...Een idee voor als je de moed al hebt opgegeven...PLUS een vraag

If there's a will; there's a way. En dat geldt dus ook met emigratiedromen of voor jezelf de ideale lifestyle willen creëren .

dat is niet waar. Soms kun je willen wat je wilt maar is er geen realistische optie.
En voor sommige mensen die heel graag willen maar het niet voor elkaar krijgen is dit best wel een frustrerende opmerking.
 
OK, je hebt dud duidelijk geen idee of bent erg naief.

Een visum is geen recht. Het is aan de beambte om te besluiten of ze het jou wel zullen toekennen. Als je dus al een paar jaartjes op toeristenvisa in Australie hebt vertoefd dan zullen die echt wel je beweegredenen onder de loep gaan nemen en als ze het niet vertrouwen dan kom je er simpelweg niet meer in. En oudjes komen niet om te werken, dus lagere risicogroep.

Huren werkt hier een beetje anders dan in Nederland. Verhuurders willen zekerheden en controleren van alles. In sommige plekken zul je er wellicht mee wegkomen als je een flinke zak geld vooraf ovedraagt, maar in de meeste gevallen willen ze weten dat je werk in OZ hebt of zult gaan hebben.

Maar goed, jij bent de obvious expert...

Wat precies de oorzaak zou zijn voor een beambte om je als "niet te vertrouwen" te laten bestempelen is iets waar wij allebei wel een mening over kunnen hebben; maar uiteindelijk niet veel meer dan dat.
Aan de andere kant heeft "te vertrouwen zijn" vanuit het oogpunt van een rechtstaat niets te maken met willen en kunnen werken...behalve dan dat jij de Australische banen zou komen oppikken...Het immigratiebeleid van Australie in het speciaal is vooral gebaseerd op het idee dat iedereen waarde moet kunnen genereren voor de Australische economie; en vooral ook niet ten koste gaat van de Australiers zelf. Ze willen geen mensen binnen hebben die daar misbruik van maken. Iemand die geld uitgeeft; zich aan de regels van het toeristenvisum aanpast, etc. is simpelweg geen risico. Een oudje die in zijn of haar thuisland staat geregistreerd, en dus niet leunt op het ziekenfonds van Australie is eveneens geen probleem.

Ik heb zelf ook in meerdere steden in Australie gewoond en gehuurd, dus spreek uit ervaring dat huren geen probleem is als je gewoon vooruit betaald.

Ik zie dat jij er nu permanent woont, dus uiteraard heb jij jouw ervaringen...maar dat wil niet zeggen dat het allemaal zo zwart wit is.
 
Last edited:
dat is niet waar. Soms kun je willen wat je wilt maar is er geen realistische optie.
En voor sommige mensen die heel graag willen maar het niet voor elkaar krijgen is dit best wel een frustrerende opmerking.

Klopt. Maar begrip en troost voor de frustratie lost niets op.

Uiteraard zijn er mensen met een handicap, ziekte, zijn te oud of hebben een strafblad. Dan kunnen ze inderdaad problemen hebben om te emigreren...om maar van hun eventuele dagelijkse problemen niet eens te spreken. Dan is de constructie die ik voorstelde in mijn OP, misschien wel de enige optie die ze WEL hebben.

"Realistisch" is vaak (niet altijd, maar VAAK) ook een kwestie dus van tijd en moeite willen steken in een omweg om het toch te realiseren; aldus een internet-gebaseerde constructie om inkomen te kunnen genereren van welke plek op aarde dan ook. De meeste mensen zijn simpelweg niet bereid om dan dus 1-5 jaar in een internetbedrijfje te steken voordat ze dan wel kunnen emigreren...Het zelfde geldt ook voor een extra studie of het sparen van geld...

En JA er zijn mensen die helemaal buiten te boot vallen, en dat is dat heel klote.

Hoe dan ook gek...dat een post over een mogelijke oplossing waar mensen misschien nog niet aan gedacht hadden wordt afgekraakt...In plaats van dat mensen geneigd zijn om te kijken tot in hoeverre ze het zelf zouden kunnen realiseren.

Conclusie = je hebt gelijk over 12 van de 18 maanden in Australie mogen zijn. Maar zoals ik al zei, een keer per jaar een half jaartje in NL of welk ander land dan ook vertoeven is geen straf. Bovendien via deze weg ook mogelijk.
 
Last edited:
Reken niet dat je met een internet bedrijf veel kan verdienen.
Het internet in Australië is over het algemeen super sloom, een upload/download server daar plaatsen is dus hooguit dom.

Webwinkels zijn er overal, het is bijna onmogelijk om er mee te concurreren. Helemaal omdat er waarschijnlijk veel grote namen al bestaan down under.
Inkomsten uit advertenties halen zou ik ook afraden als beginnende website, tenzij je minstens 1.000.000 unieke bezoekers krijgt per maand krijgt en je advertenties inkoopt (dus niet via AdSense of andere advertentie provider).
YouTube advertenties zullen ook niet veel helpen als je minder dan 90.000 monetised views scoort per maand.

Succes ermee.
 
Hoe dan ook gek...dat een post over een mogelijke oplossing waar mensen misschien nog niet aan gedacht hadden wordt afgekraakt...In plaats van dat mensen geneigd zijn om te kijken tot in hoeverre ze het zelf zouden kunnen realiseren.

De mensen op dit forum willen via de juiste, legale weg een visum bemachtigen en zullen niets doen wat hun emigratie mogelijk in de weg kan zitten in de toekomst. De weg die jij voorstelt komt heel sneaky over. Dat is het hele probleem. Volgens mij gaat het jou jiet over legaal/illegaal bezig zijn, maar of de kans groot is dat je gepakt word ja of nee.

En zeggen dat mensen niet kijken wat ze allemaal nog kunnen doen om hun droom te realiseren is erg hard en onaardig. Lawt in ieder geval wel zien dat je niet op de hoogte bent van de lastavazas van sommigen.
 
Reken niet dat je met een internet bedrijf veel kan verdienen.
Het internet in Australië is over het algemeen super sloom, een upload/download server daar plaatsen is dus hooguit dom.

Webwinkels zijn er overal, het is bijna onmogelijk om er mee te concurreren. Helemaal omdat er waarschijnlijk veel grote namen al bestaan down under.
Inkomsten uit advertenties halen zou ik ook afraden als beginnende website, tenzij je minstens 1.000.000 unieke bezoekers krijgt per maand krijgt en je advertenties inkoopt (dus niet via AdSense of andere advertentie provider).
YouTube advertenties zullen ook niet veel helpen als je minder dan 90.000 monetised views scoort per maand.

Succes ermee.

Ik heb zelf een bedrijf wat met ongeveer 3000 unieke Nederlandse bezoekers mij nu ongeveer 1000 EU per maand oplevert. De cijfers waar jij mee komt zijn zo te horen puur uit de lucht getrokken; of in ieder geval niet het resultaat van dingen die je zelf hebt uitgeprobeerd. Weer zo'n heerlijke trol-sessie. Servers neerzetten? Nergens voor nodig.

Bovendien gaat het hier niet om iets opzetten downunder. Ik heb het over hier in NL iets opzetten, en kunnen controleren als je ergens anders (dus ook in AU) bent.
 
En zeggen dat mensen niet kijken wat ze allemaal nog kunnen doen om hun droom te realiseren is erg hard en onaardig. Lawt in ieder geval wel zien dat je niet op de hoogte bent van de lastavazas van sommigen.

:up:

Ik denk dat het goed is alternatieven uit te zoeken (legale alternatieven). Je moet je er echter wel goed bij voelen (en vooral hierin je eigen keuzes maken, een ander kan niet boor je beslissen). Als de deur sluit betekend dit ook niet dat dit altijd zo blijft. Soms krijg je later een tweede kans. Het is wel goed je niet blind te staren op iets wat uiteindelijk niet gaat gebeuren. Soms moet je verder, na een teleurstelling, hoe vervelend dat ook is en moet je iets afsluiten. Het is belangrijk dat je, als er echt geen mogelijkheden zijn voor emigratie naar bijvoorbeeld Australië, je gaat bedenken wat je dan met je leven wil en te zoeken naar andere, nieuwe mogelijkheden. Wie weet doen er zich op een ander moment wel nieuwe kansen voor.
 
De mensen op dit forum willen via de juiste, legale weg een visum bemachtigen en zullen niets doen wat hun emigratie mogelijk in de weg kan zitten in de toekomst. De weg die jij voorstelt komt heel sneaky over. Dat is het hele probleem. Volgens mij gaat het jou jiet over legaal/illegaal bezig zijn, maar of de kans groot is dat je gepakt word ja of nee.

En zeggen dat mensen niet kijken wat ze allemaal nog kunnen doen om hun droom te realiseren is erg hard en onaardig. Lawt in ieder geval wel zien dat je niet op de hoogte bent van de lastavazas van sommigen.

Het is niet sneaky. Het wordt sneaky geinterpreteerd. Waarom weet ik niet - Ik probeer hier niets te verkopen ofzo. Het leven van een "mobile-lifestyle" is iets wat meerdere vrienden van mij doen. Plus ik heb zelf ervaringen in het falen met internetbedrijfjes, maar ook het succesvol runnen ervan. Ik ben zelf alleen nog regionaal en niet internationaal.

Om te denken dat je het land zou kunnen worden uitgezet voor iets dergelijks is pure angst uit automatische reactie...en niet iets waar mensen ervaring in hebben of daadwerkelijk het nodige onderzoek naar gedaan hadden. Anders hadden ze simpelweg niet zo gereageerd.

Het hele punt van deze thread is dat als je de moed al opgegeven hebt; dus je sowieso niets te verliezen hebt; dit een idee kan zijn. Verder is er niets illegaals aan. Het is gewoon onbekend terrein voor veel mensen op dit forum, en daarom zou ik voor de mensen - die dus sowieso niets meer te verliezen hebben - kunnen voorstellen om zichzelf hier wel in ter verdiepen omdat het een reële oplossing kan zijn.

Als je goed gelezen hebt dan snap je dat ik mezelf juist verplaats in anderen, anders was ik niet aan deze thread begonnen. Er is niets hards aan opties en wellicht inspiratie creëren (al is het maar 1 persoon)...maar het is juist hard en onaardig om iemand te vroeg in een slachtofferrol te plaatsen...en daar indirect in te houden door altijd voor de voor-de-hand-liggende "sommige mensen kunnen helaas hun dromen niet realiseren" te gaan. JA dat klopt; maar van de 100 mensen die denken niet te kunnen emigreren, kunnen 1, 2 of misschien wel 10 mensen dat nog wel realiseren via de constructie die ik voorstelde.
 
Last edited:
Mag ik vragen wat je hier op het forum doet? Wil je zelf naar Australië emigreren?
 
Als je alle moed hebt op gegeven... Gewoon met een klein bootje vanuit Indonesie naar Australie varen.. Als je enorm veel geluk hebt, zal de kustwacht je niet oppakken en kan je de rest van je leven illegaal in Australie wonen!!! Ook totaal niet realistisch, maar er zijn er genoeg die het proberen. Of gewoon op het vliegtuig stappen met je vakantievisum en dan "vergeten" terug te gaan... Alles is mogelijk... (sprak zij sarcastisch..)
 
Back
Top