zonder permanent visa, maar met kinderen naar Australië

Ingepinge

New Member
Zijn er hier mensen op het forum die niet op basis van een permanent visa vertrekken naar OZ, maar wel al schoolgaande kinderen meenemen.
Ik ben nog heel onwetend, dus is dit mss een stomme vraag, maar hoe groot is de kans dat een tijdelijk visa een permanent visa wordt?
Of is definitief emigreren naar OZ, alleen haalbaar met zo'n skilled visa?

Thanx :|
 
Een toeristen, working holiday of sudentenvisum valt zomaar niet te veranderen in een permanent visum, vanuit zo'n situatie kun je proberen een sponsorship te krijgen. Dit is bijna alleen maar mogelijk als je een werkt in een sector waar ze mensen zoeken, die niet direct/of moeilijk in Australie te krijgen zijn. De werkgever is financieel verantwoordelijk voor jou en je gezin. Als je eenmaal langdurig sponsorship hebt mag je na 2 jaar, mits je werkgever je wilt ondersteunen hierin, en je moet onmisbaar blijken voor het bedrijf, het veranderen in een EMS visum, wat dus permanent is. Nee, het is dus niet makkelijk, maar wel mogelijk.

Op welk tijdelijk visum zouden jullie binnen willen komen?

Nynke
 
Yep, wij zijn bezig met een Business Owner (State sponsored) visum, Subclass 163. En doen dat met drie schoolgaande kinderen.
Dus inderdaad een tijdelijk visum dat vervolgens -als het goed is- na 4 jaar in een permanent visum kan worden omgezet. Criteria voor deze omzetting vallen ons inziens mee, de eerste stap is aanzienlijk lastiger.

Hebben echter wel het idee dat het aan de voorkant (d.w.z. bij de aanvraag van een tijdelijk visum) relatief eenvoudiger is om een skilled visa te verkrijgen, maar geen van ons beiden beheerst een vak.
Overigens kunnen we er wat betreft 'de eenvoud' van een skilled visa best naast zitten, maar we baseren dat op het feit dat er veel vakmensen worden gevraagd en niemand lijkt te zitten wachten op personen zoals wij...  :wink:
 
[quote author=letsgo link=topic=6048.msg75779#msg75779 date=1164443104]
Yep, wij zijn bezig met een Business Owner (State sponsored) visum, Subclass 163. En doen dat met drie schoolgaande kinderen.
Dus inderdaad een tijdelijk visum dat vervolgens -als het goed is- na 4 jaar in een permanent visum kan worden omgezet. Criteria voor deze omzetting vallen ons inziens mee, de eerste stap is aanzienlijk lastiger.

Kan je daar iets meer over vertellen. Waar vind ik hier informatie over.
Hoe zien jullie dit met de kids, wat als je terug moet komen, is dit dan niet te veel gevraagd van de kinderen? Dat zijn vragen waar wij mee zitten. Ons insziens kunnen die kinderen zich éénmaal prima aanpassen, maar mogen wij dat 2x vragen (indien het niet lukt). Zo zien wij het voor onze kinderen, maar ik hoor graag de visie van andere mensen hierover.
Wij willen echt naar AUstralië!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op welke manier dan ook![/quote]
 
Even een tussenvraagje, hoe oud zijn jullie kinderen?

Komen morgen even op jouw vragen terug, moeten nu een dag naar familie (ook een reden om te vertrekken).  :wink:   
 
Als je een sponsored visa hebt, kan dat na twee jaar overgezet worden naar een permanente visa.
Op dit moment hebben wij een tijdelijk visum en de oudste gaat na de zomervakantie naar school.
Echter is onze aanvraag voor het permanente visum al weg en hopelijk wordt dit over 8 weken in behandeling genomen.
 
[quote author=Wilsil link=topic=6048.msg75855#msg75855 date=1164544876]
Als je een sponsored visa hebt, kan dat na twee jaar overgezet worden naar een permanente visa.
Op dit moment hebben wij een tijdelijk visum en de oudste gaat na de zomervakantie naar school.
Echter is onze aanvraag voor het permanente visum al weg en hopelijk wordt dit over 8 weken in behandeling genomen.
[/quote]

Ik heb me voorlopig nog vooral bezig gehouden met info over skilled  visa. Hoe geraak je aan zo'n sponsored visa. Moet je dan vanuit België al werk vinden of kan je dat terplekke doen?
Is de kans daarna op zo'n permanent visa dan reëel. Gaat het dan ook met punten?
 
Ingepinge, zijn we weer...
Even terugkomend op jouw vragen: de wijsheid om voor een Business Owner visum, Sublass 163 te gaan, komt niet van ons zelf maar vindt plaats op advies van het door ons ingeschakelde bureau. Wij hebben het gevoel dat als je geen kans maakt op een skilled visa, het vrijwel onontbeerlijk is om de aanvraag via een bureau te laten verlopen.

Onze kinderen zijn 14, 12 en 8 en dat zijn wellicht nog lastigere leeftijden dan die van jullie. En wij willen simpelweg niet over 50 jaar hoeven te zeggen, 'hadden we maar.....'
Daarnaast hebben wij het vertrouwen dat het aanpassen goed zal verlopen. Het zorgvuldig voorbereiden van de grote stap hoort daar wat ons betreft wel bij. Veel erover praten, redenen goed toelichten, een hoop beeldmateriaal, etc. Moeder en dochter van 14 gaan om die reden eind februari samen een kijkje nemen om het enthousiasme van laatstgenoemde aan te wakkeren. We gaan er maar van uit dat dit ook zal lukken, al vormt met name het verplichte schooluniform vooralsnog voor nogal wat weerstand.... 
 
[quote author=letsgo link=topic=6048.msg75876#msg75876 date=1164560379]
Ingepinge, zijn we weer...
Even terugkomend op jouw vragen: de wijsheid om voor een Business Owner visum, Sublass 163 te gaan, komt niet van ons zelf maar vindt plaats op advies van het door ons ingeschakelde bureau. Wij hebben het gevoel dat als je geen kans maakt op een skilled visa, het vrijwel onontbeerlijk is om de aanvraag via een bureau te laten verlopen.


[/quote]
Welk bureau hebben jullie ingeschakeld?
Een business owner visum, moet je daar zelf een zaak voor uit de grond stampen?
 
Wij zijn van plan om met een studentenvisum naar Oz te vertrekken,over 2 jaar.En daarna proberen om te zetten naar permanent.
 
[quote author=Ingepinge link=topic=6048.msg75860#msg75860 date=1164546200]
Ik heb me voorlopig nog vooral bezig gehouden met info over skilled  visa. Hoe geraak je aan zo'n sponsored visa. Moet je dan vanuit België al werk vinden of kan je dat terplekke doen?
Is de kans daarna op zo'n permanent visa dan reëel. Gaat het dan ook met punten?
[/quote]

Ik kan alleen maar zeggen hoe wij er aan "gekomen" zijn.
Toen we besloten hebben dat we naar Oz  wileden, heb ik de contacten die ik had bij mijn vorige werkgevers aangesproken. Even in het kort: ik werkte in dienst van een bureau die mij verhuurde aan klanten. Een soort van veredelde uitzendbureau, laat het ze maar niet horen.
In ieder geval, zij hadden geen werk voor mij down under. Dus waren we al het pad ingeslagen van de independent skilled visa.
Totdat ik in februari dit jaar na de geboorte van onze jongste terug op het werk kwam en mijn inbox controleerde.
Een email uit Perth: Wilco, als je nog steeds interesse hebt en je kan dit....en dit.......blabla............bel of email even.

Om een lang verhaal kort te maken, in maart gebeld met de manager, en begin mei belde ze om te vragen wanneer ik kwam. Halverwege mei zat ik al in Perth.
Zoals ik al op een ander topic van je gereageerd heb, iedereen is anders en misschien heb ik geluk gehad. Maar niet geschoten is altijd mis.
 
Wij hebben The Immigration Group ingeschakeld (Ray Brown). Op basis van een persoonlijk gesprek is vastgesteld op welke categorie visum wij het meeste kans maken. Dat is dus het Business Owner, subclass 163 (senior management stream) geworden.

Deze categorie houdt niet zozeer in dat je, zoals jij stelt, vanaf dag 1 in Oz een bedrijf uit de grond dient te stampen, maar meer dat je 1) over ervaring met het bouwen en leiden van een eigen bedrijf beschikt en 2) middelen meeneemt om op termijn ook een bedrijf in Oz op te bouwen dan wel in een bestaand bedrijf te investeren. En dat 'op termijn' heeft dan wel te maken met het omzetten van een temporary in een permanent visum. Anders gesteld, wil je dat laatste, dan moet je twee jaar vantevoren aan die eis voldoen.

Overigens is het aparte van de toevoeging 'senior management stream' weer dat als je geen eigen bedrijf hebt gehad maar wel een hogere managementfunctie in een bedrijf hebt vervuld, je de visumaanvraag ook onder de Business Owner, subclass 163 kan verrichten. Wat betreft het omzetten in een permanent visum gelden dan wel weer dezelfde eisen. Alles nog duidelijk?  :)
 
[quote author=Wilsil link=topic=6048.msg75855#msg75855 date=1164544876]
Als je een sponsored visa hebt, kan dat na twee jaar overgezet worden naar een permanente visa.
Op dit moment hebben wij een tijdelijk visum en de oudste gaat na de zomervakantie naar school.
Echter is onze aanvraag voor het permanente visum al weg en hopelijk wordt dit over 8 weken in behandeling genomen.
[/quote]

Een sponsored visa: stel ik het juist dat je met een tijdelijk visa kan vertrekken, werk zoekt, je laat sponsoren door je werkgever en na een bepaalde periode een permanent visa kan aanvragen. Ik denk bijvoorbeeld aan de toeristensector.
 
Nee, het is andersom.
Je zoekt werk, laat je sponoren door dat bedrijf, krijg een tijdelijk visum, gaat naar Oz en naar twee jaar vraag je een permante visum aan. Kan via je werkgever als ze meewerken.
Je kan op een tijelijke toeristen visum binnenkomen, maar dan mag je niet werken.
Een tijdelijke Working Holiday Visa mag je maximaal 30 zijn en mag je maar beperkt werken.
 
Hi allemaal,
Ik ben via via op deze site gekomen, en las wat interessante dingen over het "vertrekken naar oz zonder permanent visa". Dat is namelijk wat mijn vriend en ik ook willen doen. Hij heeft daar een goede vriend wonen die een eigen stucadoorsbedrijf heeft, mijn vriend is stucadoor. Wij zijn eerder al een jaar in oz geweest, met een working holiday visa, en mijn vriend heeft toen al voor hem gewerkt. Die vriend wil ons heel graag sponsoren om te emigreren, daarom willen we in Mei/Juni vertrekken met een toeristen visum, en vanuit daar alles regelen. Als je met je toeristen visa gaat en daar een permanent visa gaat aanvragen, krijg je als het goed is een "overbruggingsvisa" tot je je permanente visum hebt. Maar nu hoorde ik laatst van iemand  dat je met dat tijdelijke visa niet mag werken. Ik kan dit nergens vinden op geen een site. Mij lijkt het zelf een beetje onwaarschijnlijk, hoe wil je daar anders rondkomen zonder inkomen??? Weet toevallig iemand hier wat meer over?
Groetjes Wendy
 
Hoi Wendy,

Je zegt dat die vriend je wil sponsoren; dan heb je het over een 457 visum en dit is een tijdelijk werkvisum en geen permanent visum. Er is wel een bridging visa voor mensen die zeker een 457 visum krijgen (dus alles is geregeld maar het duurt een aantal dagen/weken voordat je 'm daadwerkelijk hebt) en op dat overbruggingsvisum kun je aan de slag.
Maar het is niet zo dat je vrolijk Oz binnen kunt komen, de visum zaken begint te regelen en dan meteen zo'n bridging visa te pakken hebt.
Ik zou de tijd tot mei/juni besteden om dat sponsorvisum te regelen samen met die vriend; dan kun je aan de slag als je in Oz bent en vervolgens (na een jaar) een permanent visum aanvragen.

(met alleen een toeristenvisum mag je ZEKER niet werken dus pas er voor op dat je hier aankomt en niets kan...)

Succes!
Jan
 
Hey Linda,

Ik kon toch echt een bridging visa krijgen als m'n 457 visum niet verleend zou worden voordat ik met werken begon... Maar ja: misschien was dat wel niet waar... Ik heb er geen gebruik van hoeven te maken omdat ik m'n 457 binnen 3 dagen had  :smile:

Cheers,
Jan
 
Back
Top