zoveel vragen

moppie

New Member
Hallo allemaal,

ik heb me net aangemeld voor deze site. Mijn vriend en ik willen graag volgend jaar na de zomervakantie (dus januari 2006) gaan werken op een school in australië.

Onze plannen zijn pas vorige maand ontstaan en nu vraag ik me af hoe snel we moeten beginnen met het gericht zoeken naar de manieren om een visa te krijgen. En alle andere zaken die geregeld moeten worden. Hoe vind je bijvoorbeeld een huurhuis, en een baan? En welke visa kan ik het beste aanvragen; een working holiday visa of een temporary visa, of een skilled person visa.

Weet iemand hier al meer van? Vooral over hoelang van te voren je moet beginnen met het regelen van alles. We zijn met z'n tweeën, we hebben nog geen kinderen dus dat scheelt misschien. Maar goed als iemand iets weet, wil je me dan helpen?

met vriendelijke groet,

lotte
 
Het regelen van een Skilled visum kost best wat tijd, reken toch wel op een jaar.
 
Hoi,

Om je diploma in het onderwijs erkend te krijgen moet je werkervaring aantonen (3 van de afgelopen 4 jaar) bij de AEI-NOOSR.
Voldoe je hier niet aan dan krijg je geen Assesment, en dus ook geen Skilled Independant Visum, op basis van je lesbevoegdheid. De kans is groot dat je zonder werkervaring ook niet met een ander visum in het onderwijs aan de slag kan.

GRoeten Sander
 
Niet waar :wink:. Ik heb ook een assessment gedaan bij de NOOSR want ik ben eigenlijk biologie leraar. Na mijn afstuderen ben ik compleet iets anders gaan doen en dat doe ik al sinds 1999. Om een positieve assessment te krijgen, moet je werkervaring aantonen (3 van de afgelopen 4 jaar) in EEN beroep op de SOL-lijst. Dit hoeft dus GEEN werkervaring te zijn in je nominated occupation.
 
Hoi,

Dat is anders dan wat er staat op het formulier "Applying for a teaching skills assesment"... daar staat duidelijk omschreven dat er een verklaring moet worden meegestuurd, met een beoordeling van het functioneren als leraar.  (Giving evidence of satisfactory performance as a teacher)

Maar als het jou is gelukt, dan bewijst het dat het i.i.g. kan.

Groeten Sander
 
Of er is in de tussentijd iets veranderd :p. Ik heb mijn skills-assessment halverwege 2004 gedaan.
 
Back
Top