Zoontje Pip wil niet naar Australie!

Heel pakkend vind ik dit verhaal alsook de reacties... Hoe dat kinderen alles zo snel door hebben, ongelofelijk toch !
Maar de mogelijkheden zijn nu enorm om ze goed voor te bereiden op zulk een grote gebeurtenis; gelukkig maar !!

Vele groetjes,
kruisje ( heel gelukkig geweest op en net terug van onze eerste trip naar Down Under  :smile: )
 
Wilbert, ben even kwijt hoe oud de dame in kwestie is. Misschien dat ik dan nog eens verder kan denken over andere oplossingen. Het is gewoon heel zielig als zo'n meiske haar vriendin/nichtje zo ontzettend mist. Wij hebben nl. zelf altijd gezegd dat als er iemand uit het gezin te veel heimwee zou hebben , dat we dan terug naar Nederland zouden gaan. Maar in dat scenario denk je er niet aan dat het wel eens 1 van de kinderen zou kunnen zijn.
 
Die afspraak hebben wij ook, en dat geldt ook voor de kinderen, dus mocht het dermate erg blijven voor haar dan is dat een reden voor ons om terug te gaan. Maar zeker het eerste jaar nog niet.
 
Zoud het inderdaad gewoon nog even proberen vol te houden, misschien als ze eenmaal voldoende echte vriendinnen hier kan maken, dat het gevoel een beetje slijt.

Even helemaal off-topic.... Zag op jullie site dat jullie naar de Disney Princesses on Ice zijn geweest. Waanzinnige show, ben met Suzanne met de kerst in 2007 ook geweest, was haar kerstcadeau. Die meid heeft toen de dag van haar leven gehad. Kan me zo voorstellen dat jullie meiden daar ook inderdaad enorm van hebben genoten. Super!
 
Ja de dames hebben echt genoten. We zijn er ook in stijl(princessenjurken) naar toegegaan. Kaartjes(VIP suite) ook nog voor niks via de werkgever dus de lol kon niet op :up: :up:
 
Hallo Betty,

Wij zijn nog niet helemaal zo ver als jullie, maar ik kan je wel de tip geven (vanuit kinderpsychologie) betrek je kind bij je plannen als hij het kan snappen. Zoals inpakken, maar ga niet te ver in het uitleggen. Het zal tot het moment van aankomst angstig kunnen zijn. Houd je vast aan het feit dat kinderen veeel flexibeler zijn dan volwassenen. Nu zal hij onzeker blijven, dat kun je niet voor hem wegnemen. Gewoon blijven uitleggen en gerust stellen. En je kunt inderdaad wat een voorgangster al vertelde nu vast beginnen met video skype met vriendje en opa en oma. ik weet van een kennis waarvan een beste vriendje naar Vietnam ging. De kinderen zaten op een bepaald moment een uur samen via video skype te kleien. De een in Vietnam de ander in Nederland.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes Miranda
 
Back
Top