zouden wij in aanmerking komen??

helmut

XPdite Sponsor
Hallo allemaal

Is er iemand die ons een heel eind op weg kan helpen?
Wij zijn al tijden aan het twijfelen om eventueel naar Australië te verhuizen maar nu zijn we SAMEN van meinig dat we er toch voor moeten gaan nu we nog jong zijn.

Mijn vrouw, Leonie, wordt deze week 26 jaar werkt als bouwkundig inspecteur bij een woningbouw coöperatie> Full time job wat ze met heel veel plezier doet. Eind dit jaar verwachten we wel ons eerste kindje maar daarna wil ze toch weer voor enkele dagen gaan werken.

Ik, Helmut, werk als vertegenwoordiger in sanitaire producten. (deze worden ook in Australie verkocht) Ben 37 jaar en heb als opleiding gehad MTS Bouwkunde.

Hopelijk kan iemand ons helpen want we hebben er echt zin in...
Greetings ons
 
Ik zou zeggen, kijk eens op www.immi.gov.au op deze side staat heel veel info over emigreren naar Australië. Voor de skilled visum kun je het beste kijken wie van jullie twee de meeste punten kan halen voor het visum en dat dan gebruiken voor de aanvraag. De partner kan dan met zijn of haar kwalificaties voor extra punten zorgen.

Hoop dat jullie hier mee verder kunnen.

Groetjes,

Dave
 
He Dave

bedankt voor de info.
Ik ga er zo zeker kijken. Als het het makkelijkste via mijn partner gaat, in dit geval, gaan we dit zeker proberen.

Zou jij het zelf proberen te regelen of via een instantie/bedrijf?

greetings Helmut
 
De meningen zijn erg verdeelt op het forum, over zelf de aanvraag regelen of het laten doen. Ik heb het zelf gedaan, omdat ik graag het geld uit wilde sparen en wil gebruiken als ik in Australie zit. Anderen vinden het makkelijker om een bureau in te schakelen.
Je kunt ook zelf beginnen en als je er niet uit komt een bureau inschakelen. Het is een beetje wat je zelf wil.
 
Zelf doen of alles via een migratie agent regelen de keus is inderdaad aan jullie.
Wat ik zelf heb gedaan is eerst booklet 6 doorgelezen, hierna had ik zelf al een idee welk visum het beste bij mijn situatie paste.
Hierna heb ik toch een kansberekening bij zowel Buyse als M2A laten maken.

Buyse was gratis maar sloeg in mijn geval helemaal de plank mis. M2A gaf wel een goed advies en bevestigde eindelijk mijn gedachten. Uiteindelijk heb ik besloten om mijn aanvraag zelf te doen, of dit de juiste keuze is geweest moet nog blijken want ik ben er nog niet. Maar vooralsnog denk ik dat ik op de goede weg ben en dat het inderdaad net zo snel kan gaan als je zelf alles regelt. Moet wel eerlijk toegeven dat ik een vrij eenvoudige aanvraag heb, STNI met beroepserkenning bij Vetassess, dus geen RPL etc. Maar verdiep je er eerst eens in op wiens beroep/opleiding jullie meer kans maken dan ben je al een heel stuk verder.

Groeten Chantal.

p.s. mochten jullie voor je vrouws beroep gaan, hou er dan rekening mee dat werkervaring alleen telt als je 20 uur of meer in de week werkt.
 
Hai Helmut,

Op het forum kun je meer info terugvinden over bureaus. Overwegingen om het wel of niet via een bureau te doen en ook ervaringen met specifieke bureaus. Goed om dat door te nemen voordat je er evt met een in zee gaat denk ik. En een kansberekening kan nooit kwaad denk ik om eens mee te beginnen.

Wij zelf hebben Move2Australia in de hand genomen, omdat wij voor een minder makkelijk visum gaan (skilled independant met RPL) en wij wilden er zeker van zijn dat we zaken op de juiste manier doen (voor zover je zeker kunt zijn). Er zijn mensen die aangeven het goed zelf te kunnen. Voor iedereen is dit anders.

Succes met het uitzoekwerk en op dit forum is veel terug te vinden en te vragen.

Dijnnas
 
he allemaal

alvast bedankt voor jullie info

natuurlijk is alle info welkom, ik kan helaas niet elke dag reageren omdat mijn pc kl...ote is maar echt nogmaals bedankt voor alle tips/info

gr Helmut en Leonie
 
Back
Top