zwanger verzekering stress

hed

New Member
Hallo allemaal,

Sinds een maand hebben wij ( Marnix en Hedwich ) een 489 visum op zak en zijn we druk bezig met dingen regelen zodat we 28 Oktober met een gerust hart het vliegtuig in kunnen stappen op weg naar Canberra.


Nou ben ik bezig met het uitzoeken van zorgverzekeringen in Australie maar kom er niet echt uit.
Ik ben 16 weken zwanger en zoek een verzekering die een bevalling etc. dekt.
Bij een private verzekeraar zit daar een wachttijd op van 12 maanden. Dat valt dus sowieso af.

Medicare is dan de enige oplossing en daar kunnen we ons via verzekeren omdat ze een Reciprocal Heath Care Agreement met NL hebben. Alleen kan ik nergens vinden of zwangerschap gerelateerde dingen dan worden gedekt.

Ik hoop dat er iemand is die hier meer over weet want we hebben er slapeloze nachten van.
 
Hallo,

Volgens mij is de reciprocal regeling niet van toepassing op een 489; deze regeling is bedoeld voor noodgevallen voor niet-migranten in Australie. Jullie zijn migranten en zwangerschap valt niet onder noodgevallen, dus dat valt af. De priveverzekering die jullie moeten afsluiten is geen standaard prive verzekering, omdat het ook de Medicare dekking moet verzorgen. Ik zou eens met die verzekeringen bellen om uit te zoeken of die 12 maanden wachttijd ook daar op van toepassing is.

Alternatieven zijn natuurlijk om het zelf te betalen (paar duizend dollar) of je zwangerschap in NL uitzitten.

Veel sterkte met uitzoeken.
 
Back
Top