dat je spullen inscant en per email verstuurd :lol1:

Bart
 
He hee geen grapjes? :naughty: Is het echt een "slechte" firma om je spullen te laten overschepen? Want ik ben idd door Axel en Carlijn op het idee gekomen.... maar nu hoor en lees ik wat verschilende meningen. Ik heb niks meer gehoord van Carlijn en Axel hoe het aangekomen is.
 
He hee geen grapjes? :naughty: Is het echt een "slechte" firma om je spullen te laten overschepen? Want ik ben idd door Axel en Carlijn op het idee gekomen.... maar nu hoor en lees ik wat verschilende meningen. Ik heb niks meer gehoord van Carlijn en Axel hoe het aangekomen is.
Die van mij is echt een grapje hoor (en volgens mij heb ik 'm al eens eerder gemaakt, maar ik kon 'm niet laten lopen :p ).

Bart
 
Kom weer ff klagen hoor.

Gebruikt iemand de search knop ooit?? Ben ik echt benieuwd naar!
Ik kan er echt niks meer mee hoor.... :wall:

Okee ik weet nu als ik meer dan een woord wil zoeken ik de + gebruik.
Ik weet dat ik op relevance moet klikken anders krijg je onzin.
Waarom moet je dat elke keer aanklikken en blijft dat niet gewoon ingesteld staan.
En waarom krijg je altijd de oudste berichten eerst?

Lost, je zei dat je nog aanpassingen zou doen? Is dat al gebeurd, want dan weet ik dat ik het er mee moet doen zoals het is.
 
Back
Top