zomer

miel

New Member
Net even de boodschappen gehaald en ik zit nu even zwetend te typen, want het is zomaar een warme dag in Nederland en heeeel benauwd. Ik denk dat dit ongeveer de 3e mooie dag is dit jaar. Laten we hopen (wij in Nederland wonende) dat de zomer dit jaar in een weekend valt.
Toen ik 11 okt'04 in Sydney aankwam, was het 42 graden. Het was wel heet maar toch heel anders als hier. 34 graden daar is een heerlijke temperatuur en is heel goed uit te houden en zeker niet benauwd. Hier met die temp.ga je ongeveer van je stokkie.Als het daar 42 graden is dan voel je wel de zon prikken op je huid, en de schaduw opzoeken is dan lekker.
Ik ga nog even gauw genieten want vanmiddag is het al weer afgelopen-regen en omweer- en volgende week is het volgens de weerman weer herfst.

miel
 
Ja idd, ik was in india een paar jaar geleden en daar was het ook elke dag rond de 35-40 graden. Maar je had er gewoon geen last van, je kon gewoon winkelen en bergen beklimmen, enz. Maar hier..... Als het hier boven de 25 uit komt ligt heel nederland plat. Ik kan er op zich wel tegen, maar ook niet voor de lol!!!!

Grtz Tanne :beach:
 
Welkom in de wondere wereld die Nederland heet, m.a.w. door de week te warm om te werken en in het weekend te koud en te nat om buiten te zijn.
 
Komt door de luchtvochtigheid, daarom is alles ook weer mooi groen.
De Sauna is ook lekker, tot je een schepje water op de stenen gooit
begin je gelijk te zweten :dizzy:
 
Ik heb hetzelfde!  Ik klaag altijd van wanneer krijgen wij warme dagen en dan komt het zoals vorige week (1 dag) en dan heb ik het veel te benauwd.  In australie zulke hete dagen meegemaakt maar daar is het anders, kon ik veel  beter tegen. 

Zal misschien wel "groen" nederland een beetje missen, nou ja misschien!
 
Dames, heren,
Kom maar niet in de zomer naar Brisbane dan (of verder Noordelijk): je zweet peentjes! Enige verkoeling kun je vinden aan zee, in de regenwouden, onder de douche of in de aircon! En die zomer duurt van ongeveer oktober tot maart, jawel een half jaar! HEERLIJK!  :clap2:

(En nu is het juni, het is ongeveer 25 graden overdag; heerlijk buiten! Maar als je 's avonds in het donker thuis komt (dat is zegge na 5 uur 's middags) in je prachtige oude houten Queenslander op hoge poten dan is het binnen net zo koud als buiten. Hartje winter: 5 graden! :freezing:   Ben slechts 32 jaren jong, maar ik zweer bij een elektrieke deken in de winter :readinginbed: ). 

Annemiek
 
Hihi, daarom is het ook aan te raden om in de zomer van nederland naar de winter van aussie te gaan als je gaat.. Dan kan je lichaam er langzaam aan wennen..

Grtz Tanne
 
[quote author=amoz link=topic=1852.msg17317#msg17317 date=1117934864]
Doe' k ook. Ben in juli lekker twee weekjes in Holland!  :)
[/quote]

Nou maak je borst maar nat en vergeet vooral je paraplu niet. :up:

miel
 
Vandaag is het weer erg mooi weer... Eens zien bij het KNMI wat het weer dit weekend doet... Dat weet je dus maar nooit hier ;)
 
[quote author=amoz link=topic=1852.msg17317#msg17317 date=1117934864]
Doe' k ook. Ben in juli lekker twee weekjes in Holland!  :)
[/quote]

En in Twente schijnt altijd de zon, tenzij het regent !
 
Ik vond het zeer slim van mezelf om maar even wat windschermen aan te schaffen vandaag. Mijn dochters (tweeling) geven een feest voor hun 14e verjaardag op 18 juni.
Aangezien we niet in Ozzieland wonen maar in winterwonderland kan je er niet vanuit gaan dat het droog blijft,----ik had dus een ozzie bbq feest gepland maar als het waait dan zullen ook de party tenten ook maar in de zak moeten  blijven . 30 kinderen????? ik zit hier toch in het verkeerde land he?

Miel
 
[quote author=Bacchus link=topic=1852.msg17568#msg17568 date=1118243623]
[quote author=amoz link=topic=1852.msg17317#msg17317 date=1117934864]
Doe' k ook. Ben in juli lekker twee weekjes in Holland!  :)
[/quote]

En in Twente schijnt altijd de zon, tenzij het regent !
[/quote]

En ik kom ook naar Twente, joehoe!
 
[quote author=amoz link=topic=1852.msg17286#msg17286 date=1117852367]
Ben slechts 32 jaren jong, maar ik zweer bij een elektrieke deken in de winter :readinginbed: ). 
[/quote]
Dat was wel het laatste waar we aan dachten toen we naar het warme Australie emigreerden, in NL ook nooit 1 gehad. Maar hier in Adelaide, althans voor het huis waar we toen zaten, gold in de regel dat het binnen 2 graden kouder was dan buiten. In NL zou je in de winter zeggen buiten 15 graden: ha lekker. Maar als het binnen 13 is en de oude/kleine kachel weet het na een uurtje naar 17 te krijgen dan ben je niet blij. Maar een elektrische deken was een hemelse uitkomst!

En ga je naar Twente vanwege de zonneschijn of kom je er vandaan?
 
Beide!

  :dancing: LENTE IN TWENTE LENTE IN TWENTE, EN ALS IK WEER ZO'N TUKKER ZIE, VOL MET BOERENSYMPATHIE, LENTE IN TWENTE, LENTE IN TWENTE, 'T LEVEN IS ZO GEK NOG NIE!  :dancing:
 
Kzol wal willen moar dur is genne tiet veur!  :cry:

Waorum kompoe nie met Annemiek noar oooonze afschietsborrel in het Vondelpark (Blauwe Theehuis) op zondag 14 augustus. Kunnen we wat ouwehoeren over Oz! We zijn daar van 1 tot 5 uur 's middags voordat we die avond weer op het vliegtuig "noar hoes" stappen.  :up:
 
Back
Top