Zwangerschap en emigratie

Dijnnas

XPdite Sponsor
Beste allemaal,

Kan iemand mij vertellen of het klopt dat je op het moment dat je zwanger bent niet nar Australie mag emigreren?

Alvast bedankt! Dijnnas

Geen idee, maar als je al een eind in het proces zit, kan je, zolang het nog niet echt zichtbaar is, natuurlijk ook je mond houden .

[quote author=4np link=topic=7959.msg103429#msg103429 date=1196014103]
Gefeliciteerd ;)

Helaas heb ik alleen geen antwoord op je vraag...
[/quote]

Nou ehm... nee hoor, maar wie weet voor de toekomst  :wink: Toch bedankt  :up:

Hoi

Zeker ben ik er niet van, maar al de personen die op het visum meegaan staan op het visum vermeld.
De vraag is, het kind word geboren en er moet een paspoort komen van iemand die niet op het visum staat hoe dan
De zwangerschap duurt in nederland ongeveer 9 maanden, ik neem aan in Oz ook
Als je nog maar bv 3 maanden in Oz zit en het kind word geboren kun je ze volgens mij niet wijsmaken dat het pas in Oz is "gemaakt"

Ik ben benieuwd wat andere hiervan zeggen.
Verzwijgen lijkt mij niet de oplossing, want dan is het vidum op valse gronden afgegeven
En daar zijn ze niet van gedient

Toch nog wel gefeliciteerd

Groetjes Kees

[quote author=Dijnnas link=topic=7959.msg103430#msg103430 date=1196014420]
[quote author=4np link=topic=7959.msg103429#msg103429 date=1196014103]
Gefeliciteerd ;)
[/quote]

Nou ehm... nee hoor, maar wie weet voor de toekomst  :wink: Toch bedankt  :up:
[/quote]

Oooooh het is nog niet zo ver ;) Dan feliciteer ik je later nog wel een keertje :D

Volgens mij kun je de medicals pas doen als het kind geboren is, aangezien de x-ray niet gezond is voor het ongeboren kind.

[quote author=tweety link=topic=7959.msg103433#msg103433 date=1196018846]
Volgens mij kun je de medicals pas doen als het kind geboren is, aangezien de x-ray niet gezond is voor het ongeboren kind.
[/quote]
En als je dan na je medicals zwanger bent geworden?

[quote author=4np link=topic=7959.msg103432#msg103432 date=1196018736]
Oooooh het is nog niet zo ver ;) Dan feliciteer ik je later nog wel een keertje :D
[/quote]

Hahaha, ja, doe maar, ikgeef je wel een seintje  :grin:

[quote author=Dijnnas link=topic=7959.msg103434#msg103434 date=1196019010]
[quote author=tweety link=topic=7959.msg103433#msg103433 date=1196018846]
[/quote]
En als je dan na je medicals zwanger bent geworden?
[/quote]

Dan zou ik persoonlijk nog een paar maandjes op "safe" spelen aangezien je visum binnen handbereik is. Maar probeer eens wat te vinden op de site van de DIAC er moet toch wel iets over staan.

Groetjes Chantal

[quote author=krokkie link=topic=7959.msg103431#msg103431 date=1196017304]De zwangerschap duurt in nederland ongeveer 9 maanden, ik neem aan in Oz ook[/quote]

Nee, dat verschilt per staat. In Adelaide gaat alles altijd een beetje sneller en wordt een kindje gemiddeld na 7 maanden geboren, in Victoria duurt alles langer dus moet je met ca 11 maanden rekening houden. In Queensland ligt het eraan wanneer het regenseizoen begint en in Sydney kun je bij de dokter elke dag tussen 5 en 10 maanden het kindje laten halen.    :grin:

Zonder gekheid. Voor zover mij bekend is het geen probleem. De nationaleit van een kind hangt niet af van verwek-locatie maar waar het geboren wordt. Als je zwanger bent wordt in het algemeen geadviseerd geen x-ray te doen en moet je dus wachten tot na de geboorte. Ben je al medical getest en wordt het kindje nog geboren in NL dan moet je als de donder een visum voor hem/haar aanvragen - hetgeen slechts een formaliteit is als jullie al een geldig visum hebben. Ook een kindje moet medical doen - ik geloof dat ze onder de 12jaar geen xray hoeven.

michiel

[quote author=michielsylvia link=topic=7959.msg103442#msg103442 date=1196032653]
[quote author=krokkie link=topic=7959.msg103431#msg103431 date=1196017304]De zwangerschap duurt in nederland ongeveer 9 maanden, ik neem aan in Oz ook[/quote]

Ben je al medical getest en wordt het kindje nog geboren
[/quote]
Dus je gaat er van uit dat na de medicals test het kindje niet meer geboren word!!!!

Je medicals spelen een belangrijke rol. Ook het moment dat je niet meer mag vliegen (vaak met tot max. zeven maanden)
De stress die je hebt van verhuizing/zwangerschap is niet handig wellicht, zeker als je in een situatie zit dat je alles nog moet uitzoeken hier, auto kopen, woonruimte etc. etc.
Het leren kennen van het Australische verzekeringswereldje kost wat tijd (zeker niet zo eenvoudig als in Nederland)
Onderschat niet wat het voor je zal betekenen als je hier zult bevallen zonder je ouders/schoonouders of wie je ook maar graag na/tijdens de geboorte zou willen zien.
Vergeet niet dat ze hier geen kraamhulp kennen, en als je hier net nieuw bent en nog geen sociaal netwerk hebt opgebouwd, zou het wel eens onhandig kunnen zijn.

(ben zelf 7 maanden zwanger hier in OZ ;-)

Succes

[quote author=Dijnnas link=topic=7959.msg103435#msg103435 date=1196019083]
Hahaha, ja, doe maar, ikgeef je wel een seintje  :grin:
[/quote]

Nieuw land, nieuwe start, nieuw leven (op twee manieren)...? ;)

Ik denk dat ik inderdaad ook op zijn minst even zou wachten tot je medicals rond zijn en je weet wanneer je gaat vliegen om eerder genoemde redenen. Maar een kindje krijgen in Australie is natuurlijk geweldig; heeft hij/zij gelijk twee paspoorten. Mocht je nou niet kunnen vliegen dan kan je natuurlijk ook altijd nog met de boot ;)

Twee vrienden van me gaan volgend jaar trouwen en daarna voor een jaar onderzoek doen in Boston. Eigenlijk willen ze ook een kindje en het daar ter wereld laten komen; maar ze vinden het ook eigenlijk niet kunnen om daar uitgenodigd te worden om te komen werken en dan de laatste maanden met zwangerschaps verlof te zijn. Maarja, die dubbele nationaliteit is ook wel erg interessant. Gelukkig hebben jullie dat dilemma in ieder geval niet want jullie blijven natuurlijk veeeeeeeeeeeel langer dan 1 jaar ;)

Twee vrienden van me gaan volgend jaar trouwen en daarna voor een jaar onderzoek doen in Boston. Eigenlijk willen ze ook een kindje en het daar ter wereld laten komen...

Nu maar hopen dat de natuur net zo planbaar is als de agenda's...  :wink:

[quote author=kookaburra link=topic=7959.msg103488#msg103488 date=1196085292]
Twee vrienden van me gaan volgend jaar trouwen en daarna voor een jaar onderzoek doen in Boston. Eigenlijk willen ze ook een kindje en het daar ter wereld laten komen...

Nu maar hopen dat de natuur net zo planbaar is als de agenda's...  :wink:
[/quote]

Is exact wat ik dacht.
Kort samenvattend: Alleen de medicals staan zwangerschap icm emigratie in de weg ivm rontchen en het niet meer mogen vliegen na een bepaalde maand in de zwangerschap. Bedankt allen!

en 4np: die boottocht.... neh.... alhoewel je wel je eigen spulletjes dicht bij je hebt in een zeecontainer.

Nog even een aanvulling:
dubbel paspoort kun je tot derde levensjaar van je kindje aanvragen als ouders PR status hebben.

vergeet niet dat als je private verzekerd zou willen zijn, je een wachttijd hebt van een jaar.

Just FYI: toevallig hebben wij gisteren met een verzekeringsmaatschappij in Oz gesproken en die hebben te kennen gegeven dat Zwangerschaps-related dingen het eerste jaar niet verzekerd/vergoed worden....

Gr,
Maaike

Wij zijn overseas students en onze verzekering zou het wel gewoon vergoeden. Wij hebben geen medicare maar OSHC (alleen over overseas students). Mocht ik ooit per ongeluk zwanger worden, dan is dat geen probleem (los van het feit dat je geen recht hebt op kinderbijslag of babybonus).

Back