zuid of noord kant van de rivier

ingridrob

New Member
Wat is dat toch dat verschil tussen aan de noord kant of aan de zuidkant van de rivier wonen.
De noordelingen lijken nogal moeite te hebben met de andere kant. Wij vinden het heerlijk, zo in de stad en de narrows is helemaal geen probleem. Goedkopere huizen(?) aan de zuidkant, weet ik niet. Niet waar wij wonen, in Attadale.

Ingrid

ai zzont noow vat joe are talking about... Zijn er mensen die meningsverschillen hebben mbt t wonen int noorden of zuiden van freo? Ehm... wat bedoel je met narrows...? Ik ga int zuiden wonen omat ik daar bij kennissen van Liam kan huren zodat we meteen een plek hebben om te verkassen. Verder geen bijzondere redenen, vinden t wel fijn om in de buurt van Freo te wonen...

In Nederland zou ik zeggen het zuiden van de rivieren (veel beter)
Kom maar op met de reacties

Groetjes een brabander ( die zelfs ten zuiden van de rivieren het in Nederland niet mer ziet zitten)

Een van de verschillen Noord of Zuid (van de Swan river) is dat (naar horen zeggen ;-) ) er boven de rivier voornamelijk Britten en andere 'nieuwe' Australiers wonen. Wil je een 'echte' Australier tegenkomen of als buur hebben, dan schijn je die vooral meer ten Zuiden van de rivier tegen te komen. In hoeverre dat in zijn algemeenheid klopt weet ik niet. Wel dat wij in onze straat (in Darch, NOR) welgeteld 2 australische families hebben wonen en verder Russisch, Roemeens, Joegoslavisch, Chinees etc...

Overigens geen voorkeur voor een van beide hoor... Voor ons kwam dit huis nu eenmaal goed uit en stond toevallig hier ..

In Nederland zou ik zeggen ten Noorden er is toch maar één stad in Nederland , al zou ik niet willen ruilen met Perth :grin: :lol:

Hier wonen we precies op de rand maar eingelijk ten noorden scheelt 600 meter, maar kom veel vaker ten zuiden van de rivier dan ten noorden :up:

heb aan beide kanten gewoond en ook nog in Albany.
Maar het noorden gedeelte is relaxter.
Woon nu is de Swan Valley, echt perfect wijn, beer vodka om de hoek

[quote author=kire link=topic=7777.msg101235#msg101235 date=1192842918]
Woon nu is de Swan Valley, echt perfect wijn, beer vodka om de hoek
[/quote]

:up: :up:Waar is dit precies...

Jack :evil:

net boven midland!!
om de hoek van de dutch shop in guildford.

http://www.swanvalley.com.au/en/default.htm

Uiteraard het noorden, veeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter.

Wij zijn beide kanten doorgereden en konden toch niet echt de wijken in het zuiden waarderen. Veel oude wijken en je hebt daar het vliegveld.
Puur het gevoel, hte sprak ons niet aan. O ja, behalve Rolleystone en Mount Richon. Dat is bij Armadele. Maar toch meerdere wijken in het noorden die wij mooier, schoner, netter vinden.

ik denk niet dat goed rond heeft gekeken in het zuiden dan wilsil. :?

Ik ben in het zuiden en noorden geweest en zie niet veel verschil. Overal wordt er meer gebouwd.
Onder Rockingham zijn er heel veel nieuwe wijken. E is bijna geen opening tussen rockingham en mandurah.
en daar voorbij zijn er nog meer niewe wijken.
Wat ik we heb gevonden is dat er meer te doen is in het zuiden over de weekend dan in het noorden.

jolanda.

Valt Rockingham en Mandurah nog onder Perth??  :wink:
Gelukkig maar dat de smaken verschillen he Jolanda. Anders zouden we allemaal in het zuiden wonen.

Rockingham is wel in het rondje van Perth, ik weet niet of Mandurah is, maar ik heb het altijs zoal gezien.Het is maar een half uurtje rijden naar Perth.
Gelukkig wel dat smaken verschillen.

Zolang je maar gelukkig bent in jeigen (huur)huisje toch?
Als je lekker zuid woont, en dat bevalt, nou prima toch.
Dat geldt hetzelfde voor het noorden, alleen heb je daar minder last van de vliegtuigen die naar het vliegveld in het zuiden gaan.

Back