zomertijd

Manja

Member
Ik heb al wel gesearched maar niet gevonden,nu wij de zomertijd hebben zijn we 1 uur vooruit gegaan en nu wilde ik weten hoe dat in Australie zit doen ze dat daar ook?

groetjes Manja :)

Claire,

Het zou zo maar kunnen dat het zo heet , gaat daarbij ook de klok een uur vooruit net als bij ons.

Ja, dat doen ze daar ook, maar dan dus juist een uurtje terug: wintertijd! (althans, deze tijd van het jaar dan)
En niet in alle staten. Queensland bijvoorbeeld niet en NT niet? Maar dat weet ik niet meer zeker. En Tasmanie had altijd een langere zomertijd (dus zette een maand eerder de klok een uurtje vooruit dan de rest), maar is dat nog zo?????????
Ik vind het altijd wel handig want ipv 10 uur verschil met bijv. Sydney, is dat nu nog maar 8 uur! (wij een uurtje vooruit, zij een uurtje terug, maar 2 uur verschil uit) En da's een stuk gemakkelijk met bellen. 7 uur op is dan nog maar 3 uur smiddags daar: nog steeds kantoortijd!

Jahaaa, in NSW. En er is inderdaad eerder een draadje over geweest.

Destijds kon er in Australia online gestemd worden of je voor of tegen was. Ik heb toen zelf fanatiek vóór gestemd, echter, na meer onderzoek (het is Drs. Eerainuh), realiseerde ik me dat de consequenties voor day light savings voor HEEL QLD een hoop meer consequenties heeft dan voor dat smalle strokie steden aan de kust. En blijkbaar is het niet slim om een lijn te trekken tussen dat strokie en de rest van QLD en daarom doen we hier niet aan DLS.

In NSW dus wel! Leuk om O&N te vieren in Tweed Heads/Coolongatta :)

Oke het verschilt nog al van staat. Ik zit nu te rekenen .Als wij wintertijd hebben scheelt het 7 uren met Perth,onze klok gaat vooruit dan scheelt het dus nog 6 en gaan zij dan ook nog 1 achteruit dan scheelt het nog maar 5 klopt dit wel ??? Het lijkt wat weinig volgens mij gaat er iets mis met mijn berekening.

[quote author=memswear link=topic=4400.msg55007#msg55007 date=1144402414]
Oke het verschilt nog al van staat. Ik zit nu te rekenen .Als wij wintertijd hebben scheelt het 7 uren met Perth,onze klok gaat vooruit dan scheelt het dus nog 6 en gaan zij dan ook nog 1 achteruit dan scheelt het nog maar 5 klopt dit wel ??? Het lijkt wat weinig volgens mij gaat er iets mis met mijn berekening.

[/quote]

In WA doen ze er niet aan. Het verschil in de winter was inderdaad 7 uur, en nu is dat 6 uur.  :)

Kijk maar even op

www.captainoz.nl

alles in een keer bij de hand
Is dit gemakkelijk ......of........gemakkelijk. :up:

ps;De NLse tijd word inorde gebracht , hebben ze me verteld :cry:

cheers

Jack :evil:

bedankt allemaal om mijn reken kronkel weer recht te strijken met de goede informatie.

Hallo allemaal,

Als jullie willen zien hoe laat het is in Oz kijk naar:

www.timeanddate.com en volg de link "World Clock"... en als dat niet genoeg is klik op "Full World Clock".

Hier vinden jullie veeeeeeel steden!!  :up:

Andrew & San

Ik wil toch nog eens een reactie plaatsen in deze topic. Het schijnt dat sinds 15 jaar WA niet aan daylight savings heeft gedaan , maar toen wij 2 dec. j.l ariveerden zijn ze er weer mee begonnen. Het zal onze schuld wel zijn.

groetjes Manja

Hoi Manja,

Even ombouwen die tekst hè!!

Het is dankzij jullie dat ze er mee begonnen zijn  :wink:

groetjes Miranda  :smile:

Voordat het zover was kon je de krant niet openen of ze hadden het er wel over: Day light saving in WA.
En nu het zover is en het doorgevoerd is voor een trail period van 3 jaar, nu hoor je er niemand meer over.
Nou, wij vinden het wel lekker hoor. Kun je 's avonds als je uit je werk komt nog lekker genieten van het licht.

Ja wij hebben er ook van genoten,'s avonds nog lekker even genieten buiten de camper.Je zag ook dat mensen na hun werk nog even gingen te vissen toen we in Femantle op de camping zaten.

Wat wel aardig was, we waren door een nederlands ouder echtpaar uitgenodigd voor een kopje thee nadat we ze in een winkel hadden ontmoet, en zij vonden het verwarrend dat uur extra want normaal zetten ze om 4 uur de deuren tegen elkaar open om de Fremantle docter binnen te laten en nu pas om 5 uur.

Wij zijn nu weer thuis en hebben giga last van een jetlag en bibberen ons kapot. brrrrr.

groetjes Manja :smile:

Van die lange zomeravonden als  in NL heb je hier nergens denk ik. Midden zomer is het bij ons (Port Stephens - 150 km boven Sydney) toch wel donker om 9 uur 's avonds. We zitten hier dan ook behoorlijk oostelijk in de tijd zone. In Melbourne - zelfde tijd als wij  en stukje zuidelijker - moet het toch wel tot 10 uur licht zijn denk ik.

Mag ik daar eens wat over horen? Hoe is dat in Perth (ook meest westelijk in jullie zone in WA). Tot hoe laat is het licht, begin January? Ben daar (nog) nooit geweest.

Back