Beetje hulp nodig van ervaren Ozzie gangers

Nog even terug te komen op mijn eerdere berichtje,,, dit staat op de site van de goverment...
Mijn contact in Australie, zou vandaag de emigratie agent in Sydney bellen en eventueel de Department in Darwin, om te kijken wat de mogenlijkheden zijn..

Dit klinkt niet rooskleurig..

The department is not accepting any new applications for the following visas:
  • Skilled – Independent (Migrant) Visa (subclass 175)
  • Skilled – Sponsored (Migrant) Visa (subclass 176)
  • Skilled – Regional Sponsored (Provisional) Visa (subclass 475)
  • Skilled – Sponsored (Residence) Visa (subclass 886)
  • Skilled – Independent (Residence) Visa (Subclass 885)
  • Skilled – Regional Sponsored (Provisional) Visa (subclass 487).
If you are interested in the Points Tested skilled migration you must use SkillSelect to submit an Expression of Interest for a skilled visa and receive an invitation in order to lodge a visa application.
See: SkillSelect
If you are a provisional visa holder and you want to apply for a second provisional visa or add a family member to your application you may be eligible to apply for the Skilled Regional (Provisional) subclass 489 visa.
See: Skilled – Nominated or sponsored (Provisional) (subclass 489) visa
 
Nog even terug te komen op mijn eerdere berichtje,,, dit staat op de site van de goverment...
Mijn contact in Australie, zou vandaag de emigratie agent in Sydney bellen en eventueel de Department in Darwin, om te kijken wat de mogenlijkheden zijn..

Dit klinkt niet rooskleurig..

The department is not accepting any new applications for the following visas:
  • Skilled – Independent (Migrant) Visa (subclass 175)
  • Skilled – Sponsored (Migrant) Visa (subclass 176)
  • Skilled – Regional Sponsored (Provisional) Visa (subclass 475)
  • Skilled – Sponsored (Residence) Visa (subclass 886)
  • Skilled – Independent (Residence) Visa (Subclass 885)
  • Skilled – Regional Sponsored (Provisional) Visa (subclass 487).
If you are interested in the Points Tested skilled migration you must use SkillSelect to submit an Expression of Interest for a skilled visa and receive an invitation in order to lodge a visa application.
See: SkillSelect
If you are a provisional visa holder and you want to apply for a second provisional visa or add a family member to your application you may be eligible to apply for the Skilled Regional (Provisional) subclass 489 visa.
See: Skilled – Nominated or sponsored (Provisional) (subclass 489) visa
Dit is toch al n tijdje zo.. Sinds de vorige veranderingen kun je geen visa aanvraag meer indienen maar je interesse laten blijken waarop je wel of niet n uitnodiging krijgt om aan te vragen.
 
YES YES YES!! We hebben toch geluk...
Net bericht gehad van onze werkgever, die contact opgenomen heeft met de emigratie agent in Sydney, en ze denkt dat we toch een goede kans maken op het 457 visum ( en hopenlijk vanuit daar over een tijdje een pr aan vragen :) )

Dus spannend weer,, en nu mijn IELTS uitslagen nog afwachten, allemaal minimaal een 5... ben benieuwd..

Trouwens nog even een vraagje... Sommige van jullie hebben een mooie slogan en daaronder het verloop van jullie visum aanvraag staan... hoe krijgen wij dat voor elkaar?? sorry we zijn wat dat betreft nog niet helemaal ingeburgerd hier ;P

thanxx
 
Congrats! Goed nieuws!

Wat jij bedoelt, heet een 'signature'. Rechts bovenaan de pagina, in de zwarte balk zie je je naam (JoLi) met een pijltje ernaast. Zweef boven het pijltje en er verschijnt een menu. Daarin kun je signature aanklikken.

Succes, ben benieuwd!
 
Dus spannend weer,, en nu mijn IELTS uitslagen nog afwachten, allemaal minimaal een 5... ben benieuwd..

Spannend! Weer een stapje dichterbij!

Qua IELTS: moet dat niet minimaal een 6 zijn? En dat als je allemaal >7 hebt, dat je extra punten krijgt?
Dat was ten minste een aantal jaren geleden het geval.
Maar wellicht verschilt dat per visum? En of je General of Academic doet? Ik heb de Academic gedaan en moest minstens zessen halen en hoorde later, toen ik hier al zat, dat ze van plan waren de eisen te verscherpen door minimaal een 7 te eisen voor alle onderdelen.
Zoals gezegd: niet duidelijk of dat voor General of Academic is, maar het lijkt me stug, dat ze dat nu weer naar beneden zouden bijstellen.

Wil geen paniekreactie veroorzaken ofzo, was gewoon nieuwsgierig :)

Janka
 
Hey Janka..

Voor het 457 moet het een 5 zijn volgens de agent.. voor 189 pr een 6 en krijg je 10 pnt voor een 7 en 20 pnt voor een 8.. uiteindelijke doel is om voor een pr te gaan.. maar mocht ik nu geen 8 scoren ( wat ik ook niet verwacht ;P ) kunnen we deze in ozzie nog een keer overdoen, als we weer helemaal into het engels zijn :)

Maar goed eerst dit allemaal afwachten, hoop dat het een beetje snel voor elkaar is ( volgens de agent tussen de 4 en 12 weken )
We hebben stiekem ons ticket al geboekt op 7 mei ( super aanbieding met singapore airline 555 euro p.p enkele reis )

Mocht het voor die tijd niet lukken qua visum ( of misschien wel helemaal niet )
hebben we het plan B

- vakantie vieren in australie ( dit zal zuur zijn als het visum niet akkoord komt )
- uitwijken naar nieuw zeeland om daar een work and holiday jaar te doen
 
Trouwens.... Iemand nog meer ervaring met de emigratie organisatie Visa Corp in Sydney?
Daar heeft mijn werkgever al eerder iemand mee gesponsord en dat is allemaal vlekkenloos verlopen, dus hopen en afwachten maar weer :)
 
Back
Top