Zwanger tijdens visumaanvraag

Hillegien

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Wie heeft er verstand van het volgende:

Ik ben 15 weken zwanger van ons eerste kindje. Het gaat allemaal prima, alleen weet ik niet precies hoe en wanneer we dit aan DIMIA door moeten geven. Onze visumaanvraag hebben we al opgestuurd.

Zelf leek het me het makkelijkst om gewoon het verzoek om medicals en VOG af te wachten. De rontgenfoto zal uitgesteld moeten worden, maar de rest kunnen we dan misschien incl. form 1022 (notification of changes in circumstances) met de vermelding dat ik in verwachting ben alvast opsturen.

Is dit handig of heeft iemand andere suggesties?

groetjes en alvast bedankt, Hillegien
 
Allereerst van harte gefeliciteerd!

:bath:

Ik weet toevallig dat er hier op het forum ergens een topic loopt waar alles in staat over zwangerschap tijdens de aanvraag, zoek die even op en dan heb je denk ik wel de belangrijkste antwoorden op je vragen.
Veel succes :up:

Gr Wilbert
 
Hij hadden hetzelfde dillema en kozen dezelfde oplossing (gewoon afwachten en later opsturen). Gelukkig/helaas duurde het wat langer voordat er antwoord uit Australie kwam op de visumaanvraag dus toen we voor de x-ray moesten was de kleine er al. Gelijk ook medisch gekeurd en de boel opgestuurd, geen probleem.
 
Hoi Hillegien,

Wij kregen eergisteren het verzoek om de Medicals en VOG op te sturen. In de bijlage vond ik het volgende stukje (ik heb het letterlijk 'geknipt en geplakt'):

"If an applicant is pregnant, or becomes pregnant during the processing of the application, please advise this office immediately through Form 1022 Notification of Changes in Circumstances including the expected date of birth. Pregnant women may not be able obtain a cleared medical result. If a pregnant applicant does not wish to undergo an x-ray examination, it is advisable that all family members delay undertaking their health and character checks until after the birth of the child. If one or more applicants intend to delay undertaking their health and character checks, please advise this office on Form 1022."

Is dus allemaal niet zo problematisch  :wink:

Geniet lekker van je zwangerschap  :up:

Greetz Roel
 
Bedankt voor de reacties.  :)
Dat het nu waarschijnlijk allemaal iets langer gaat duren is voor ons niet zo'n probleem, we willen toch pas op z'n vroegst feb./mrt. 2006 richting OZ, zeker nu we een kindje krijgen. :baby:
 
Hi Hillegien,

Allereerst geweldig gefeliciteerd met je zwangerschap.
Omdat wij een tijdje geleden zaten te dubben of we een tweede kindje wilden heb ik het een en ander bij de gynecologe nagevraagd. Deze vertelde mij dat je van cadiologen (de mensen die de foto maken)en gynecologen (de mensen die het meest weten van alles omtrent de baarmoeder eo) nooit een negatief advies zal krijgen over een rontgenfoto, omdat dit niet nodig is. Ook heb ik nog via een vriendin (die in het ziekenhuis werkt) geinformeerd bij een cardioloog. Deze zei dat als je gaat vliegen of in bergachtig gebied komt de straling hoger is dan bij 1 rontgenfoto. Je wordt ook beschermt door middel van een lodenschort en het zou alleen gaan om je longen. Daarnaast zou het na 18 weken geen negatief effect kunnen opleveren omdat er dan de celaanmaak geheel volbracht is en je kindje alleen nogmaar moet groeien. Maar goed ik kan heel goed begrijpen dat je het gevoelsmatig toch liever niet doet en liever wacht totdat je kindje geboren is. Maar als je twijvelt zou ik als ik jou was toch nog informeren en dan niet alleen bij de verloskundige maar ook in het ziekenhuis waar ze vaker met rontgenfoto's te maken hebben.

groetjes van Marjon

BTW een hele leuke zwangerschap toegewenst!
 
Ik heb inderdaad gehoord dat rontgenfoto's vooral in het begin van de zwangerschap het meeste gevaar voor de baby op zouden kunnen leveren. Nadeel tegen het einde van de zwangerschap is dat je organen en dus ook je longen wat door de baby opzij geduwd worden, waardoor je dus geen goed beeld van de longen meer zou kunnen krijgen.

Dat met die straling tijdens vliegreizen en in de bergen is trouwens nieuw voor me. In juni gaan we op vakantie met het vliegtuig en ook nog naar een bergachtig gebied! Oeps!

In principe wil ik de rontgenfoto (en waarschijnlijk dan ook de medische test) uitstellen tot na de bevalling.

groetjes, Hillegien
 
Inmiddels hebben we bericht gekregen van DIMIA. We hebben besloten de medische test uit te stellen tot na de bevalling. Het VOG kunnen we volgens mij alvast wel aanvragen en opsturen.

Nu vroeg ik me het volgende af:

* Als de baby straks geboren wordt moet hij/zij dan ook een medische keuring ondergaan? En een rontgenfoto?
   En zo ja, kan dit dan meteen of moet de baby eerst een paar weken/maanden oud zijn?

* Moeten we voor de baby verder nog dingen opsturen i.v.m. de visumaanvraag? (Ik geloof dat je in ieder geval
   pasfoto's nodig hebt.)

* Is het handiger om de baby een eigen paspoort te geven of om hem/haar bij een van ons erbij te laten schrijven?

Hopelijk heeft iemand hier verstand van!  :)

groetjes,
Hillegien
 
Hi Hillegien.

Als ik you was zou ik ook de VOG uit stellen,
die duur maar 2 tot 3 weken en het is er.
Maar de datum op de VOG gebruiken de visa afdeeling als uitgaans datum, als je het visa krijgt,
heb je 12 maanden van die datum om Aus binnen te komen.
Als je medical datum erder is gebruiken zij deze.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, mijn uit leggen is niet zo goed.
Nog gefeliciteerd met je zwangerschap.


Gr Ineke.   :up:
 
Gefeliciteerd  :up:

[quote author=Hillegien link=topic=1633.msg23934#msg23934 date=1124034931]
Nu vroeg ik me het volgende af:

* Als de baby straks geboren wordt moet hij/zij dan ook een medische keuring ondergaan? En een rontgenfoto?
   En zo ja, kan dit dan meteen of moet de baby eerst een paar weken/maanden oud zijn?
[/quote]
De baby moet ook gekeurd worden maar dat stelt weinig voor (als het gezond is). Wegen, meten (ook hoofdomtrek) en een blik in het groene boekje zijn voldoende (dat is onze ervaring). Babies en kleine kinderen hoeven geen rontgenfoto te laten maken of een hiv test te ondergaan. 

[quote author=Hillegien link=topic=1633.msg23934#msg23934 date=1124034931]
* Moeten we voor de baby verder nog dingen opsturen i.v.m. de visumaanvraag? (Ik geloof dat je in ieder geval
   pasfoto's nodig hebt.)
[/quote]
De visumaanvraag moet worden aangevuld. Je moet o.a. pasfoto's en een uitreksel uit het geboorteregister opsturen (en eventuele andere zaken afhankelijk van je situatie).

[quote author=Hillegien link=topic=1633.msg23934#msg23934 date=1124034931]
* Is het handiger om de baby een eigen paspoort te geven of om hem/haar bij een van ons erbij te laten schrijven?
[/quote]
De baby kan worden bijgeschreven in jouw/jullie paspoort en wordt dan ook op de visumstikker 'bijgeschreven'. Het is makkelijker om het kind een eigen paspoort te geven als je mogelijk naar de VS gaat. Voor kinderen die geen eigen 'machine readable' document hebben moet je namelijk een visum aanvragen bij de Amerikaanse ambassade/consulaat. 

Wij hebben voor de zekerheid eigen paspoorten voor de kinderen genomen (of eigenlijk gekocht  :|). Is ook leuk voor later omdat er een mooie visumstikker in zit met hun eigen naam erop en een mooie stempel dat we aankwamen in Melbourne.
 
Nog even ter aanvulling van Jeroen, onze kids hebben vanaf het begin een eigen paspoort EN staan ingeschreven bij mij in het paspoort. Het eigen paspoort werd ons aangeraden voor het geval dat mijn husband met een of twee van de kinderen zou moeten reizen (door wat voor situatie dan ook. Denk spoed geval, etc.  :-( ). Uiteraard hopen we allemaal dat zoiets nooit nodig is en normaliter heb je altijd tijd zat om allerlei zaken te regelen. Maar naast dat het gewoon leuk is voor later (vonden wij ook :)) om zo'n eigen paspoortje te hebben geeft het ook gewoon een prettig gevoel dat ze altijd "reisbaar" zijn. 

Ze zijn alleen nog wat te klein om alvast zelf in de Australische cue te gaan staan om onze koffers van de band te halen, terwijl wij nog in de "lange rij" staan :)

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=1633.msg24001#msg24001 date=1124114974]
Nog even ter aanvulling van Jeroen, onze kids hebben vanaf het begin een eigen paspoort EN staan ingeschreven bij mij in het paspoort. Het eigen paspoort werd ons aangeraden voor het geval dat mijn husband met een of twee van de kinderen zou moeten reizen (door wat voor situatie dan ook. Denk spoed geval, etc.  :-( ). Uiteraard hopen we allemaal dat zoiets nooit nodig is en normaliter heb je altijd tijd zat om allerlei zaken te regelen. Maar naast dat het gewoon leuk is voor later (vonden wij ook :)) om zo'n eigen paspoortje te hebben geeft het ook gewoon een prettig gevoel dat ze altijd "reisbaar" zijn. 

Ze zijn alleen nog wat te klein om alvast zelf in de Australische cue te gaan staan om onze koffers van de band te halen, terwijl wij nog in de "lange rij" staan :)

Groetjes
Syl
[/quote]
Even kijken of ik het snap. Je kinderen hebben een australisch paspoort en zijn bijgeschreven in je NL paspoort of hebben ze een NL paspoort en staan ze bijgeschreven in je NL paspoort? Dat laatste kan volgens mij niet. Toen wij voor onze kinderen een paspoort aanvroegen moesten de bijschrijvingen in onze paspoorten worden doorgehaald. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten hoor  :cool:
 
Sorry Jeroen... :-D ben soms een beetje vaag :). Maar het is inderdaad zo dat onze kids allebei een Australisch paspoort hebben (zijn hier geboren) en daarnaast staan ze bijgeschreven in mijn Nederlandse Paspoort waardoor ze ook de Nederlandse nationaliteit hebben.  Waar ik eigenlijk op doelde is dat het verstandig is voor een kind(je) om een eigen reisdocument te hebben mocht er onverhoopts ooit een nood(reis)situatie voordoen.

Groetjes
Syl :)
 
Bedankt voor de reacties!  :)

Dus de datum van het VOG wordt ook gebuikt als uitgangsdatum? Dan stellen we die inderdaad ook maar uit.
Ik dacht dat alleen de datum van de medicals belangrijk was. Toch handig om te weten!

Zo'n eigen paspoortje leek mij ook wel schattig... en inderdaad je weet maar nooit wanneer het van pas komt!

groetjes,
Hillegien
 
Nog een vraagje:

Weet iemand of je ook een zwangerschapsverklaring mee moet sturen als je om uitstel van je medicals vraagt?
Of is alleen form 1022 voldoende?

groetjes,
Hillegien
 
[quote author=Syl link=topic=1633.msg24071#msg24071 date=1124190580]
Sorry Jeroen... :-D ben soms een beetje vaag :). Maar het is inderdaad zo dat onze kids allebei een Australisch paspoort hebben (zijn hier geboren) en daarnaast staan ze bijgeschreven in mijn Nederlandse Paspoort waardoor ze ook de Nederlandse nationaliteit hebben.  Waar ik eigenlijk op doelde is dat het verstandig is voor een kind(je) om een eigen reisdocument te hebben mocht er onverhoopts ooit een nood(reis)situatie voordoen.

Groetjes
Syl :)
[/quote]
Als je kinderen een Australisch paspoort hebben (en jullie reizen samen) dan kun je volgens mij gewoon in de korte rij gaan staan.
 
Hi Jeroen

Is dat zo?? Maar onze status is toch nog altijd die van "permanent resident"....het lijkt me sterk, maar kan best dat je gelijk hebt hoor :) We zijn nog maar een keer heen en weer naar Nederland geweest met de kids. Ga eens even googlen denk ik...

Groetjes
Syl
 
Back
Top