Emigreren, zonder er geweest te zijn?

Sorry, realiseerde me net de skilled mogelijkheid. Wist niet dat die permanent is.

Edit: lijssie voor wie interesse heeft:
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/visa-options-outside.htm

Ik wist ook niet dat die permanent was. Dacht altijd dat je 4 jaar moest wachten om een permanent visum te krijgen. Bedankt voor de info! :up:
 
Hoi,

Het is inderdaad een grote stap. Ik ben er in 2004 voor lange tijd geweest op een WHV. Dat kan ik je echt aanraden! Maar ik kan je ook vertellen dat de bacpackers wereld heel anders is dan de gewonemensenwereld, daar moet je doorheen kunnen kijken. Nadat ik terug kwam meende ik binnen 3 jaar en besluit genomen te hebben -emigreren of niet-. Het besluit is heden nog niet gevallen (hoewel we bijna zover zijn). Ik ga binnenkort met vrouw en kids kijken en dan besluiten we verder. Ik kwam toevallig hier in Nederland 2 ouwtjes tegen die 2x geëmigreerd waren en beide keren terug gekomen, zitten nu in een appartementencomplex naar de nederlandse grauwe luchten te staren. Reden: de voorzieningen zijn hier in Nederland een stuk beter.

Heb nog een leestip voor je: "Van de regen in de pub -emigreren naar Australië qja qnee " door Hans de Kruijf & Margriet Zoelman (ISBN9789051795233)

Inderdaad kost zo'n reis handen vol geld, maar op een WHV kun je ook geld terug verdienen. Leuk om je reisbudget op te krikken, maar in jullie geval kun je ook vooraf een gebied zoeken waar je denkt eventueel te willen gaan wonen als je zou emigreren en daar een baan zoeken. Op een WHV kun je maximaal 6 maanden achtereen werken bij dezelfde werkgever (zie ook http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/ ) Kun je mooi je reis terugverdienen en meteen kijken of het leven daar je wel bevalt. Ook is het goed om je engels wat op te poetsen (indien nodig), want als immigrant moet je je engelse vaardigheden laten testen. Voor ons is de reis nog veel duurder, dus wij zijn genoodzaakt zuinigaan te doen. Heb je je auto hard nodig?

Samengevat:Ga er eerst eens kijken, dan weet je het zeker!
(telde vroeger nog mee voor je visum ook, maar of dat nog zo is??)

Hartelijke groet,
Cor
 
Hallo,

Heb net door je draadje gelezen, nou, als ik ook even mijn advies mag geven.

Of je er al eerder geweest bent of niet, maakt volgens mij niet echt uit. Wat je zoekt in je leven is daar vast en zeker te vinden, sunshine, buitenleven, vrijheid, ruimte, fresh air, en ga zo maar door...
Wij hopen dit jaar eindelijk naar Oz te mogen, maar moeten i.v.m. SS naar South Australia, hier zijn we beide nog nooit geweest, we shall see?
Ik bedoel, je hebt nooit zekerheid, we gaan op avontuur, we doen het gewoon, we zien wel, ook al hebben we 2 kleintjes, we zijn samen, heerlijk, dat pakt niemand meer van ons af! Natuurlijk hopen we daar ons leventje te kunnen leven 4 ever, maar zoals ik al zei, we zullen zien!
Jullie hebben de mogelijkheid om op WHV te gaan. Ik zou zeggen, go for it! Denk niet te lang na, probeer niet alles zeker vast te leggen. Sla je spullen op, ga op avontuur!
Heerlijk een jaartje samen to the Land Down Under. Lekker zijn, genieten, af en toe een tomaat plukken (voor het een keertje mee te hebben gemaakt) en ga zien of dit jullie paradijsje is.
Met 28 jaar ben ik ook een jaar op WHV gegaan. Met tranen zat ik in het vliegtuig toen ik terug moest! Wat een super tijd, niet op z'n backpackers trouwens. Ik koos ervoor om niet vakantie te houden (had trouwens geen cent) en steeds voor langere tijd ergens te zijn en werken. Eerst in Sydney als barrista in een Italiaan Restuarant toen 2 maanden tomaten plukken in Childers, en als klap op de vuurpeil 4 maanden in The Woolshed in Cairns! Echt de tijd van m'n leven gehad.
Ik wil het jullie zeker aanraden, nu je nog jong bent, geen kindjes hebt en de hele wereld nog voor je open staat.
Krijg kippevel terwijl ik hier zit, wat een ervaring!

Mmmm... zoals je leest ben ik reuze enthousiast, hopelijk niet te?

Smiles, Betty
 
Hallo,

Heb net door je draadje gelezen, nou, als ik ook even mijn advies mag geven.

Of je er al eerder geweest bent of niet, maakt volgens mij niet echt uit. Wat je zoekt in je leven is daar vast en zeker te vinden, sunshine, buitenleven, vrijheid, ruimte, fresh air, en ga zo maar door...
Wij hopen dit jaar eindelijk naar Oz te mogen, maar moeten i.v.m. SS naar South Australia, hier zijn we beide nog nooit geweest, we shall see?
Ik bedoel, je hebt nooit zekerheid, we gaan op avontuur, we doen het gewoon, we zien wel, ook al hebben we 2 kleintjes, we zijn samen, heerlijk, dat pakt niemand meer van ons af! Natuurlijk hopen we daar ons leventje te kunnen leven 4 ever, maar zoals ik al zei, we zullen zien!
Jullie hebben de mogelijkheid om op WHV te gaan. Ik zou zeggen, go for it! Denk niet te lang na, probeer niet alles zeker vast te leggen. Sla je spullen op, ga op avontuur!
Heerlijk een jaartje samen to the Land Down Under. Lekker zijn, genieten, af en toe een tomaat plukken (voor het een keertje mee te hebben gemaakt) en ga zien of dit jullie paradijsje is.
Met 28 jaar ben ik ook een jaar op WHV gegaan. Met tranen zat ik in het vliegtuig toen ik terug moest! Wat een super tijd, niet op z'n backpackers trouwens. Ik koos ervoor om niet vakantie te houden (had trouwens geen cent) en steeds voor langere tijd ergens te zijn en werken. Eerst in Sydney als barrista in een Italiaan Restuarant toen 2 maanden tomaten plukken in Childers, en als klap op de vuurpeil 4 maanden in The Woolshed in Cairns! Echt de tijd van m'n leven gehad.
Ik wil het jullie zeker aanraden, nu je nog jong bent, geen kindjes hebt en de hele wereld nog voor je open staat.
Krijg kippevel terwijl ik hier zit, wat een ervaring!

Mmmm... zoals je leest ben ik reuze enthousiast, hopelijk niet te?

Smiles, Betty


Beste Betty,

Wat een ervaring zeg!
Wij zijn afgelopen april/mei bij familie op bezoek geweest en gekeken naar de mogelijkheden om er re gaan wonen.
We hebben onlang besloten om een kans beoordeling te gaan doen. Deze is inmiddels gedaan en we wachten nog op antwoord. Mijn man is echter nog erg voorzichtig in zijn definitieve besluit. Hij is bang dat we het niet gaan redden met onze 2 kleine kindjes. Je geeft hier toch alles op en begint helemaal van voren af aan. We hebben hier BV een heel mooi huis met alles erop en eraan, en hij kan zich er al moeilijk bij neer leggen dat we in het begin genoegen moeten nemen met een minder stijlvol huurhuis. Dat ook nog niet eens aan alle eisen voldoet en dat tegen hoge huurtarieven. Ik weet dat het niet makkelijk gaat worden, maar hopelijk heb ik gelijk en kunnen we er een mooie toekomst opbouwen voor onze kinderen (nu,4,5 en 2 jaar) en ons.
Ik weet wel dat het voor mijn man niet moeilijk zal zijn om aan een baan te komen, hij is engineer.
Ik las dat jullie deze maand naar Down under vertrokken zijn? Geweldig! Zijn jullie al daar?
Hebben jullie misschien nog tips? Wij willen ook naar de kanten van Melbourne emigreren. Denkende aan Frankston, Mornington, Cranbourne, langwarrin etc.
Lijkt me leuk wat van je te horen.

Gr van Lorsa82
 
Hebben jullie misschien nog tips? Wij willen ook naar de kanten van Melbourne emigreren. Denkende aan Frankston, Mornington, Cranbourne, langwarrin etc.

Was dit draadje aan het lezen omdat het topic me nieuwsgierig maakte; 'naar oz zonder er geweest te zijn' Nu ben ik het met Betty eens; overal kun je je geluk vinden!
Was wel benieuwd naar jullie optie Cranbourne/Frankston...? Mornington zou idd mooi zijn qua omgeving en natuur, doch ook dichtbij Melbourne. Ben zelf 3 maanden in Cranbourne geweest, en vond de bijnaam "Crime-bourne" wel terecht, ondanks dat er ook betere wijken waren.... Wellicht was ik er 'verkeerde plaats, verkeerde tijd' ;)
 
Ik denk niet dat het een realistisch beeld geeft als je een paar weken op vakantie gaat. Iedereen is in een goed humeur en overal waar je komt, kom je andere vakantiegangers tegen. Het is niet echt zoals in het dagelijks leven en je hebt weinig te organiseren / regelen. Je hebt ook veel meer tijd en bent een stuk meer ontspannen als je op vakantie bent.

Wij zijn gewoon gegaan zonder er ooit geweest te zijn, vonden het een verspilling van geld om eerst te gaan kijken en we zitten er nog steeds.

WHV geeft een beter beeld denk ik.
 
WHV geeft een beter beeld denk ik.
Mijn stage vond ik het beste beeld geven. Dan zit je ook echt in de sector waar je uiteindelijk in wil werken (met WHV vaak niet) en heb je toch wat minder dat vakantie gevoel als die je met een WHV hebt. Maar inderdaad, WHV zal zeker een beter beeld geven dan gewoon vakantie.
 
Ik ben er ook nog nooit geweest en op 6 oktober vertrekken we naar daar (als alles goed blijft lopen) op een 457 visa voor 4 jaar.
Wij hebben ons huis verkocht en hebben 2 kleine kindjes.

Mijn echtgenoot is er in juli voor 3 weken geweest om alles te regelen (niet echt nodig, maar vonden we gemakkelijker).
Maar daarvoor was hij er ook nog nooit geweest.

Je zal het toch voor jezelf moeten uitmaken of je het avontuur aan wil gaan.
Veel succes in elk geval met wat je ook beslist.

Hoe gaat het nu met jullie nadat jullie als gezin met twee kleintjes zijn geëmigreerd? En hoe oud waren de kleintjes toen en jullie leeftijden destijds? Wij zitten er ook al heel lang aan te denken, we hebben 2 kindjes van 2,5 jaar en eentje van 11 mnd oud. Wij zijn nu 35 & 37. Graag lees ik jullie ervaringen. Of hebben jullie een blog?
 
Grappig dat dit draadje weer eens naar boven komt drijven. Er zitten wel een aantal interessante reageerders in :D

Fol; zijn alweer terug naar Nederland. Hebben uitgebreid hun gevoelens daaromtrend laten weten :up:
Hummer; zijn ook weer terug naar Nederland (als dieven in de nacht, mag ik wel zeggen)
Kathleen; terug naar Nederland gegaan en nu weer in OZ. Heeft er ook uitgebreid over geschreven. :up:
Familie S.; Hebben een visum en hebben die gevalideerd. Maar na een post van Jack, die niet al te positief over ze was, zijn die niet meer op het forum gesignaleerd. Dus of die ooit vertrokken zijn.
Steve; heeft ook een visum, maar of ze ooit zijn gegaan????

Nog iemand vergeten? :)
 
  • Like
Reactions: FOL
Familie S.; Hebben een visum en hebben die gevalideerd. Maar na een post van Jack, die niet al te positief over ze was, zijn die niet meer op het forum gesignaleerd. Dus of die ooit vertrokken zijn.

In mijn beleving heeft deze familie niet nav een post van Jack het forum verlaten, maar zat dit heel anders in elkaar.
 
In mijn beleving heeft deze familie niet nav een post van Jack het forum verlaten, maar zat dit heel anders in elkaar.
Heb je die post gelezen toen? Ik meen me te herinneren dat Gwen een van de weinigen is die 'm ook gezien heeft.
Die post heeft er maar heel kort op gestaan en die deed voor mij een aantal puntjes op de I van de familie zetten :eek:
 
Heb je die post gelezen toen? Ik meen me te herinneren dat Gwen een van de weinigen is die 'm ook gezien heeft.
Die post heeft er maar heel kort op gestaan en die deed voor mij een aantal puntjes op de I van de familie zetten :eek:

Ik weet niet zeker of er ook nog een post is geweest, maar kijkend naar mijn PM inbox speelde er toen veel meer. o_O
 
Dus wel aardig blijven tegen elkaar. :)
Wel grappig dat ik dit lees, mijn aussie mum woont namelijk in Cranbourne.
Ik heb er zelf ook een paar maanden gewoond, het is in de jaren echt groot geworden, het begon als een dorpje namelijk.
Ik ga er elke vakantie terug, wel leuk om dat verschil dan te zien. Vlakbij Melbourne, waar ik toen ook werkte. Is prima qua afstand.
 
@Tekkel Het is wel best een rijtje van mensen die je opnoemt, die uiteindelijk niet gegaan zijn of terug gekomen zijn. Best veel.
Daarom vind ik het ook goed dat er draadjes zijn van mensen die toch terug gekomen zijn naar NL; ook die verhalen zijn belangrijk!
 
Rijtje is wel langer toch? Jerden gaat weer terug bijvoorbeeld.
Daarnaast zijn er ontzetten veel meelezers of mensen die maar een enkele post her en der hebben. Geen idee hoe het daar mee vergaat.

Allemaal goed (wel gaan/niet gaan/terug keren enz.), iedereen moet zijn eigen keuzes maken :up:

Wel interessant om over te lezen, post van Jerden heeft veel reacties opgeroepen en denk dat zulke discussies zeer waardevol zijn.
 
Rijtje is wel langer toch? Jerden gaat weer terug bijvoorbeeld.
Daarnaast zijn er ontzetten veel meelezers of mensen die maar een enkele post her en der hebben. Geen idee hoe het daar mee vergaat.
Jaaaaa, het rijtje is veel langer.
Maar een aantal reageerders in dit draadje vielen me gewoon op.

We hebben trouwens vrienden die nog nooit in OZ geweest waren en nu alweer 6 jaar met veel plezier in Adelaide wonen :)
 
Hier nog een van de oude reageerders, nu al 5,5 jaar and counting. Ben onlangs even terug geweest in NL voor familiebezoek, was best even leuk maar hier voelt het toch echt als thuis.
 
Ik heb bijna 8 jaar in Brisbane gewoond (woon nu 1 maand in Melbourne).... Heb het nog steeds erg naar mn zin hier in Australia.
 
We hebben trouwens vrienden die nog nooit in OZ geweest waren en nu alweer 6 jaar met veel plezier in Adelaide wonen :)

Wij ook! 4 jaar geleden kreeg mijn man een baan aangeboden in Sydney. We hebben onze spullen ingepakt en zijn het avontuur aangegaan zonder ooit in Australië geweest te zijn. En dat op onze leeftijd (destijds bijna 50)..., zoals we van veel mensen te horen kregen :) Om eerst op vakantie te gaan zagen we niet zitten, omdat dat toch een heel ander beeld geeft dan dat je hier woont. Wel kwamen we natuurlijk min of meer in een gespreid bedje terecht met een (goedbetaalde) baan en een werkgever die alle onkosten vergoedde. Ook waren we in Nederland al een aantal keer verhuisd, dus ik realiseerde me heel goed dat we weer helemaal opnieuw moesten beginnen. Het bevalt ons hier heel goed en we hebben het hier nog steeds ontzettend naar onze zin. Ik heb wel eens wat twijfels, maar nooit spijt gehad van onze beslissing. Ik denk niet dat we ooit weer terug naar Nederland zullen gaan, behalve dan voor vakantie.
 
Back
Top